וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: ישראל אחראית לחטיפת הנער ולרציחתו

2.7.2014 / 12:04

יו"ר הרשות הפלסטינית התייחס למוחמד אבו-חדיר, שגופתו נמצאה ביער ירושלים, ודרש מישראל לשפוט אותם. נתניהו הורה לחקור במהירות את "הרצח הנתעב". עימותים קשים במזרח ירושלים

צילום: עומר מירון, מור שאולי, יותם רונן, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס היום (שלישי) לרצח של מוחמד אבו-חדיר, הנער הערבי שגופתו נמצאה חרוכה ביער ירושלים - והטיל את האחריות למעשה על ישראל. כמו כן, דרש אבו מאזן מישראל לחשוף את הרוצחים ולשפוט אותם. בדבריו דרש אבו מאזן מראש הממשלה בנימין נתניהו לגנות את החטיפה והרצח של הנער כפי שהרשות גינתה את חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח. זמן קצר לאחר מכן פרסם נתניהו הודעת גינוי.

בכיר פתח דימטרי דליאני אמר כי "ממשלת הכיבוש הישראלית, בראשות בנימין נתניהו, נושאת את האחריות לטרור היהודי שנוקטים המתנחלים בתמיכה ברורה מהממשלה, בייחוד לנוכח חטיפת הנער הפלסטיני ורציחתו הבוקר בירושלים". הוא הוסיף כי ירושלים עדה לקיצוניות שמנהיגים כוחות הביטחון של ישראל.

לפני הצהריים שוחח נתניהו עם השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', וביקש שגורמי החקירה יפעלו במהירות האפשרית לחקור מי עומד מאחורי "הרצח הנתעב" ומה הרקע למעשה. כמו כן, קרא נתניהו לכל הצדדים לא ליטול את החוק לידיים. "ישראל היא מדינת חוק וכולם מצווים לפעול על פי החוק", אמר.

עוד בוואלה! חדשות
גל גזענות בצה"ל: אלפי לוחמים קוראים לנקמה בערבים
מנחמים את משפחות הנערים: "רוצים קצת פרטיות"
צהלות שמחה וקולות ירי: קלטת החטיפה המלאה נחשפת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוחמד אבו-חדיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, על אף ההשערות השונות שעלו בדבר הרקע למציאת גופתו של אבו-חדיר בירושלים הבוקר, במשטרה מדגישים כי עדיין נבדקות כל האפשרויות. "אנו בודקים את כל כיווני החקירה האפשריים", אמר הבוקר מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יוסי פריינטי. "יש כמה כיוונים. אני מבקש מכולם לא לקבוע מסקנות. אנו מבינים שיש כל מיני השערות, אך אנו לא ממהרים לקבוע את זה. אנו עובדים יחד עם שירותי הביטחון האחרים ואני מציע להמתין לתוצאות החקירה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מהומות בשועפאט שבמזרח ירושלים בעקבות חטיפה ורצח של נער ערבי, יולי 2014, יולי 2014. טלי מאייר
מהומות במזרח ירושלים, היום/טלי מאייר

המשטרה מעלה כוננות בבירה

השר אהרונוביץ' התייחס לנושא בתדרוך במטה הארצי של המשטרה בירושלים, ואמר כי ככל הנראה יש קשר בין הגופה שנמצאה לבין מוחמד אבו-חדיר, שככל הנראה נחטף. "הכול נבחן כרגע. יש הרבה אפשרויות, יש גם אפשרות פלילית וגם לאומנית, והכול נבחן בצורה אחראית", אמר אהרונוביץ'.

בעקבות המקרה התלהטו הרוחות במזרח ירושלים. מאות תושבי מזרח ירושלים התגודדו סביב ביתו של מוחמד בשועפאט ועל הכביש הראשי בשכונה. חלק מהם מיידים אבנים ומטעני צינור לעבר כוחות הביטחון במקום. כמו כן, שלושה מטעני צינור הושלכו לעבר כוח משטרה בשכונת בית חנינא שבמזרח ירושלים. אחד מהמטענים התפוצץ והביא לפציעתו של תושב המקום. הוא פונה לבית החולים, איש מהשוטרים לא נפגע.

אהרונוביץ' ציין כי הורה לתגבר את הכוחות בבירה וקרא לתושבים לנהוג באיפוק. "מאחר שאנחנו מדברים פה עם תושבים גם יהודים וגם ערבים, אני אומר לכולם: בואו נמתין בסבלנות, נראה לאן החקירה תוביל", אמר אהרונוביץ'.

הזירה בה נמצאה גופת הנער הערבי, יוני 2014. נועם מושקוביץ
הזירה שבה נמצאה גופת הנער חרוכה, הבוקר/נועם מושקוביץ

גורם במשטרה העריך בשיחה עם וואלה! חדשות שההתפרעויות במזרח ירושלים ימשכו במהלך היום. "אנו פועלים בכוחות מתוגברים למנוע התפשטות של האירועים. לפי שעה מדובר בעשרות בודדות של מתפרעים כשעיקר המוקד הוא בשועפאט", אמר. במהלך היום נרשמו כמה אירועים של ידויי אבנים בשכונות נוספות במזרח ירושלים, אך מדובר באירועים קלים יחסית.

התפרעויות חמורות בשועפאט הם דבר נדיר שלא נראו במקום שנים. במשטרה הביעו תסכול מכך שאינם יכולים עדיין להעריך על סמך ראיות מה הרקע לרצח הנער, ולכן אין ביכולתם להרגיע את הרוחות.

במהלך המהומות, נפצעה צלמת וואלה! חדשות טלי מאייר בראשה מכדור גומי שנורה לעברה בעת שסיקרה את האירועים בשועפאט. הצלמת נפגעה בלסת ופונתה לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים להמשך בדיקות. צלם נוסף של אתר "אקטיבסטילס" אשר שהה לצידה וסייע לפנותה נפגע גם הוא, לאחר שנורה בעורפו.

דודו של הנער שנעדר: "אין לי ספק שהוא נרצח על רקע לאומני"

מחמוד, דודו של מוחמד, אמר לוואלה! חדשות כי היו עדי ראייה לחטיפה, שניסו לרדוף אחרי הרכב, והם בטוחים שמדובר ביהודים. "אין לי ספק שהרצח בוצע על רקע לאומני כנקמה על רצח שלושת הנערים הישראלים", קבע הדוד. לדבריו, למשטרה הועבר דיווח בנושא מיד, והיא הייתה יכולה לאתר במהירות את הרכב החוטף ואת החוטפים אולם איחרה בתגובתה. הוא עוד ציין כי בידי המשטרה סרט וידאו המתעד את החטיפה, והרכב החוטף, יונדאי אפורה, נראה כבר לפני יומיים כשניסה לחטוף ילד לא הרחק משם.

"קשה לנו מאוד. אנו לא יודעים מי עשה את זה לאחיין שלי אבל לא משנה לנו. במקום ללכת לחפש את הפושעים, המשטרה יורה גז מדמיע עלינו", הוסיף מחמוד. "גם ככה קשה לנו, ועכשיו אנו צריכים להתמודד גם עם הצרות של המשטרה. היה סרטון אבטחה שבו רואים שלושה בחורים מעלים בכוח את הנער לרכב הונדה שחורה. לא רואים אם הם יהודים או ערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully