וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': "אין 'זבנג וגמרנו', ייקח יותר מימים"

9.7.2014 / 12:09

השר לביטחון הפנים סייר בדרום ואמר שחמאס סופג פגיעה קשה במבצע "צוק איתן". "צריך להמשיך עד שייפסק הירי". דובר צה"ל ציין כי גויסו 12 אלף אנשי מילואים: "נערכים להרחבת המבצע"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' אמר הבוקר (רביעי) כי מבצע "צוק איתן" לא יסתיים בימים הקרובים אלא יארך זמן. "אין 'זבנג וגמרנו'. זאת פעולה שתיקח יותר מימים ויכולה להימשך. צריך אורך רוח", אמר השר במהלך בסיור בדרום. "התגובה חזקה מאוד. הצבא מציב מטרות בעזה ומכה בחמאס". אהרונוביץ' אמר כי פעילות כוחות הביטחון ברצועת עזה נמשכת בקצב מהיר ובאופן מקיף מאוד. "פוגעים בהם קשה מהים ומהיבשה. אני חושב שהם סופגים אבידות קשות מאוד".

השר התייחס להתרחבות הירי לגוש דן, ואמר שאיש לא נפגע בזכות האזרחים שתופסים מחסה כנדרש. "העורף מגלה סבלנות ונוקט את כל הפעולות. זה יעבור, צריך לשמור על שגרת החיים למרות המצב הקיים", אמר אהרונוביץ'. "ידענו שצריך לתפוס מקומות מחסה. יש פחות תנועה, וזה בסדר גמור. הדברים האלו היו צפויים, צריך להמשיך במבצע עד שייפסק הירי".

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
אזעקות בגוש דן: 5 רקטות יורטו באזור תל אביב
הרקטה שהתפוצצה בשרון: תשתית איראנית, תוצרת סוריה
עוד מיליונים במעגל החרדה: "לא האמנו שזה יגיע לפה"

עשן מיתמר מעל מבנים ברפיח בדרום רצועת עזה במבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
לא "זבנג וגמרנו". פיצוצים מתקיפות צה"ל ברצועת עזה/רויטרס

דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, אמר במשדר וואלה! חדשות כי צה"ל נערך להרחבת המבצע. "אתמול סיירתי עם הרמטכ"ל ברצועה, והוא עבר אצל מפקדי הכוחות ואישר את המשך הפעילות", אמר תת-אלוף אלמוז. "כל האפשרויות על השולחן, הכול נשקל. אנחנו עוסקים בקידום המוכנות. גייסנו גיוס מילואים נרחב, המילואימניקים ייכנסו לגזרות התעסוקה המבצעית ויהיו מוכנים לכל החלטה". לדבריו, גיוסו 12 אלף חיילי מילואים עד כה.

הדובר הסביר כי שיגורי הרקטות הבוקר הן תוצאה של הלחץ המופעל בשעות האחרונות על חמאס בעזה – הרבה מאוד מטרות ומשגרים מוטמנים, בתי פעילים, מפקדות פיקוד ושליטה, משרדים של הביטחון הלאומי. "אנחנו הערכנו בשבוע האחרון שפעולות מהסוג של אתמול והיום עשויות להילקח במערכת השיקולים של ארגון חמאס, גם זיקים וכרם שלום שעדיין מטופל הם סוג של תמונות שהחמאס מחפש, הוא מנסה למצוא את הפתרונות למצוקה שהוא מצוי בה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חורבות בתים שהופצצו על ידי צה"ל בעיר עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 9 ביולי 2014. רויטרס
חורבות בתים שהופצצו ברצועה/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

תת-אלוף אלמוז הדגיש את החשיבות של התנהגות הציבור בזמן חירום. "קיום הנחיות פיקוד העורף, הצורך במשמעת שקשורה באזעקות והתנהגות הציבור היא חשובה מאוד", אמר דובר צה"ל. "אתמול בלילה התנהגות הציבור והסבלנות הייתה מרכיב משמעותי מאוד בשבוע הזה".

באשר לפיצוץ המנהרה ליד קיבוץ כרם שלום, אמר תת-אלוף אלמוז כי מדובר בניסיון נוסף של חמאס להפתיע את ישראל. "זוהי מנהרת תופת שהוא שוקד עליה בשנים האחרונות, מכין פיגוע משמעותי. הוא מכין אליו כוחות מיוחדים ותשתית אסטרטגית", אמר. "בשבוע האחרון אנחנו שם סביב סיפור המנהרה, האירוע לא נגמר. אנחנו נוהגים שם באחריות מקסימלית ועד שלא נוודא שאנחנו מבינים לחלוטין את כל המנהרה הזאת ומשום מקום לא יכול לצוץ מחבל או כל דבר אחר, אנחנו נמצאים בהיערכות מאוד גדולה ובקשר הדוק עם התושבים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
נפל רקטה בנס ציונה/מערכת וואלה, צילום מסך
יוצאים לחדר מדרגות בזמן אזעקה בתל אביב. יולי 2014. דרור עינב
חדר מדרגות בתל אביב בזמן אזעקה/דרור עינב
טיל יירוט נורה ממערכת כיפת ברזל באזור אשדוד במבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
"כיפת ברזל" מיירטת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully