וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הסוכנים הכפולים: גרמניה גירשה בכיר אמריקני

ראש תחנת הסי-אי-איי התבקש לעזוב את המדינה, על רקע מעצר איש מודיעין גרמני החשוד בריגול לטובת ארצות הברית, וחשד נוסף לריגול אמריקני בגרמניה. מרקל: "בזבוז של אנרגיה"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים, מולדובה. רויטרס
"יש לנו כל כך הרבה בעיות, עדיף להתמקד בדברים החשובים". מרקל, היום/רויטרס

ראש תחנת ה-CIA בברלין התבקש היום (חמישי) לעזוב באופן מידי את גרמניה, זאת על רקע החשיפה כי עובד של סוכנות הביון הגרמנית BND שימש סוכן כפול והעביר מידע לסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי, NSA. לאחרונה נעצר סוכן נוסף בחשד לעבירות דומות.

סטפן זייברט, דובר לשכת הקנצלרית אנגלה מרקל, מסר כי הבקשה הגיעה "לאור החקירה המתמשכת על ידי התובע הכללי, ועל רקע שאלות שעלו במשך החודשים האחרונים בנוגע לפעילות ריגול של שירותי הביון האמריקניים בגרמניה".

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
נגיפי אבעבועות שחורות שנשכחו התגלו במקרה בארה"ב
טקסס: נפרד מאשתו ורצח 6 אנשים, בהם 4 ילדיהם
גרמניה: עובד שירות הביון חשוד בריגול למען ארה"ב

מפקדת סוכנות הביון הגרמנית, ברלין. AP
"אנחנו חוקרים שני מקרים של חשד לריגול – חשד חמור מאוד". מפקדת ה-BND בברלין/AP

בתוך כך, מרקל אמרה היום כי "ריגול נגד בעלי ברית הוא בזבוז של אנרגיה". הקנצלרית אמרה את הדברים במסיבת עיתונאים במולדובה, שם שהתה היום במסגרת ביקור אצל ראש הממשלה יורי ליאנקה, והוסיפה: "יש לנו כל כך הרבה בעיות, עדיף להתמקד בדברים החשובים".

לדבריה, על סדר העדיפויות להתמקד בהתמודדות עם האתגרים בסוריה ובלחימה בטרוריסטים. היא הדגישה שבעת כזו, יש לחזק את האמון ההדדי בין בעלי ברית.

אתמול דווח על חקירת מקרה נוסף, כשבוע לאחר מעצרו של עובד שירות הביון הגרמני, בגין "חשד ראשוני בנוגע לפעילות ריגול", לפי הודעת התובע הכללי בברלין. לא נמסרו פרטים נוספים אודות הפרשה, אך הובהר כי לפי שעה לא בוצע מעצר נוסף.

זייברט מסר לעיתון "סודויטשה צייטונג": "אנחנו חוקרים שני מקרים של חשד לריגול – חשד חמור מאוד". לפי הדיווח, החשוד הועסק במשרד ההגנה הגרמני והעביר מידע מסווג לארצות הברית. עיתון נוסף, "די וולט", דיווח כי החשוד, חייל גרמני, עורר את חשדה של הסוכנות לריגול נגדי בשל קשריו הצמודים לכאורה עם גורמי ביון אמריקניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully