וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה ליד ירושלים: "המושב אבן ספיר נצבע שחור"

תושבי אבן ספיר, אורה ועמינדב שפונו מבתיהם סיפרו על מראות שריפת הענק: "התפנינו עם כל הבגדים המסריחים מהעשן". כמה בתים נפגעו בשריפה ועשרות כבאיות פועלות במקום

צילום: אבי כהן, יותם רונן, אסף אברס, אורי דווידס, עריכה: טל רזניק: קריינות: לירון בארי

"היה לנו שלג שחור מעל הבתים", סיפרו נעם (12) ואריאל (16), בני דודים מהמושב עמינדב, הסמוך למושב אבן ספיר, שם משתוללת מאז שעות אחר הצהריים (רביעי) שריפת קוצים גדולה. המושבים אורה ועמינדב הסמוכים פונו לחלוטין מיושביהם. "ראינו מלא עשן אז הלכנו לראות את השריפה", אמר אריאל. "אמא שלי התקשרה להגיד שהגיעו שוטרים לבתים וביקשו שנצא מהמושב ונתפנה – אז התפננו עם כל הבגדים המסריחים מהעשן".

שוב שריפת ענק ליד ירושלים; 51 צוותים במקום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתים שנפגעו בשריפה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הספקנו לראות את כל המושב אבן ספיר בצבע שחור ושמענו מחברים שנשרפו שם בתים", הוסיף אריאל. "עכשיו אנחנו מחכים באורה ברחוב שלא מפנים ממנו ואנחנו רואים כמויות גדולות של כבאיות. יש לי שני דודים שעוזרים לכבות את השריפה עכשיו במושב".

משה זריהן המתגורר באורה סיפר כי הסכנה מהאש מתקדמת לכיוון המושב. "המשטרה הציבה כמה מחסומים בכניסה ולא ניתן לחזור למושב. כל היער בין אבן ספיר לעמינדב נשרף ועכשיו מבקשים לפנות אותנו. השריפה עלתה מאבן ספיר לעמינדב ונמצאת בטווח של 100 מטר מהבתים שם. אורה עדיין רחוקה אבל האש משתוללת בצמוד לכמה בתים שם", אמר. לדבריו, "אני ומשפחתי נתפנה מהמקום ונעזוב למשפחה בשפלה. הייתה פה שריפה גדולה יותר בעבר, ונראה לי שהפעם זה נמצא בשליטה יחסית".

בן חור עזרי, המתגורר גם הוא במושב אורה, סיפר: "לא יכולתי להגיע ליישוב ברכב, אז השארתי אותו איפה שהיה אפשר והלכתי ברגל. יש באוויר ריח של שריפה והשמיים קודרים, אבל זה עדיין לא הגיע ליד הבית שלי". לדבריו, "יש חמ"ל ביישוב וגם משטרה וכבאות. אני מקווה שלא יזדקקו להם, כולם כאן מאוד מקצועיים". הוא הוסיף כי "לצערי יש פה הרבה שריפות. בשנה שעברה הייתה שריפה קרוב מאוד לבית שלי".

האש נמצאת בקו הבתים ועד כה נפגעו שלושה: אחד באורה ושניים בעמינדב. במקביל לשריפה באבן ספיר, פרצו שתי שריפות קטנות בשמורת סנסן שליד צור הדסה ובאזור ליפתא ועמק הארזים. האחרונה כובתה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שריפה באזור ירושלים. דוברות מד"א,
ניידות סמוך למוקד השריפה/דוברות מד"א

חדר פיקוד קדמי של כוחות החירום הוקם במושב הסמוך אורה. במקום חמש ניידות של מגן דוד אדום למקרה הצורך. מתנדבים מיחידת החילוץ עציון חילצה 20 מטיילים ממעיין בחירבת סעדים שליד אבן ספיר.

שריפה באבן ספיר, ליד ירושלים. יולי 2014. אלווירה זינו, תמונות גולשים
"התפנינו עם כל הבגדים המסריחים מהעשן". אזור השריפה, היום/תמונות גולשים, אלווירה זינו
שריפה באבן ספיר, ליד ירושלים. יולי 2014. אוהד אלבז, מערכת וואלה! NEWS
שריפה באבן ספיר, ליד ירושלים. יולי 2014/מערכת וואלה! NEWS, אוהד אלבז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully