וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ט גבעתי הוא הצבא האמתי

עודד רביבי

16.7.2014 / 9:38

אותם "לוחמי מקלדת" שתקפו את אלוף-משנה עופר וינטר לא מבינים, שעבור חלק גדול מבין הלוחמים בצה"ל "שמע ישראל" היא חלק מסדר היום. הנזיפה במח"ט היא כמו נזיפה בצבא כולו

ברגעים אלו לא ברור אם האש בדרום שככה או שאנחנו לקראת שלב קרקעי בלחימה מול קני הטרור בעזה במבצע "צוק איתן". מה שבטוח הוא שלחימה כזו, שתתרחש במוקדם או במאוחר, תובל על ידי הטובים שבלוחמי צה"ל בהם מפקדי הגדודים והחטיבות. אחד מהם הוא מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה עופר וינטר, שספג השבוע אש מתוך הנגמ"ש בעיצומן של ההכנות ללחימה בעזה כשכמה לוחמי מקלדת התרעמו על כך שהזכיר את אלוהי מערכות ישראל בפקודת היום עבור לוחמי החטיבה הסגולה.

אותם לוחמי מקלדת, שנזפו במפקד החטיבה על כך שהעז לצטט ממקורותינו בפקודת היום ללוחמיו, הם קבוצת אנשים המנותקים מהוויה היהודית ישראלית בעת הזו ומהווי הלוחמים ושדרת הפיקוד ביחידות הלוחמות.

מבצע "צוק איתן" - כל הכתבות

אלו פני צה"ל

תכלית קיומנו בארץ היא העובדה כי זו ארץ אבותינו והמכנה המשותף הבסיסי בינינו הוא היותנו יהודים המתבססים בראש ובראשונה על מקורות העתיקים. מבלי להפנים זאת, לא ניתן להבין את המוטיבציה של וינטר וחייליו להילחם באויב. האמירה "שמע ישראל" אותה ציטט מח"ט גבעתי במכתבו, מלווה את עם ישראל אלפי שנים ואך טבעי שמפקד לוחמים יהודים בארץ ישראל יצטט זאת במכתבו לחיילים טרם יציאתם לקרב.

מקנא במח"ט גבעתי / דעה אחרת

הניתוק של אותם לוחמי מקלדת מההיסטוריה היהודית וניסיונם לפגוע במורל החיילים מקורו, להבנתי, בשוליים הפוסט-ציוניים של החברה הישראלית. אותם שוליים לא מנותקים רק מההיסטוריה היהודית וממניעים שבגינם נוסדה מדינת היהודים, אלא גם מהווי שנוצר בשנים האחרונות ביחידות הלוחמות בצה"ל ובייחוד בשדרת הפיקוד.

הייצוג של הציונות הדתית ובני הפריפריה המסורתיים בצה"ל, שהאמירה "שמע ישראל" היא חלק מסדר היום שלהם, גבוה משמעותי ממספרם באוכלוסייה. לנזוף באל"מ וינטר על כך שציטט ממקורותינו זו פגיעה לא רק במפקד חטיבת גבעתי אלא נזיפה בשורות הלוחמים והמפקדים שמשמשים כעת כמגש הכסף עליו ניתנת לנו המדינה בכל יום ויום מחדש.

הכותב הוא סגן-אלוף במילואים וראש מועצת אפרת

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully