וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוטובלי: "ראש הממשלה היה צריך לפטר את ליברמן"

סגנית שר התחבורה התייחסה במשדר וואלה! חדשות לדבריו של שר החוץ, שביקר את מדיניות הממשלה במבצע "צוק איתן". לדבריה, אם לא התפטר השר מרצונו, "נתניהו היה צריך לנזוף בו - ולפטר"

מתוך המשדר המיוחד של וואלה! חדשות

קריאות בליכוד לפטר את שר החוץ: סגנית שר התחבורה, ציפי חוטובלי, התייחסה בצהריים (חמישי) במשדר וואלה! חדשות לדבריו של שר החוץ, אביגדור ליברמן, שביקר את מדיניות הממשלה. בדבריה אמרה חוטובלי כי לדעתה, על ראש הממשלה בנימין נתניהו היה לפטר את השר. "ליברמן צריך לזכור כי הוא שר החוץ, ואם לא מתאים לו, שיקום ויתפטר. הוא מנסה לגרוף הון פוליטי. זה דבר תקדימי. לדעתי, נתניהו היה צריך לפטר אותו אחרי שיחת נזיפה, ולהגיד לו כי הדברים הללו לא מתקבלים על הדעת באמצע מבצע צבאי".

במהלך המשדר התייחסה חוטובלי גם למבצע עצמו. "אם ישראל היום מספקת חשמל ומים לרצועת עזה, המציאות הזו חייבת להיפסק. אמנת ג'נבה לא מחייבת למדינה לספק משאבים הכרחיים למדינה איתה היא נמצאת במלחמה. הדבר לא מתקבל כהחלטת ממשלה פעם אחר פעם. אני אומרת שיש לנתק חשמל ומים מעזה. אינני משלה את עצמי כי זה יכול לקרות מחר בבוקר אבל צריך לקבל החלטה כזו. הדבר הזה בו ממשלת ישראל תמשיך להיות הפטרון על רווחתם של תושבי עזה צריך להיפסק".

ציפי חוטובלי בכנס חירום בנושא שכחת ילדים ברכב. יולי 2013. יואב דודקביץ'
"ממשלת ישראל צריכה להפסיק להיות הפטרון של תושבי רצועת עזה". ציפי חוטובלי/יואב דודקביץ'

במהלך ישיבת סיעת ישראל ביתנו שלשום, אמר ליברמן: "צריך להוביל ולסיים את המבצע כשצה"ל שולט בכל רצועת עזה", והוסיף: "כל הניסוחים הדיפלומטיים מזיקים כעת".

לדברי שר החוץ, שהתנגד להפסקת האש, בשל המשך הירי והסרבנות של חמאס לנצור את האש - אין דרך אחרת מלבד לפעול ברצועת עזה. "מה זה הפסקת אש? זה הכנה לסבב הבא. ברור שבכל הפסקת אש, חמאס ייצר עוד רקטות וימשיך להבריח עוד חומרי גלם וחומרי נפץ. הוא ימשיך לפתח את כל נושא המנהרות וכלי הטיס הבלתי מאוישים. כל ניסיון להגיע להפסקת אש זו הסכמה שבשתיקה שחמאס ימשיך בבניין הכוח שלו. לכן אני חוזר ואומר - דווקא על רקע ההפרה הבוטה של חמאס, שדחה באופן בוטה את ההצעה המצרית, אנחנו חייבים לקבל החלטה חדה, ברורה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ליברמן פירק את האיחוד עם הליכוד: "זה לא עבד מעולם". עומר מירון
"ליברמן צריך לזכור שהוא שר החוץ, ואם לא מתאים לו - שיתפטר". אביגדור ליברמן/עומר מירון

אתמול ביקש ליברמן להבהיר את דבריו. בביקור באשקלון יחד עם מקבילו הנורבגי, בורגה ברנדה, אמר ליברמן: "אנחנו לא צריכים לשלוט בעזה או להקים בה יישובים. אנחנו צריכים להבטיח שכל מחבלי חמאס יברחו ממנה, יעצרו או ימותו". הוא הוסיף: "הממשלה רוצה להבטיח את ביטחון אזרחי מדינת ישראל, איש לא חולק על כך, אך לכל אחד יש עמדה אחרת לגבי איך להשיג את המטרה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully