וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בשחיין ששרד תקיפת כריש ע"י מכה באף

כריש לבן קטלני נלכד ברשת דייגים ותקף שחיין שעבר במקום במקרה, וניצל בנס. "הסתכלתי לו בלבן של העיניים בזמן שהשיניים שלו נעוצות בצלעות שלי". צפו בתיעוד של רגעי האימה

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

סטיבן רובלס בן ה-40 רק רצה לשחות בים במסגרת אירוע צדקה, אבל מצא את עצמו בעימות מול כריש עמלץ לבן צעיר בגודל שני מטרים. על פי הדיווח של ה"ההאפיטנגון פוסט", רובלס שחה בשבת האחרונה, יחד עם עוד 15 אנשים באחד מהחופים הפופולריים במערב קליפורניה – חוף מנהטן, כשננשך על ידי כריש שנלכד ברשת דייגים וניצל רק לאחר שחבט באפו של הכריש.

התקיפה וההתמודדות של רובלס תועדה על ידי קבוצת דייגים שעמדה על המזח. ככל הנראה רובלס הותקף על ידי הכריש לאחר שזה נתפס ברשת דייגים והיה תקוע בה במשך כשעה במצב של פאניקה. בתחילה הדייגים לא היו מודעים לתקיפת הכריש והם נשמעים צוחקים למראה הקרבה של השחיינים לרשתות הדיג, אולם לאחר ששמעו צרחות וראו שחיינים אחרים גוררים את רובלס מהמקום לאזור מבטחים, הם הבינו את מה שהתרחש ומיהרו לסייע.

שחיין ששרד מתקפת כריש מחולץ מהמים במערב קליפורניה. goofyfootphotography.com, Laura Joyce, AP
"הוא שחה לעבר החזה שלי במהירות והרגשתי את כל הגוף שלו רועד". רובלס מחולץ מהים./AP, goofyfootphotography.com, Laura Joyce

קייסי פנוויק, גולש שהיה באזור, אמר לניו יורק דיילי טיימס: "היה דם בכל מקום והבנתי שקרה משהו לבחור. הוא צרח כל הזמן הזה ולא הבנתי למה. ניסיתי להעלות אותו לגלשן שלי כדי שמישהו יוכל לסייע לו". עד ראייה נוסף, ארם אוזן, אמר כי חלק מהאנשים סביב התחילו לצעוק "לבן! לבן!" כדי להבהיר כי מדובר בכריש לבן. "זו הייתה צרחה מפחידה. פתאום כמות גדולה של אנשים צרחה לעברנו". מהמשטרה המקומית נמסר כי סירת הצלה מיהרה למקום בכדי לחלץ את השחיין הפצוע והכריש הלכוד ולאחר כשלושים דקות הצליחו לחלץ את הכריש מהרשת בה נלכד ולהחזירו למים עמוקים הרחק מהחוף.

רובלס סיפר למגזין "פיפל" שהכריש "הגיח לפתע מקרקעית האוקינוס, צף על המים, עשה סיבוב חד לשמאל וזינק לעבר הצלעות שלי. הוא פשוט שחה לעבר החזה שלי במהירות והרגשתי את כל הגוף שלו רועד. זה קרה כל כך מהר", הוא שיחזר את רגעי האימה, "הרגשתי כאב שורף. הסתכלתי לו לתוך הלבן של העיניים בזמן שהשיניים שלו היו נעוצות בצלעות שלי".

למרות שלדבריו "זה היה הדבר הכי מפחיד שקרה לי בחיים", הוא הצליח לפעול במהירות והאינסטינקטים שלו הצילו את חייו. "השתמשתי ביד ימין שלי כדי לתפוס את האף שלו ולחבוט בו וכך הוא שיחרר את שיניו ממני. למזלו הכריש שחה מיד מהמקום ורובלס עצמו סיים את התקיפה עם תפרים בחזה ובאצבע. למחרת התקיפה נפתח החוף שוב לרחצה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רוחצים וגולשים בחוף הים במערב קליפורניה. John Antczak, AP
החוף בו התרחשה התקיפה, למחרת/AP, John Antczak

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully