וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

סרקוזי מסתבך

נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי, מאי 2014. AP
חופש או מעצר? ניקולא סרקוזי/AP

אתם צריכים לדעת שבצרפת מתחוללת דרמה פוליטית, בשל פתיחת חקירה פלילית נגד הנשיא לשעבר, ניקולא סרקוזי. הוא העביר את הלילה במעצר בחשד לעבירות שחיתות, לא לפני שנחקר במשך 15 שעות. לפנות בוקר הוא הובא בפני שופט, ובהמשך היום יוחלט על אופי החקירה בעניינו. סרקוזי הוא הנשיא הראשון בתולדות הרפובליקה החמישית שנעצר לחקירה. הוא חשוד שהבטיח לשופט בית המשפט העליון מינוי נחשק, תמורת מידע פנימי על חקירות אחרות בעניינו. המשטרה בודקת אם לנשיא לשעבר ולעורך דינו, שנעצר אף הוא, הייתה רשת של מודיעים בבית המשפט, בתביעה ובארמון האליזה. אם יואשם ויורשע, תהא זו מכת מוות לקריירה הפוליטית שלו.

הלוויין הסביבתי

נאס"א תשגר לחלל לוויין שינטר פחמן דו-חמצני. AP
ישוגר? אולי. הדמיה של OCO-2/AP

אתם צריכים לדעת שסוכנות החלל האמריקנית תנסה לשגר היום לחלל את הלוויין OCO-2. משימתו: לספק מדידות מדויקות של רמות הפחמן הדו-חמצני באטמוספירה ולאפשר לנו להבין טוב יותר את מחזור הפחמן הגלובלי ואת ההשפעות שלנו על הצטברות גזי החממה. הספרה 2 בשמו של הלוויין אינה מקרית, כמובן. OCO הראשון התרסק ב-2009 באוקיינוס ההודי – 17 דקות אחרי ששוגר. השיגור הנוכחי נדחה מאתמול להיום, ואם לא יחול עוד שינוי של הרגע האחרון, הוא מתוכנן ל- 12:58 שעון ישראל (2:58 שעון קליפורניה).

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

יום בלי כדורגל

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. Thomas Starke, GettyImages
יאללה פדרר!/GettyImages, Thomas Starke

אתם צריכים לדעת שהמונדיאל יצא לחופשה בת יומיים - וזה זמן טוב לשלוח מבט לטורניר ווימבלדון. אחרי שרפאל נדאל הודח על ידי ניק קיריוס האלמוני, אפשר לצפות לעוד חגיגה. במוקד יעמוד הדרבי בין סטניסלאס ואוורינקה לרוג'ר פדרר ברבע הגמר. עד לא מזמן פדרר היה הטניסאי הבכיר של שוויץ, אבל בחודשים האחרונים ואוורינקה חלף על פניו והניצחון שלו על בן ארצו בגמר טורניר מונטה קרלו מוקדם יותר השנה, סימן את העברת הכתר. הערב הטניסאי המעוטר בכל הזמנים ינסה לחזור לכס המלכות.

הטייסת הנעלמת

הטייסת אמיליה ארהארט ב-1932. GettyImages
חלוצה. אמיליה ארהארט/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 77 שנה נעלמה הטייסת החלוצה אמליה ארהארט, שהייתה האישה הראשונה שטסה לבדה מעל האוקיינוס האטלנטי ושברה שיאי תעופה נוספים. ארהארט, שנהנתה ממעמד של ידוענית בארה"ב, נעלמה באוקיינוס השקט בעת שניסתה להקיף את כדור הארץ במסלול ארוך במיוחד דרך קו המשווה. הקשר עם ארהארט ועם הנווט שהיה עמה, פרד נונן, אבד בתוך כמה שעות אחרי ההמראה מהעיר לאה בפפואה גינאה החדשה. לא ידוע מה עלה בגורלם, אף שבהחלט לא חסרות השערות.

מזל טוב, לינדזי

לינדזי לוהאן בפסטיבל קואצ'לה, אפריל 2014. AP
לאב יו. לינדזי לוהאן/AP

אם גם אתם מתים על סרט הפולחן "ילדות רעות", אתם צריכים לדעת שנסיכת הטראש לינדזי לוהאן חוגגת היום יום הולדת 28. מאז הופעתה המבריקה בקומדיית הנעורים של טינה פיי, נודעה לינדזי בעיקר בזכות הצרות שלה: מעצרים בגין נהיגה בשכרות, ביקורים במכוני גמילה ובבתי משפט, קטטות, תאונות, תכניות ריאליטי ושיניים נוראיות. לפני כמה חודשים חזרה לילו לתודעה בזכות "הרשימה". רשימת הגברים המפורסמים שעמם שכבה, כמובן! כמה מהשמות המובילים ברשימה, כמו השחקן ג'יימס פרנקו או סולן "מארון 5" אדם לוין, מכחישים כל קשר לעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully