וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "צוק איתן", היום השביעי: עדכונים שוטפים

לייב בלוג | לפי דיווחים, ישראל וחמאס הסכימו ליוזמת מצרים להתחיל הפסקת אש. כלי טיס בלתי מאויש יורט בשמי אשדוד. אחד היישובים מצפון לרצועה הוכרז כשטח צבאי סגור

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, בני ואינר, אחמד אבו סויס, יותם רונן, דו"צ, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

01:20: שתי רקטות התפוצצו במרכז העיר אילת, אחת פגעה ברכב והציתה אש. שלושה בני אדם נפצעו באורח קל משברי זכוכית ועוד 17 הוגדרו נפגעי חרדה.

23:49: סגן שר הביטחון, דני דנון, התייחס לדיווחים על הפסקת אש בין ישראל לבין חמאס, ואמר: "הסכמה של ראש הממשלה להפסקת אש עכשיו תהווה סטירת לחי לכל תושבי ישראל, ובעיקר לתושבי הדרום". סגן השר הוסיף כי "הם היו מוכנים לשלם מחיר כבד תמורת הישגים משמעותיים ביותר מול החמאס. שום קוסמטיקה לא תייפה טעות קשה זו".

23:38: שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, התייחס לדיווחים על הפסקת אש בין ישראל לבין חמאס, ואמר כי היא "אות קלון. ההרתעה לא הושגה". אריאל הוסיף כי "כנראה שהכרעה היא מילה גסה".

23:35: מחר לא יתקיימו קייטנות ופעילויות של "בתי הספר של החופש הגדול" במועצות האזוריות גן יבנה וחוף אשקלון. באופקים לא יתקיימו קייטנות גני הילדים ומעונות של גני אמונה וגני חב"ד. במועצה האזורית שדות נגב יפעלו קייטנות גני הילדים במרחבים ממוגנים. בעיר יבנה יתקיימו פעילויות החינוך כרגיל. כמו כן, ניתן לקבל במוקד העירוני 106 את רשימת מוסדות החינוך שיפעלו מחר במידת הצורך.

23:27: גורמי בריאות פלסטיניים דיווחו כי מניין ההרוגים מתקיפות צה"ל ברצועת עזה מאז החל מבצע "צוק איתן" עלה ל-184. על פי הדיווחים, היום נהרגו חמישה פלסטינים בשתי תקיפות שונות ברצועה – שלושה נהרגו ברפיח, ושניים נוספים נהרגו בחאן יונס.

23:20: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על נפילות.

23:17: גורם מדיני ישראלי אמר כי הקבינט המדיני-ביטחוני ידון מחר בהצעת הפסקת האש המצרית, והוסיף כי "ההצעה המצרית מחזירה את המצב שהתקיים בשטח לפני המבצע, אבל עם חמאס הרבה יותר חלש". הגורם הוסיף כי ישראל תפעל בכל מקרה בזירה הבינלאומית למען פירוז החמאס ברצועת עזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אסמעיל הניה מגיב לדיווחים על הפסקת אש, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

23:04: צה"ל ירה לעבר המקום בלבנון שממנו נורו שתי רקטות לעבר ישראל מוקדם יותר. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח ליד ראש הנקרה שבגליל המערבי, ואחת התפוצצה בשטח לבנון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

23:00: איסמעיל הנייה, ראש ממשלת חמאס לשעבר, התייחס לדיווחים שלפיהם ישראל וחמאס הסכימו להפסקת אש החל ממחר ב-9:00 בוקר, ואמר: "לא נסכים לאף רגיעה שלא תענה על דרישותיו של העם הפלסטיני, ולא תביא כבוד לקורבנותיו". הניה הוסיף כי "אנחנו היום עומדים בפני שלב חשוב בשלבי הסכסוך עם הכיבוש הישראלי. שנים של מצור לא מנעו מההתנגדות להשיג את כל האמצעים האפשריים כדי להגן על העם הפלסטיני, בעזה ובגדה".

22:50: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול. טרם דווח על פיצוץ.

22:45: רקטה שנורתה מלבנון התפוצצה בשטח פתוח ליד ראש הנקרה, שבגליל המערבי. רקטה נוספת נחתה בשטח לבנון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

22:30: אזעקה נשמעה בשלומי וביישובים בגליל המערבי. טרם דווח על פיצוץ.

22:20: רשת אל-ערבייה דיווחה כי ישראל וחמאס הסכימו ליוזמת משרד החוץ של מצרים להתחיל בהפסקת אש החל משעה 9:00 בבוקר מחר. טרם התקבלה תגובה רשמית מצד שני הצדדים.

22:07: מצרים מציעה לקיים הפסקת אש בין ישראל לבין חמאס החל ממחר בשעה 9:00 בבוקר – כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית.

21:43: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה ששוגרה לעבר באר שבע. שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים בעיר. לא דווח על נפגעים באירוע.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מהנפילה ליד באר שבע. חטיבת דובר המשטרה
אתר נפילת רקטה בבאר שבע, היום/חטיבת דובר המשטרה

21:31: אזעקה נשמעה בבאר שבע וביישובים באזור.

21:27: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על פיצוץ.

21:17: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

21:01: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על פיצוץ.

20:50: בת העשר שנפצעה הערב באורח קשה מרסיסי רקטה שהתפוצצה ביישוב הבדואי לקיה שליד באר שבע נמצאת בסכנת חיים – כך נמסר מבית החולים סורוקה שבבאר שבע, שבו היא מאושפזת. באירוע נפצעה בינוני גם אחותה בת ה-13.

20:44: ארצות הברית הזהירה את ישראל מפני פלישה קרקעית לעזה במסגרת הרחבת מבצע "צוק איתן" - כך דיווחה רשת "סקיי ניוז" בערבית.

20:24: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים ולא דווח על נזק.

פלסטינים שפונו מביתם בעיר בית לאהיה במסגרת מבצע צוק איתן, ליד מתקן שהיה של אונר"א בעיר עזה – 14 ביולי 2014. רויטרס
פלסטינים שפונו מביתם בעיר בית לאהיה במסגרת מבצע צוק איתן, ליד מתקן שהיה של אונר"א בעיר עזה/רויטרס

20:22: ראש עיריית רהט, טלאל אל-קרנאווי, התייחס לפציעת שתי האחיות ביישוב לקיה שליד עומר מרסיסי רקטות ואמר: "הכפרים האלה הפכו לחצר האחורית של מדינת ישראל, המדינה לא מתייחסת אליהם", אמר אל-קרנאווי והוסיף: "אין שם חשמל, מים ומוסדות שלטון, וזה שאין להם מיגון רק מוכיח שאף אחד במדינה לא מתייחס אליהם כראוי".

20:06: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול. טרם דווח על פיצוץ.

20:05: הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, אמר במהלך ביקור חיילים מיחידת שייטת 13 כי מבצע "צוק איתן" "לא נגמר, ואולי אף יתרחב". גנץ הוסיף כי "אתם צריכים להמשיך במעשיכם". אתמול דווח כי ארבעה חיילים מהיחידה נפצעו באורח קל, במהלך פשיטה שביצעו על מתחם משגרים ברצועת עזה, שממנו נורו רקטות ארוכות-טווח לעבר ישראל.

19:46: עיריות אשדוד ואשקלון החליטו כי הלימודים והקייטנות בעיר לא יתקיימו גם מחר, בשל המצב הביטחוני באזור. בבאר שבע יפעלו רק מסגרות החינוך המיוחד, ויתר פעילויות החינוך בעיר לא יתקיימו.

19:37: רקטה התפוצצה בשטח פתוח ליד ירוחם. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. קודם לכן נשמעה אזעקה בדימונה ובירוחם.

19:19: כוח צה"ל הגיב באש לעבר המקום בסוריה שממננו נורו הרקטות לרמת הגולן.

19:08: אזעקה נשמעה בדימונה ובירוחם.

19:04: שתי אחיות בנות עשר ו-15 נפצעו באורח קשה ובינוני מרסיסים של רקטה שהתפוצצה באזור עומר, שליד באר שבע. הן התפנו עצמאית לבית החולים סורוקה בבאר שבע. כוח משטרה נמצא במקום.

18:49: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר (שני) ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על פיצוץ.

נפילת רקטה שנורתה לעבר רמת הגולן, יולי 2014. ג'יליס
חלק מהרקטה שנפלה ברמת הגולן/ג'יליס

18:46: אזעקות "צבע אדום" נשמעו במועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון.

18:40: שר הביטחון, משה יעלון, אמר בישיבת ועדת משק לשעת חירום (מל"ח) בקריה בתל אביב: "חשוב שהפעם תהיה הפסקת אש על פי התנאים שלנו, ואנו נערכים לכלל האפשרויות וההתפתחויות". יעלון הוסיף כי במהלך המבצע הושמדו כ-1500 יעדי טרור, בהם משגרים, רקטות, אתרי אחסון וייצור של אמצעי לחימה, מפקדות, מוצבים, כ-150 בתי מפקדים, מנהרות, משרדים של הארגונים, מוסדות שלטון, מוסדות פיננסים ונכסים שלהם.

18:15: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה ששוגרה לעבר באר שבע. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים בעיר. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים בנתיבות ובמועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

18:12: רקטה שנורתה מסוריה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית גולן, שבצפון רמת הגולן. לא היו נפגעים, אולם שריפה פרצה במקום. טרם התברר אם הרקטה שוגרה במכוון או כתוצאה מזליגת ירי ממלחמת האזרחים בסוריה אל שטח ישראל.

17:59: הזרוע הצבאית של החמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, קיבלה אחריות על ירי ארבע רקטות מדגם 75-M לעבר גוש דן. מערכת "כיפת ברזל" יירטה את הרקטות.

17:52: אזעקה נשמעה בבאר שבע וברמת הגולן. טרם דווח על פיצוץ.

17:51: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בנתיבות וביישובי המועצה האזורית שדות נגב.

תושבי תל אביב מתגוננים בעת אזעקה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
תושבי תל אביב צועדים למרחב מוגן בעת אזעקה/רויטרס

17:51: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות שדות נגב ושער הנגב. אין נפגעים ולא דווח על נזק. בטרם הנפילות נשמעו אזעקות "צבע אדום" ביישובי המועצות.

17:36: שתי רקטות התפוצצו במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

17:34: צה"ל תקף מאז שעות הלילה כמאה יעדי טרור ברחבי רצועת עזה – כך מסר דובר צה"ל. בין היעדים שהופצצו היום היו 33 משגרים מוטמנים, שמונה אתרי יצור ואחסון אמצעי לחימה, ארבעה בתים של פעילי טרור ומנהרות טרור.

17:27: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצות האזוריות שער הנגב וחוף אשקלון.

17:26: סוכנות הידיעות הממשלתית של מצרים דיווחה כי שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, יגיע לקהיר וייפגש עם שר החוץ סאמח שוכרי. לפי הדיווח, השניים צפויים לדון בדרכים להשגת רגיעה ברצועת עזה. קרי נמצא כעת בווינה במסגרת שיחות הגרעין עם איראן, ובפמליה האמריקנית טרם אישרו את הדיווח.

17:22: פעילי טרור ירו מרצועת עזה טיל נגד טנקים לעבר טנק של צה"ל, שיורט על ידי מערכת "מעיל רוח" שמותקנת בטנק - כך מסר דובר צה"ל בטוויטר.

17:06: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי גוש דן. קודם לכן נשמעה אזעקה בתל אביב, ברמת גן, בגבעתיים, בפתח תקווה ובערים וביישובים נוספים בגוש דן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נפל של טיל טמיר בבני ברק/מערכת וואלה!, צילום מסך

16:59: אזעקה נשמעה בתל אביב, ברמת גן, בגבעתיים, בפתח תקווה ובערים נוספות ברחבי גוש דן. טרם דווח על פיצוץ.

16:57: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על פיצוץ.

16:55: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי אשדוד ואשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מאז תחילת היום, שוגרו לעבר ישראל יותר מ-80 רקטות, ו-19 מהן יורטו על ידי "כיפת ברזל".

16:47: אזעקה נשמעה באשדוד, באשקלון וביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על פיצוץ.

16:37: שרת המשפטים, ציפי לבני, התייחסה במשדר וואלה! חדשות למבצע "צוק איתן" ואמרה: "אני גאה בתושבי אשדוד ובאזרחי ישראל, שמקבלים את פני הדברים כפי שאזרחים צריכים לעשות. בכל נקודת זמן אנחנו נשקול את קבלת ההחלטות לפי המטרה שהצבנו לעצמו – להחזיר את השקט לאזרחי מדינה ישראל".

16:33: נשיא המדינה, שמעון פרס, ייפגש מחר עם טוני בלייר, שליח הקוורטט למזרח התיכון, שעוסק בימים האחרונים בניסיונות לתווך בין חמאס, ישראל ומצרים. השניים ידונו בהתפתחויות האחרונות ברצועת עזה ובמאמץ להביא להפסקת אש. בלייר נפגש בסוף השבוע עם גורמים בכירים בקהיר ובירושלים.

16:30: רקטה התפוצצה ביישוב במועצה האזורית אשכול, וגרמה נזק קל לגינה ציבורית במקום. לא היו נפגעים. שתי רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים במועצה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

16:20: יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק הרצוג (העבודה), אמר בפתח ישיבת הסיעה בכנסת: "החברה הישראלית מוכיחה חוסן אדיר במבצע 'צוק איתן', אך חסרה אסטרטגיית יציאה מדינית מהמערכה". הרצוג הוסיף כי "הגיע הזמן שראש הממשלה והדרג המדיני יבהירו מהו תהליך היציאה מהמשבר, שיחזיר את השקט לישראל. בעלי העסקים נמצאים בלחץ אדיר. אנשים לא מקבלים את הרוגע ורשת הביטחון הנדרשים, ואנו מקווים שהממשלה תבהיר בדיוק מה מקבל כל אחד ואחד, כדי להבטיח את עתיד משפחתו".

16:16: שר האוצר, יאיר לפיד, אמר בפתח ישיבת סיעת "יש עתיד" בכנסת: "אנחנו נמצאים בעיצומו של מבצע 'צוק איתן'. זה מבצע מוצלח, וחמאס נחלש משמעותית. זה לא מבצע זול, אבל אין מחיר לשלומם של תושבי ישראל. לא בגלל מגבלות תקציב נמנע מעצמנו לפעול בעזה נגד ארגון טרור רצחני".

נזקי פגיעת רקטה באזור אשדוד במסגרת מבצע צוק איתן – 14 ביולי 2014. רויטרס
זירה בה פגעה רקטה באשדוד/רויטרס

16:08: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול. טרם דווח על פיצוץ.

16:05: רקטה התפוצצה בשדרות. אין נפגעים, אך נזק נגרם לכמה רכבים. כמו כן, שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות שער הנגב ואשכול. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

15:56: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול. טרם דווח על פיצוץ.

15:54: חבר הכנסת עופר שלח (יש עתיד) אמר במשדר וואלה! חדשות כי "ישראל לא במצב שיש עליה לחץ חיצוני לסיים את הפעילות, אבל הגיע הזמן לחשוב על סיום מבצע 'צוק איתן'". שלח הוסיף כי "אנחנו הולמים בחמאס בצורה קשה. אני בעד יוזמה של פסגת שלום, אך אני לא חושב שזה קשור למבצע מול החמאס. צריך לחזק את אבו מאזן. אם אנחנו רוצים לדאוג שתושבי עזה יהיו נגד חמאס – צריך לתת להם תקווה מדינית".

15:53: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על פיצוץ.

15:50: שרת המשפטים ציפי לבני אמרה במשדר וואלה! חדשות: "אני גאה בתושבי אשדוד ובאזרחי ישראל, שמקבלים את פני הדברים כפי שאזרחים צריכים לעשות. נמצא איתי עמיר פרץ (התנועה), שבזכותו אזרחי ישראל יכולים לעבור את התקופה הזו בשקט יחסי. השקפתנו היא שלא צריך רק להתגונן, אלא גם להכות בחמאס. בכל נקודת זמן אנחנו נשקול את קבלת ההחלטות לפי המטרה שהצבנו לעצמו – להחזיר את השקט לאזרחי מדינה ישראל".

15:45: יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק הרצוג (העבודה), אמר בפתח ישיבת הסיעה בכנסת כי "החברה הישראלית מוכיחה חוסן אדיר במבצע 'צוק איתן', אך חסרה אסטרטגיית יציאה מדינית מהמערכה". הרצוג הוסיף כי "הגיע הזמן שראש הממשלה והדרג המדיני יבהירו מהו תהליך היציאה מהמשבר, שיחזיר את השקט לישראל. בעלי העסקים נמצאים בלחץ אדיר. אנשים לא מקבלים את הרוגע ורשת הביטחון הנדרשים, ואנו מקווים שהממשלה תבהיר בדיוק מה מקבל כל אחד ואחד, כדי להבטיח את עתיד משפחתו".

15:40: שר האוצר, יאיר לפיד, אמר בפתח ישיבת סיעת "יש עתיד" בכנסת כי "אנחנו נמצאים בעיצומו של מבצע 'צוק איתן'. זה מבצע מוצלח, וחמאס נחלש משמעותית". לפיד הוסיף כי "זה לא מבצע זול, אבל אין מחיר לשלומם של תושבי ישראל. לא בגלל מגבלות תקציב נמנע מעצמנו לפעול בעזה נגד ארגון טרור רצחני".

ישיבת ממשלה, יולי 2014. לשכת העיתונות הממשלתית
שוחח עם ראש משטרת אוסטרליה. בנימין נתניהו, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית

15:29: במשרד הרווחה הוחלט להגדיל את תקציב הרשויות המקומיות במרחק של עד 40 קילומטרים מרצועת עזה ב-5 מיליון שקלים עקב המצב הביטחוני.

15:25: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט, ואמר לו כי ישראל "פועלת על מנת להגן על אזרחיה מפני ארגון הטרור חמאס, שיורה ללא אבחנה טילים לעבר אזרחי ישראל, בזמן שמחבלי החמאס מסתתרים משתמשים באוכלוסייה בעזה כמגן אנושי". נתניהו הוסיף כי מטרת מבצע "צוק איתן" היא "להשיב את השקט לערי ישראל לאורך זמן ולפגוע משמעותית בתשתיות הטרור".

15:08: ועדת חוץ וביטחון של הכנסת החליטה אישרה את הצעת היו"ר, חבר הכנסת זאב אלקין, להאריך את המצב המיוחד בעורף ב-24 שעות בלבד - עד ליום רביעי. זאת מאחר שמשרד האוצר טרם החל בהליך הסדרת פיצויים לשכירים ולבעלי עסקים קטנים, על אף שמבצע "צוק איתן" החל כבר לפני שבוע.

15:05: חייל נפצע קל מרסיס פצמ"ר במועצה האזורית אשכול.

14:49: עיריית תל אביב הודיעה כי גם בסוף השבוע הקרוב לא תאכוף את האיסור לפתיחת מרכולים ביום שבת. זאת, מאחר שהכוח הפיקוח של עיריית תל אביב מוסב לטיפול במצב הביטחוני, ובכלל זה פתחית מקלטים, שמירה על ניקיונם ומתן מענה לתושבים בעת הצורך.

14:47: אזעקה נשמעה במועצות באר טוביה ויואב ובקריית מלאכי.

14:34: משרד הבריאות בעזה הודיע על מותו של חמיד סלימאן אבו אל-עראג', בן 60 מאזור דיר אל-בלח. על פי הדיווחים הפלסטינים, מספר ההרוגים מאז תחילת מבצע "צוק איתן" עומד על 174.

14:24: לפי דיווחים פלסטינים צה"ל תקף משעות הבוקר כמה יעדים ברצועת עזה. חיל האוויר הפציץ מחנה צבאי בג'באליה ותקף את ביתו של חבר בהנהגת פלוגות אל-קודס, אחמד אבו דקה, במזרח חאן יונס, בית נוסף במזרח א-שג'אעיה בעיר עזה ואופנוע באזור אל-קרארה בחאן יונס. ירי ארטילרי נורה לעבר מזרח העיר עזה, הכפר ח'זאעה שבמזרח חאן יונס ובית להיא – כך על פי דיווחים פלסטינים. בנוסף דווח על תקיפות צה"ל בבית במחנה א-נציראת, בסיס טרור באזור אל-סלטאן שבנפת רפיח, בניין מגורים במזרח העיר רפיח, בית בשכונת א-תפוח בעיר עזה ושטחים חקלאיים בדיר אל-בלח ושכונת זיתון. כמו כן דווחה סדרת תקיפות באזורים בצפון-מזרח העיר עזה.

פגיעת רקטה בבית במועצה אזורית שער הנגב, יולי 2014. דוברות שער הנגב, מערכת וואלה! NEWS
הבית שנפגע מרקטה במועצה האזורית שער הנגב/מערכת וואלה! NEWS, דוברות שער הנגב

13:43: הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קסאם, הודיעה לפני זמן קצר כי היום בשעות הבוקר אחד המטוסים הזעירים שלה, "אבאביל 1", ביצע משימה מיוחדת מעל משרד הביטחון במתחם הקריה בתל אביב, משם מנוהלות התקיפות ברצועה.

13:25: רקטה נפלה בחניה של בית בית ספר במועצה האזורית אשכול, סמוך למבני המועצה ולאולם התרבות האזורי. אין נפגעים אך נגרם נזק לכביש.

13:05: רקטה התפוצצה מחוץ ליישוב בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא נדווח על נפגעים או נזק לרכוש.

12:40: ילד בן שמונה נפצע באורח קל בידו לאחר שרקטה התפוצצה בחצר ביתו באשדוד.

12:35: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות מעל העיר אשדוד. לא ידוע על נפגעים או נזק לרכוש.

12:34: אזעקות נשמעו באשדוד ובמועצות האזוריות חוף אשקלון ושער הנגב.

12:21: עיריית תל אביב קראה לציבור התושבים לפתוח את המקלטים הפרטיים בעיר ולפנותם מחפצים בעקבות פניות רבות על מקלטים בבניינים פרטיים שנמצאו סגורים או חסומים בחפצים. "במידה ויתקבלו פניות בנושא למוקד 106, הנושא יועבר לפיקוח העירוני שידאג להשמשת המקלטים. בנוסף, אנו חוזרים וקוראים לדיירי הבניינים בעיר לפתוח את דלתות הבניינים לעוברים והשבים כדי לאפשר להם מיגון בעת אזעקה", נמסר מהעירייה.

פיצוץ רקטה באשדוד. יולי 2014. מד"א
רקטה התפוצצה בעיר אשדוד/מד"א

11:47: שר הביטחון, משה יעלון, התייחס למבצע "צוק איתן" ואמר: "אנחנו ממשיכים בכתישה של חמאס ותשתיותיו. הפלת המזל"ט של חמאס הבוקר על ידי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר הוא דוגמא לניסיונות להמשיך לפגוע בנו בכל דרך ולמוכנות של צה"ל".

11:17: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שלוש רקטות באזור שמי אשקלון. אזעקות נשמעו לפני כן בעיר אשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

10:55: הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה: "שלחנו כמה מל"טים לישראל 'למשימות מיוחדות'".

10:40: חבר הכנסת נחמן שי (העבודה) אמר במשדר וואלה! חדשות: "אם כל ההפתעות של חמאס הן בסדר גודל שראינו עד כה – אין מה לפחד. הבנו שיש לחמאס רקטות שיכולות לכסות את כל מדינת ישראל, אבל גם הבנו שמערכת ההגנה שלנו יכולה לבלום אותם".

10:25: ועדת החוץ והביטחון של הכנסת תקיים היום דיון מיוחד על מצב העורף במהלך הלחימה עם רצועת עזה. הדיון יוקדש למציאת פתרונות לקשיים שחווים בשבוע האחרון תושבים, בעלי עסקים וגופים המשרתים את הציבור. הוועדה תדון גם בשאלה אם להאריך את תוקף ההחלטה על "מצב מיוחד בעורף".

9:50: צה"ל הכריז על אחד היישובים הישראלים שמצפון לרצועת עזה כ"שטח צבאי סגור" עקב סכנה ביטחונית. הכניסה ליישוב אסורה לכל מי שאינו מתגורר ביישוב.

9:40: אביגדור קהלני, יו"ר האגודה למען החייל, אמר במשדר וואלה! חדשות: "אני לא חושב שאפשר לגמור את מבצע 'צוק איתן' מהאוויר. במקום שבו אתה תוקע את דגל – שם אתה מנצח. אני גם לא חושב שצריך להיכנס לרצועת עזה, אלא להיכנס ולצאת".

תמונה בלעדית של מטוס אבאביל 1 המיוצר על ידי גדודי עז א-דין אל-קסאם, יולי 2014. האתר של הארגון  עז א-דין אל-קסאם, צילום מסך
מזל"ט מסוג אבאביל 1, שהופל בשטח ישראל/צילום מסך, האתר של הארגון עז א-דין אל-קסאם

8:49: אזעקה נשמעה במועצה האזורית אשכול לפני זמן קצר. טרם דווח על יירוט או על נפילת רקטה.

8:24: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים בעיר נתיבות. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

8:15: אזעקות נשמעו באשדוד, אשקלון והמועצה האזורית חוף אשקלון.

7:49: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר בנתיבות, במועצה האזורית חוף אשקלון ובמועצה האזורית שדות נגב.

7:41: ארבע רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. רקטה נוספת התפוצצה במועצת שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

7:29: חיל האוויר יירט מעל חופי אשדוד כלי טיס בלתי מאויש שהמריא מרצועת עזה וחדר לשטחה האווירי של ישראל. היירוט היה באמצעות טיל פטריוט והוביל להפעלת אזעקה שנשמעה ברחבי העיר. כוחות חיל הים הוקפצו כדי לערוך סריקות ולמצוא את שיירי הכלי. כמה מתושבי העיר דיווחו כי במשך זמן רב שמעו וראו את כלי הטיס באזור החוף בעיר ולא הבינו מה פשרו. בצה"ל עורכים כעת תחקיר ובודקים כיצד הצליח עצם גדול כל כך לחדור לשטחה האווירי של ישראל, ומדוע לקח זמן רב עד שהבחינו בו ויירטו אותו.

7:15: צה"ל חיסל במהלך הלילה 11 פעילי טרור ברצועת עזה, מתוכם שישה של הג'יהאד האסלאמי ושניים של החמאס.

רקטה שנפלה באזור שדרות במהלך מבצע צוק איתן מוצגת לראווה – 13 ביולי 2014. GettyImages
שרידי רקטה שהתפוצצה בשדרות/GettyImages

6:34: אזעקה נשמעה באזור אשדוד. טרם דווח על נפילת רקטה או על יירוט. לאחר מכן נשמעה אזעקה במועצות האזוריות מרחבים, בני שמעון ושער הנגב.

6:22: 13 רקטות נפלו במהלך הלילה בתחומי המועצה האזורית אשכול. בכל המקרים לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק.

6:04: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר באזור שדרות ובתחומי המועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על נפילת רקטה או על יירוט.

5:54: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול. מדובר באזעקה השלישית בתחומי המועצה בחצי השעה האחרונה. טרם דווח על נפילת רקטה או על יירוט.

5:42: בפעם השנייה תוך פחות מחצי שעה ובפעם הרביעית מתחילת הלילה, נשמעה אזעקת "צבע אדום" בתחומי המועצה האזורית אשכול.

5:26: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר בתחומי המועצה האזורית אשכול. טרם דווח על יירוט או על נפילת רקטה.

4:47: מנכ"ל יוניצ"ף, אנתוני לייק גינה את הרג הילדים בעזה. לדבריו, 33 ילדים נהרגו מאז החל מבצע צוק איתן עוד מאות נפצעו. "אף ילד לא צריך לסבול את ההשפעה המחרידה של אלימות שכזו", נכתב בהצהרה מטעמו. כשברקע האפשרות להסלמה נוספת, הצטרף יוניצ"ף לקריאת מועצת הביטחון של האו"ם לנהוג באיפוק מרבי ולפעול להגנה על אזרחים.

3:57: מסגד א-נור בדיר אל-בלח, במרכז רצועת עזה, הופצץ על ידי כוחות צה"ל – כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא". לפי שעה, לא דווח על נפגעים, אולם נמסר כי המסגד, במערב העיר, ספג נזק קשה.

3:04: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר בתחומי המועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילת רקטה או על יירוט.

תקיפה בעזה לאחר מטח רקטות ששוגר לישראל. יולי 2014. רויטרס
ענן עשן מעל עזה, אמש/רויטרס

02:00: אזעקה נשמעה במועצה אזורית אשכול. טרם דווח על נפילות.

01:29: מזכ"ל האו"ם באן קי מון הביע דאגה מהמצב בעזה והזהיר כי כניסה קרקעית של צה"ל לרצועה "ללא ספק תגדיל את מספר מקרי המוות ותחריף את סבלם של האזרחים ברצועת עזה". באן חזר על קריאתו להפסקת הלחימה, שלדבריו, יהיו לה "השלכות חמורות לשלומם של האזרחים הישראליים והפלסטיניים".

01:00: מסוקי קרב של חיל האוויר חגים באזור הגבול עם לבנון ומשיבים אש לעבר המרחב ממנו נורו לפני זמן קצר שתי רקטות לעבר נהריה ויישובי הגליל המערבי. גורמי צבא הבהירו כי מתבצע ירי ארטילרי לעבר מרחב הירי.

00:44: שתי רקטות שנורו לפני זמן קצר לעבר אזור נהריה והגליל המערבי נחתו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים או על נזק.

00:27: אזעקה נשמעה באזור נהריה ויישובי הגליל המערבי.

00:13: חמש רקטות יורטו בשמי העיר אשקלון והמועצה האזורית חוף אשקלון על ידי מערכת "כיפת ברזל". זאת, לאחר שנשמעה אזעקת "צבע אדום" באזור. לא דווח על נפגעים או על נזק.

23:55: אזעקת ”צבע אדום” נשמעה לפני זמן קצר באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

ישראלים צופים ביירוטי כיפת ברזל 13 ביולי 2014. רויטרס
צופים ביירוטי כיפת ברזל, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully