וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע בוטלה נסיעתו של אבנר נתניהו לברצלונה?

17.7.2014 / 9:19

בנו הצעיר של ראש הממשלה היה אמור לצאת ביום שישי לחופשה בספרד יחד עם חברתו. אולם, בשל המשך המבצע הוחלט כי ישאר בישראל. "ההחלטה לא לצאת לחו"ל הייתה החלטה אישית שלו"

"צוק איתן" - משדר מיוחד

LIVE

מבצע "צוק איתן" נמצא בתחילתו של יומו העשירי, ונראה כי הימשכות הלחימה פוגעת באופן ישיר גם בשגרת החיים של משפחת נתניהו. לוואלה! חדשות נודע היום (חמישי) כי מחר אמור היה לצאת אבנר נתניהו, בנו הצעיר של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לחופשת קיץ יחד עם חברתו בברצלונה. הודעת הממשלה על יציאה למבצע "צוק איתן" לפני עשרה ימים לא שינתה בתחילה את התכנית וקב"ט משרד ראש הממשלה החליט לאשר לו את הטיסה. עם זאת, בעקבות המשך הלחימה בדרום, החליט קצין הביטחון כי מסיבות ביטחוניות אסור לאבנר נתניהו, שסיים לאחרונה בהצטיינות שנת שירות בשבט צופים בבת ים, לצאת את גבולות הארץ מחשש לחייו.


גורמים המקורבים למשפחה מסרו כי ההחלטה לבטל את הנסיעה הייתה החלטה אישית של אבנר נתניהו.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד:
אבו מאזן יוזם: הפסקת אש ופתיחת מעבר רפיח
בשבוע האחרון: יחידות מיוחדות פועלות בעזה
חמאס: "פיטורי דני דנון – ניצחון שלנו"

אבנר ויאיר נתניהו הערב באירוע הליכוד בגני התערוכה לאחר פרסום תוצאות המדגם, ינואר 2013. שלומי גבאי
יישאר בינתיים בארץ. אבנר נתניהו/שלומי גבאי

בדרך להפסקת אש הומניטרית

מבצע "צוק איתן" נכנס הבוקר אל יומו העשירי, כשסוכל ניסיון של מחבלים להיכנס לישראל ממנהרה כדי לבצע פיגוע. כוחות צה"ל זיהו בסביבות השעה 4:00 לפנות בוקר מחבלים יוצאים מפתח של מנהרה באזור שבין כרם שלום לקיבוץ סופה ממזרח לרצועת עזה. כוחות צבא גדולים הוקפצו לשטח לאחר שדווח להם כי לפחות 13 מחבלים יצאו מהמנהרה והחלו לאבטח את מקום היציאה. לאחר שנפצעו חמישה מחבלים וכמה מהם נהרגו, חזרו יתר המחבלים לתוך המנהרה.

במקביל לירי הבלתי פוסק, שליח האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי, העביר אמש בקשה לישראל ולחמאס לנצור היום את האש למשך חמש שעות בין 10:00 ל-15:00, כדי לאפשר הכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה. הדרג המדיני בישראל קיבל את הבקשה, והלילה הודיע חמאס כי גם הוא נענה לה והתחייב לא לשגר רקטות ופצמ"רים במהלך חמש השעות. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, דובר הארגון סמי אבו זוהרי אישר זאת.

פקיד ישראלי המעורה במגעים להשגת הפסקת אש אמר: "יש כרגע מגעים שמתקיימים במצרים, במעורבות של אבו מאזן וגורמים בינלאומיים. אנחנו נותנים לזה הזדמנות, אבל מכינים אפשרויות פעולה נוספות לכל מקרה". הוא הדגיש כי "48 השעות הקרובות הן קריטיות. אנחנו מוכנים לכל תסריט אפשרי, כולל התסריט של כניסה קרקעית. ביומיים הקרובים הכול יכול לקרות - החל מפלישה לעזה ועד לגיבוש הפסקת אש חדשה. הרבה תלוי בצד השני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
כרם שלום. יולי 2014. שי מכלוף
כח צה"ל במעבר כרם שלום, הבוקר/שי מכלוף

משלחת ישראלית יצאה הבוקר לקהיר להשתתף בשיחות הפסקת האש. חברי המשלחת הם ראש השב"כ, יורם כהן, ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף (מיל') עמוס גלעד, ועורך הדין יצחק מולכו, מקורבו של ראש הממשלה נתניהו.

בתוך כך, נורה הבוקר מטח רקטות לעבר יישובי גוש דן והשרון. אזעקות נשמעו בין היתר בגבעתיים, ברמת גן, בכפר סבא, בעמק חפר, בתל מונד וביישובים נוספים באזור. קודם לכן, שוגרו ארבע רקטות לעבר באר שבע ונפלו בשטחים פתוחים בסביבתה. שתי רקטות יורטו הלילה בשמי קריית גת ואחת נוספת יורטה בשמי קריית מלאכי. שלוש נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית מטה יהודה. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נזק או נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully