וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתבלבלים בין אזעקה לאמבולנס? האזינו לסירנה החדשה

13.7.2014 / 11:02

בעקבות הדמיון הרב בין צליל האזעקה שמתריעה בפני נפילת רקטה לבין צליל סירנת האמבולנס, הנחה מנכ"ל מד"א לשנות את צליל הסירנות לחלוטין "כדי למנוע פאניקה מיותרת"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

מבצע "צוק איתן" הפך את תושבי ישראל לדרוכים ומוכנים יותר לכל אזעקה או לצליל שדומה לה, למקרה שיצטרכו להתפנות למרחב מוגן. אחד מהצלילים המבלבלים ביותר בשעת חירום הוא צליל הסירנות של האמבולנסים של מגן דוד אדום. מנכ"ל מגן דוד אדום, אלי בין, הבחין בבעייתיות שבדבר, והנחה לשנות את צליל סירנות האמבולנסים כדי למנוע אי-הבנות.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
צה"ל הפיץ כרוזים ברצועה: "מי שלא יתפנה - מסתכן"
הציונות הדתית מגבה את המח"ט שקרא להילחם בשם האל
מבצע "צוק איתן", היום השישי: עדכונים שוטפים

למנוע בהלה: סירנות חדשות לאמבולנסים של מד"א. רויטרס
"מגלים רגישות מרבית לחששות הציבור". צליל הסירנות יוחלף/רויטרס

בין הנחה ביום שישי האחרון את הכוחות הפועלים בשטח להחליף את הסירנה המוכרת של האמבולנסים בצליל שונה שאינו דומה לאזעקות המתריעות בפני נפילת רקטות, כדי למנוע בהלה ובלבול בקרב הציבור בכל פעם שאמבולנס מגן דוד אדום חולף בכביש. "בימים אלה יש לגלות רגישות מרבית לחששות הציבור בישראל", אמר בין. "על מנת למנוע פאניקה מיותרת, הנחיתי לשנות את הסירנה וכך הציבור יידע להבדיל באופן מוחלט בין אזעקה המחייבת הגעה למרחב מוגן, לבין סירנת אמבולנס. מגן דוד אדום ימשיך לפעול בכל דרך על מנת לסייע לציבור לשמור ככל הניתן על שגרה גם במהלך ימי המבצע?.

מאז תחילת המבצע, העניקו כוחות מגן דוד אדום טיפול ל-208 נפגעים. מתוכם, 11 נפצעו מפגיעות רסיסי רקטות, מהריסות מבנים ומדליקות שפרצו בעקבות הפגיעה, שישה נפצעו בתאונות דרכים שאירעו בזמן האזעקות, 36 נפצעו מחבלות כשנפלו בדרך למרחב המוגן ו-151 הוגדרו כנפגעי חרדה.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully