וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבו מאזן דוחף להפסקת אש - הנהגת חמאס מתנגדת"

12.7.2014 / 16:38

דיפלומט מערבי סיפר כי יו"ר הרשות הפלסטינית "מוטרד מהסבל האנושי בעזה ורוצה מאוד להביא לסיום הלחימה", אך חמאס לא שש להגיע להסכם. "הם מגלים אדישות לסבלם של תושבי עזה"

דובר צה"ל

מגעים להפסקת אש? דיפלומט מערבי שעודכן במאמצים להביא לסיומו של מבצע "צוק איתן", אמר היום (שבת) לוואלה! חדשות כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, דוחף להפסקת אש. עם זאת, הנהגת חמאס מתנגדת. "אבו מאזן באמת מוטרד מהסבל האנושי בעזה ורוצה מאוד להביא לסיום הלחימה", אמר הדיפלומט, "אך הנהגת חמאס מגלה אדישות לסבלם של תושבי עזה".

מבצע ”צוק איתן”, היום החמישי: עדכונים שוטפים
עליה בהיקף המהומות: ”חמאס מנסה להבעיר הגדה”
פלסטינים: בן משפחתו של הניה נהרג בתקיפה בעזה
עיר עם הפסקה: סוף שבוע ריק ברחובות תל אביב

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן – רמאללה, 19 ביוני 2014. רויטרס
"מאוד להביא לסיום הלחימה". אבו מאזן/רויטרס

שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר הגיע מוקדם יותר היום למצרים. גורמים דיפלומטיים אישורו כי בלייר נפגש היום עם הנשיא המצרי, עבד אל-פתאח א-סיסי, כדי לדון במספר סוגיות אזוריות ובראשן הסלמה בין עזה וישראל. הגורמים הוסיפו כי "בלייר הודיע לא-סיסי על הדחיפות לחדש את הרגיעה באופן שיחייב את שני הצדדים ליישם את הסכם 2012 ולהגיע להפסקת אש".

בביקורו בירושלים אמש קרא בלייר לאיפוק אך הדגיש כי המציאות כיום "היא שהמצב מסלים ולא משתפר". עוד הוסיף כי על הצדדים להגיע להסכם קצר טווח בכדי להרגיע את המצב.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
הרס בצפון רצועת עזה בעקבות הפצצות צה"ל. 12 ביולי 2014. רויטרס
"הנהגת חמאס מגלה אדישות לסבלם של תושבי עזה". הרס בעזה/רויטרס

שלשום אמר סגן שר החוץ, צחי הנגבי, כי לא ידוע לו על מגעי תיווך כלשהם שמתקיימים כרגע בין ישראל לחמאס. לדברי שני דיפלומטים שנכחו בתדרוך לשגרירים זרים, הנגבי אמר שמצרים "יכולה לחזור לעמדת המתווך", אך הבהיר שאינו יודע על "מהלכי תיווך כלשהם שמתקיימים בשלב זה". דיפלומט מערבי בכיר התייחס לעובדה שכרגע מצרים לא ששה למלא את תפקיד המתווך, ואמר כי הדרך לשכנע את מצרים לתווך בין הצדדים היא "לראות איך הקהילה הבינלאומית יכולה לסייע למצרים, כדי שמצרים בתמורה תסייע לשים סוף לאלימות בעזה". לדברי הדיפלומט, "היו דיבורים על טורקיה, קטאר ומדינות אירופה, אבל שום דבר מזה לא קרוב למימוש. היחידים שיכולים באמת להשפיע על חמאס הם המצרים. בלעדיהם אי אפשר יהיה להתקדם".

אך נראה שבעוד שמדינות העולם מנסות לחתור להפסקת אש, גם ישראל וגם חמאס עצמו אינם מעוניינים בהפסקת הלחימה בשלב זה. "בשיחות עם ההנהגה הישראלית שומעים מסר ברור, לפיו חמאס נמצא עם הגב אל הקיר ומחפש באופן נואש אחר הישג צבאי או מדיני", אמר הדיפלומט. "ישראל הבהירה שהיא לא מתכוונת לאפשר לו להגיע להישגים, לא בזירה הצבאית ולא בזירה המדינית". עם זאת, ככל שמתקדם המבצע, הלחץ לסיימו צפוי להתגבר. לדברי הדיפלומט, "האיפוק שישראל הפגינה סייע לתמיכה בימים הראשונים של המבצע, אבל העלייה במספר ההרוגים בעזה עשויה לשנות את התמונה. העולם מבין שחמאס אינו סופג את רוב הפגיעות, אלא האוכלוסייה האזרחית".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully