וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד ביקר באשדוד: "יכול היה להיגמר יותר גרוע"

11.7.2014 / 11:11

מפיצוץ הרקטה בתחנת דלק בעיר נפצע אדם אחד באורח קשה ושבעה נוספים באורח קל. פירון: "אסור לנו להיכנס להיסטריה. עם ישראל מגלה אחריות גדולה ורוגע גדול"

צלמים זמניים מורשים

שרים ואישי ציבור הגיעו הבוקר (שישי) למקום נפילת הרקטה באשדוד. שר האוצר יאיר לפיד, שהגיע למקום, אמר במשדר וואלה! חדשות כי "יכול היה להיגמר יותר גרוע, זה חלק מהמערכה. מצד אחד ארגון טרור רצחני וחבול שחטף מחיל האוויר. פעילים נפגעו, משגרים נפגעו. הייתה פגיעה קשה במערך המנהרות, אנחנו חובטים והם מפסידים. ומצד שני, ציבור ישראלי חסון שמבין שיש מערכה שצריך להמשיך בה עד שהשקט יוחזר". לפיד סירב להתייחס לאפשרות של תקיפה קרקעית ואמר: צריך לתת יותר קרדיט לאוכלוסייה הישראלית. יש חוסן פנימי, יש הבנה שהמערכה צודקת. הציבור חזק".

מבצע "צוק איתן" - כל העדכונים:
פצוע קשה באשדוד, שברי רקטות נפלו בתל אביב
אובמה לנתניהו: "מוכן לתווך בין ישראל וחמאס"
מבצע "צוק איתן", היום הרביעי: עדכונים שוטפים

אהרונוביץ' בזירת נפילת הרקטה בתחנת דלק באשדוד, יולי 2014. דרור עינב
השר אהרונוביץ' באשדוד, הבוקר/דרור עינב

למקום הגיעו גם השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', ושר החינוך שי פירון, שאמר: "אסור לנו להיכנס להיסטריה. עם ישראל מגלה אחריות גדולה ורוגע גדול". השר הוסיף כי משרדו מתרכז במהלך מבצע "צוק איתן" במתן "מענה לילדי החינוך המיוחד ובפתיחת כפרי נוער ומסגרות שבאמצעותם ניתן יהיה להוציא אותם מהאזורים הנפגעים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הירי לעבר ערי המרכז והדרום נמשך גם הבוקר: גבר כבן 50 נפצע באורח קשה ושבעה נוספים באורח קל מרקטה שהתפוצצה הבוקר בתחנת דלק באשדוד וגרמה לשריפה. הפצועים פונו לבית החולים קפלן ברחובות. כמה שעות אחר כך נורה מטח של רקטות לעבר גוש דן, ומערכת "כיפת ברזל" יירטה שלוש מהן. אזעקות והדי פיצוצים נשמעו בין היתר בתל אביב, רמת גן, הרצליה ורחובות.

זירת נפילת הרקטה בתחנת דלק באשדוד, יולי 2014. דרור עינב
אשדוד, היום/דרור עינב

המטח לעבר הדרום הבוקר כלל כ-20 רקטות, ואזעקות נשמעו גם בראשון לציון, נס ציונה ויבנה. יתר הרקטות יורטו על ידי סוללות כיפת ברזל, או התפוצצו בשטחים פתוחים, כך שלא גרמו לנפגעים או לנזק. מאוחר יותר תקף צה"ל את המשגר ממנו בוצע הירי לעבר אשדוד.

ראש עירית אשדוד, יחיאל לסרי, אמר במשדר וואלה! חדשות כי בשלב כוחות הכיבוי הצליחו להשתלט על הלהבות, והמליץ לתושבים להתרחק מהמקום. לדבריו, הפצוע הקשה יצא מכלל סכנת חיים. "אני קורא לתושבים להמשיך לשמור על ערנות ועל הכללים. הוא כנראה לא שמר על הכללים", הוסיף לסרי.

מוקדם יותר היום נשמעו גם אזעקות באזור הערים חדרה וחיפה. טרם דווח על נפילות או על יירוט של רקטות, אך אזרחים דיווחו על שמיעת הדי פיצוצים מיד לאחר הצפירות. כוחות הביטחון עורכים סריקות בניסיון לאתר שרידי רקטות.

עד כה לא דווח על נפגעים או על נזק כתוצאה ישירה מהרקטות באזור, אולם אישה כבת 70 מתה הלילה בעת שהייתה בדרכה למקלט בביתה שבשכונת ואדי ניסנאס שבחיפה בזמן הישמע האזעקה. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיע למקום ביצע בה פעולות החייאה, שבסופן נקבע מותה.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.i

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת נפילת הרקטה בתחנת דלק באשדוד, יולי 2014. דרור עינב
אשדוד, היום/דרור עינב
מכונית שרופה לאחר נפילת רקטה בתחנת דלק באשדוד, יולי 2014. חטיבת דובר המשטרה
מכונית שרופה לאחר נפילת רקטה בתחנת דלק באשדוד, יולי 2014/חטיבת דובר המשטרה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפצוע באשדוד, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully