וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובת המתנחלים לחטיפה: הקמת שלושה מאחזים חדשים

5.7.2014 / 0:01

לאחר הלוויתם של גיל-עד, נפתלי ואיל, הוקמו המאחזים תקוע ה' ורמת השלושה בגוש עציון, ותלמי חיים בחברון. טרם התברר אם הוקמו באופן חוקי. "התשובה היא לבנות ולטעת חיים"

שני מאחזים הוקמו בגוש עציון, בתגובה לרצח שלושת הנערים. המועצה האזורית גוש עציון,
"המרצחים ביקשו לפגוע ולהחליש את ההתיישבות". הקמת המאחזים/המועצה האזורית גוש עציון

שלושה מאחזים חדשים הוקמו אמש (שישי), בתגובה לחטיפתם של שלושת הנערים, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, ורציחתם. בגוש עציון הוקמו תקוע ה', בסמוך להתנחלות תקוע, ו"רמת השלושה", מול הכפר סוריף, באזור ההתנחלות בת עין. כמו כן, בני נוער ותושבים מקרית ארבע ומחברון חנכו את מאחז "תלמי חיים", מצפון לרמת ממרא.

במהלך המבצע הלילי, הועברו שמונה קרוואנים לתקוע ה' ולרמת השלושה, אולם מהמועצה האזורית גוש עציון נמסר כי הם מתכננים להקים במקום ישוב של מאות יחידות דיור. זאת, לאחר שבליל מציאתם של הגופות, הוקמו המאחזים גבעת עוז וגאו"ן. טרם התברר אם המאחזים הוקמו באופן חוקי.

עוד בוואלה! חדשות:
ירי באוויר במהלך הלוויתו של הנער מוחמד אבו חדיר
ליברמן נגד הפסקת האש: "שקט ייענה בשקט? לא מקובל"
גורם בחמאס: "הפסקת אש עם ישראל - בתוך שעות"

מאחז "תלמי חיים", שהוקם בתגובה לרצח שלושת הנערים. באדיבות המצולמים
"תלמי חיים"/באדיבות המצולמים

ראש המועצה, דוידי פרל, מסר: "המרצחים ביקשו לפגוע ולהחליש את ההתיישבות, ותשובתנו היא חיזוק אחיזתנו בקרקע ובנייה במקום עקירה". סגן ראש המועצה, משה סוויל, הוסיף: "הקמת שני ישובים חדשים במרכז ובמזרח גוש עציון הם אמירה ברורה וצלולה שגוש עציון הוא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל, וצעד ראשון לקראת החלת ריבונות על הגוש".

בתוך כך, תושבי קריית ארבע וחברון, יחד עם ראש המועצה מלאכי לוינגר, הגיעו הלילה לאזור רמת ממרא, והקימו שני בתים במה שלדבריהם יהיה שכונה, שתקרא "תלמי חיים". שלוש משפחות כבר מאכלסות את הבתים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

ראש המועצה, מלאכי לוינגר, ציין: "השכונה החדשה מרחיבה את הקריה לכיוון האזור שבו התנהלה החטיפה ושיחת הטלפון האכזרית. שמה של השכונה מבטא את העובדה כי אנחנו נמשיך לחרוש תלמי חיים ויצירה, ובמקום הניסיון לחבר בתודעה את אזור צפון חברון ותלם למקום של פגיעה בחיים אנחנו יוצרים תלמי חיים".

תושבת קריית ארבע-חברון, תמר סיקוראל, שחנכה את אחד הבתים במקום, סיפרה: "ישנה כאן אווירה חגיגית ותחושה של חלוציות, שרק מחדדת אצלנו את ההבנה עד כמה הדבר טבעי ונכון ושצריך להתקיים כחלק משגרה מקובלת ולא כקשירה לפיגוע כזה או אחר. התשובה הטבעית של אויבינו כפי שהיינו עדים השבוע בירושלים ובשאר חלקי הארץ היא התפרעויות, לינצ'ים ואכזריות אין קץ, כאשר אצלנו התשובה היא להמשיך לצאת למרחבים, לבנות ולטעת חיים".

(עדכון ראשון: 19:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully