וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הרקטות: בשגרירות צרפת יחגגו את יום העצמאות

13.7.2014 / 14:09

חגיגות "יום הבסטיליה", החג הלאומי החשוב ביותר בצרפת, עמדו בסימן שאלה בשגרירות בת"א. לבסוף החליטו לקיימן למרות ואפילו בגלל איומי הטרור. "זהו מסר שאנחנו לא נכנעים לרקטות"

עיר האורות בלילה. Gregory Guivarch, ShutterStock
חגיגות יום העצמאות של צרפת בשגרירות יתקיימו למרות הירי לעבר גוש דן. פריז בלילה/ShutterStock, Gregory Guivarch

בשגרירות צרפת בתל אביב ייערכו הערב (ראשון) חגיגות יום העצמאות של צרפת – "יום הבסטיליה" – למרות ירי חמאס לעבר גוש דן. בשגרירות אמנם שקלו בתחילה לבטל את האירוע, אך לבסוף החליטו לחגוג דווקא בתקופה כזו, כדי "לשלוח מסר לטרוריסטים שאנחנו לא נכנעים לרקטות", כפי שאמר שגריר צרפת בישראל, פטריק מיזונאב.

"יום הבסטיליה" המצוין מדי שנה ב-14 ביולי, הוא החג הלאומי החשוב ביותר בצרפת. לאירוע שיתקיים בבית השגריר בתל אביב צפויים להגיע אורחים רבים ואף נשיא המדינה שמעון פרס יישא דברים. בשגרירות מנסים להיות אופטימיים ודבקים בהחלטה לקיים את האירוע. "נמשיך כרגיל אלא אם נקבל הנחיה מפיקוד העורף שצריך לבטל", אמר השגריר מיזונאב.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
הבכיר הישראלי שבז לכיפת ברזל: "בלוף, לא יירטה כלום"
יש גם שמאלנים מטומטמים | מאמר דעה
מתבלבלים בין אזעקה לאמבולנס? האזינו לסירנה החדשה

השגריר ביקר בסוף השבוע באזור עוטף עזה ופגש שם את האזרחים שנמצאים בקו האש. "נדהמתי מהעמידות ומהנחישות של האנשים באזור הזה", סיפר. הוא שיבח את האזרחים שחיים תחת איומי טרור מתמשכים ואמר: "ביקרתי בין השאר בקיבוץ זיקים, שם התבצע ניסיון חדירה של טרוריסטים. אנשים חיים ועובדים שם בתוך האיומים הבלתי פוסקים הללו. פגשתי גם אזרחים צרפתים שחיים באשדוד ואשקלון, והתרשמתי שהם רגועים ונחושים למרות החשש התמידי מהרקטות".

צרפת מעורבת בימים האחרונים במאמצים להשגת הפסקת אש, והנושא יעלה לדיון גם בפגישה שיערכו היום שרי החוץ של צרפת, גרמניה ובריטניה. "כולנו מנסים להבין מה יהיה הפתרון הכי טוב כדי להרגיע את המצב", אמר מיזונאב. אמש פורסמה הודעה של מועצת הביטחון של האו"ם שקוראת להפסקת אש, אבל השגריר הצרפתי אמר בסוף השבוע: "לפי מה שאני שומע, חמאס לא מעוניין בהפסקת אש כרגע".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully