וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה השבוע: חיל האוויר יירט מזל"ט שחדר מהרצועה

17.7.2014 / 20:29

כלי הטיס יורט בשמי אשקלון לאחר שחדר לשטחה האווירי של ישראל. גם הפעם קיבל חמאס אחריות, והודיע כי המזל"ט נשלח למטרת תקיפה. בשעות האחרונות: יותר ממאה רקטות לישראל

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

עוד ניסיון של חמאס לפגע בישראל סוכל: חיל האוויר יירט הערב (חמישי) כלי טיס בלתי מאויש שהמריא מרצועת עזה וחדר לשטחה האווירי של ישראל. היירוט היה בשמי אזור אשקלון באמצעות טיל פטריוט. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, קיבלה אחריות למעשה והודיעה כי שלחה כלי טיס מדגם "אבאביל 1" ומתוצרת מקומית למשימת תקיפה בעומק ישראל.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
הפלסטינים: שלושה ילדים נהרגו בתקיפת צה"ל בעזה
צפו בחמאס מזהיר: "טיפשים, לא בטוח שתחזרו מעזה"
היום העשירי: עדכונים שוטפים, דקה אחר דקה

מל"ט איתן של חיל האוויר בשמי רצועת עזה. מרץ, 2012. AP
מטוס ללא טייס של חיל האוויר בשמי עזה/AP

ביום שני בבוקר התרחש אירוע דומה, כשמזל"ט שהמריא מרצועת עזה חדר לשטחה האווירי של ישראל ויורט מעל חופי אשדוד, גם כן באמצעות טיל פטריוט. כוחות מחיל הים סרקו אחר שיירי הכלי. גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, קיבלו גם אז אחריות לפעולה והודיעו כי שלחו "כמה מטוסים ללא טיס לשם ביצוע משימה מיוחדת בעומק השטח הציוני". הזרוע הגדירה את העניין "הפתעה של הארגון" לישראל, וטענה כי אחד המטוסים חג בשמי "משרד הביטחון הציוני", כלומר בסיס הקריה בתל אביב.

היירוט הביא להפעלת אזעקה באשדוד. כמה מתושבי העיר דיווחו כי הבחינו בכלי הטיס באזור החוף ושמעו אותו במשך זמן רב באזור החוף, אולם לא הבינו במה מדובר. בצה"ל החלו בתחקיר כדי לבדוק כיצד הצליח עצם גדול כל כך לחדור לשטחה האווירי של ישראל, ומדוע לקח זמן רב עד שהבחינו בו ויירטו אותו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית בנתיבות שנפגע הערב מרקטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד לפני ניסיון החדירה של המז"לט, שוגר הערב מטח רקטות מרצועת עזה לעבר אזורים שונים המרכז והדרום. אזעקות נשמעו בערים רבות בגוש דן ובשרון, בהן פתח תקווה, ראש העין, שוהם, אור יהודה, כפר סבא, רעננה, הרצליה, רמת השרון, קריית אונו וביישובים רבים באזור. גם בנמל התעופה בן גוריון והאזור היו אזעקות. לפחות שתי רקטות יורטו בשמי גוש דן.

אזעקות נשמעו הערב גם באשדוד ובשדרות - 11 רקטות מאותו מטח יורטו בשמיהן ועוד אחת אחר כך - וכן ביבנה, ברחובות, בנס ציונה וביישובים הסמוכים. גם בשמי נתיבות יורטו שתי רקטות, ושתיים נוספות התפוצצו בתוך העיר - אחת מהן בבית שדייריו לא נכחו בו. גם במועצה האזורית באר טוביה שליד קריית מלאכי, בקריית גת וביישובי מטה יהודה הייתה הערב אזעקה. מעל אשקלון יורטו שתי רקטות ואחת אחרת התפוצצה בשטח פתוח. גם בגן יבנה התפוצצה רקטה בשטח פתוח. עוד רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית יואב וגרמה לשריפה. כוחות כיבוי במקום.

נפילת רקטה בשטח פתוח באזור גן יבנה הערב, יולי 2014. זאביק לביא, מערכת וואלה! NEWS
רקטה התפוצצה גם בשטח פתוח בגן יבנה/מערכת וואלה! NEWS, זאביק לביא

בשעות האחרונות נשמעו אזעקות רבות גם במועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול, שדות נגב ושער הנגב שבעוטף עזה. במועצת אשכול פגעה אחר הצהריים רקטה בקו מתח, וכתוצאה מכך היישובים סופה וחולית נותקו מאספקת החשמל. בחוף אשקלון התפוצצה רקטה בבית. נזק מגרם למבנה, אך איש לא נפגע. לפי דובר צה"ל, מאז שפקעה הפסקת האש הקצרה ב-15:00 ועד 20:00 שוגרו מרצועת עזה יותר ממאה רקטות לעבר ישראל.

במקביל, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו הערב כי שלושה ילדים פלסטינים נהרגו בתקיפת צה"ל בשכונת סברה בעזה. בנוסף, גורמים פלסטיניים דיווחו כי כוח צה"ל ירה טיל קרקע-קרקע לעבר בית ספר בבית חאנון שבצפון רצועת עזה. לא דווח על נפגעים. ככל הנראה, מהמקום נורו כמה רקטות לעבר שטח ישראל.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שריפה פרצה במועצה האזורית יואב כתוצאה מהתפוצצות רקטה/מערכת וואלה!, צילום מסך
יירוטים בשמי הדרום, יולי 2014. זמניים מורשים
חדשות mivzaklive, מערכת וואלה! NEWS
יירוטים בשמי הדרום/מערכת וואלה! NEWS, זמניים מורשים חדשות mivzaklive
יירוטים מעל גוש דן, יולי 2014. בן קלמר
יירוט בשמי גוש דן/בן קלמר
רקטה התפוצצה בשטח פתוח באשקלון, יולי 2014. גל חזיזה, אשקלונט, מערכת וואלה! NEWS
התפוצצות רקטה באזור אשקלון/מערכת וואלה! NEWS, גל חזיזה, אשקלונט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully