וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון יאזין להקלטות שולה זקן בערעור טלנסקי

6.7.2014 / 17:16

בצעד תקדימי החליט בית המשפט להקשיב להקלטות של שולה זקן את אהוד אולמרט במהלך השנתיים האחרונות. זאת על אף שהמשפט התקרב לשלבי הכרעה. "ראיות שנויות במחלוקת"

שולה זקן ועורך דינה בדיון שלב הטיעונים לעונש בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מאי 2014. מוטי קמחי, מערכת וואלה! NEWS
"צעד תקדימי". שולה זקן/מערכת וואלה! NEWS, מוטי קמחי

בית המשפט העליון הודיע היום (ראשון) כי הוא יאזין לשתי הקלטות מבין שמונה שהקליטה שולה זקן את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט במהלך השנתיים האחרונות. זאת על מנת לקבוע אם לאשר לפרקליטות להגיש אותן כראיות חדשות במסגרת הערעור התלוי ועומד בבית המשפט העליון בפרשת טלנסקי.

ההקלטות המדוברות - הרלוונטיות ביותר בתיק - נמסרו לפרקליטות במסגרת הסדר הטיעון שעליו חתמה עם זקן במסגרת משפט הולילנד. "אין מדובר בראיות המדברות בעד עצמן, אלא בראיות שנויות במחלוקת", אמרו פרקליטיו של אולמרט בתגובה להצגת הראיות בחודש שעבר.

צפו: גורם בפרקליטות - "הראיות החדשות נגד אולמרט - ברזל"

זוהי הפעם הראשונה שהמדינה מבקשת לגבות ראיות חדשות במסגרת ערעור לאחר זיכוי של נאשם. באופן כללי, הבאת ראיות במשפט הפלילי מתקיימת לרוב בשלבי הדיון, ולא בשלב הערעורים. לרוב, הפסיקה מתייחסת לצעד מסוג זה אם הוא בא מטעם ההגנה ולא מטעם התביעה. בדעת מיעוט בהרכב היה השופט יורם דנציגר שהתנגד לשמיעת ההקלטות וכבר בדיון המקדים רמז למחלוקת בין השופטים בנושא הערעור. דנציגר אף שאל את נציגת פרקליטות המדינה, עו"ד נעמי גרנות, אם ראוי בעיניה שבית המשפט יקשיב לראיות חדשות בשלב המתקדם שבו הוא נמצא.

עוד בוואלה! חדשות:
נעצרו חשודים יהודים ברצח הנער משועפאט
חשד: עו”ד רונאל פישר הציע לאלון חסן לשחד שוטרים
הירי נמשך: 12 רקטות התפוצצו בדרום מהבוקר

אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בתל אביב – מאי 2014. רויטרס
השופט דנציגר היה בדעת מיעוט. אהוד אולמרט/רויטרס

ב-12 ביוני הגיש אהוד אולמרט באמצעות פרקליטיו את התנגדותם לבקשה, ונימקו: "השלב הסופי בו מצוי ההליך, העובדה כי אין מדובר בראיות המדברות בעד עצמן, אלא בראיות שנויות במחלוקת אשר יצריכו את פתיחת המשפט מחדש. כמו כן, העובדה שחלק מהראיות אינן חדשות, אלא היו בידי המערערת (הפרקליטות, ג"ג) עוד בשעת ניהול ההליך, והעובדה שגם לפי טענות המערערת עצמה אין מדובר בראיות בעלות חשיבות ממשית להכרעה בערעור, מתבקש בית המשפט לדחות את בקשת המערערת לגביית ראיות חדשות בערעור".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully