וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוק בן חצי שנה נחנק משרוך של מוצץ; מצבו אנוש

צוות מגן דוד אדום פינה את התינוק לבית החולים מעייני הישועה בבני ברק כשהוא מחוסר הכרה. לאחר שיפור במצבו הוא הועבר לתל השומר. "הוא היה כחול, ללא דופק וללא נשימה"

פעוט כבן חצי שנה פונה הבוקר (שני) במצב אנוש לבית החולים מעייני הישועה בבני ברק, ככל הנראה לאחר שנחנק משרוך של מוצץ בביתו שבעיר. חובשים ופראמדיקים ממגן דוד אדום הגיעו לבית משפחתו ברחוב אהבת שלום לאחר שקיבלו דיווח על פעוט מחוסר הכרה. זמן מה אחר כך, בעקבות שיפור במצבו של התינוק ובהמלצת הצוות הרפואי, הוא הועבר לבית החולים שיבא בתל השומר.

עוד בוואלה! חדשות
בן 16 מהצפון מת בקטטה שפרצה בגלל גמר המונדיאל
ברשות יוזמים: הפסקת אש לצד התנעת התהליך המדיני
עובדים תחת אש: האתגרים שאחרי נפילת הרקטות

אמבולנס של מגן דוד אדום, דצמבר 2011. דרור עינב
חובשים ופראמדיקים ממגן דוד אדום הגיעו לבית משפחת הפעוט/דרור עינב

מאיר זרגריאן, חובש במד"א, אמר לוואלה! חדשות: "אישה שהייתה במקום סיפרה שהוא נחנק משרוך של מוצץ. הוא היה כחול, ללא דופק וללא נשימה". הוא סיפר כי "יחד עם כונני מגן דוד אדום שהגיעו למקום ביצענו בפעוט פעולות החייאה, ולאחר מספר דקות פינינו אותו לבית החולים מעייני הישועה, שם הרופאים המשיכו בפעולות ההחייאה עד שחזר דופק".

לפני כחודש מת פעוט כבן שנה וחצי בכפר סבא לאחר שנחנק משמיכה שנכרכה סביב צווארו בזמן ששהה בגן הילדים. חודש לפני כן אירעו שני מקרים של פעוטות שבלעו עצם זר וכמעט נחנקו. במקרה אחד בלע בן שנה ושבעה חודשים אגוז קשיו שחדר לריאותיו, וזמן קצר אחר כך הגיע פעוט בן שבעה חודשים לאחר שבלע מקש של מחשב נייד. בשני המקרים הילדים נשלחו לחדר הניתוח ומצבם השתפר. אולם במחלקה ביקשו להזהיר הורים מפני הסכנות שבבליעת גוף זר.

לדברי מנהל מחלקת טיפול נמרץ בילדים בבית החולים וולפסון, ד"ר ציון חורי, מנגנון הבליעה של ילדים קטנים עדיין לא מפותח דיו וכך גם מערכת הלעיסה. "כניסה של גוף זר לריאות עלולה לגרום למחלת ריאות קשה שתימשך כל החיים ואף למוות".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com
לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully