וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקשת משפחת שער לקבור את גיל-עד בחלקה צבאית

1.7.2014 / 12:40

משפחתו של גיל-עד שער ביקשה שבנה ייקבר בחלקה הצבאית בהר הרצל, ליד דודו שנפל במלחמת שלום הגליל - אולם הבקשה נדחתה. "בבית עלמין צבאי נקברים רק אנשים שנפלו בשירות המדינה"

צילום: עומר מירון, יוסי ציפקיס, טל אנגלנדר, יותם רונן, רונית מינקר – המועצה האזורית אשכול, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: טל רזניק, יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

לאחר היוודע דבר מותו של גיל-עד שער, הגישה משפחתו בקשה למשרד הביטחון שבנם ייקבר בחלקה הצבאית בהר הרצל. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, משה יעלון, ומנכ"ל משרד הביטחון, דן הראל, קיימו דיון בנושא, בו הוחלט כי הדבר אינו אפשרי מבחינה חוקית "למרות הרצון הטוב של משרד הביטחון וראש הממשלה". היום בשעה 17:30 יובאו שלושת הנערים למנוחות, זה לצד זה, בבית העלמין במודיעין. מסע הלווייתם יצא מבית כל משפחה בשעה 15:30.

בקשת משפחת שער נבעה מכך שאחיו של הסב עזרא נפל במלחמת שלום הגליל לפני 32 שנים, והמשפחה הייתה מעוניינת שבנה יקבר ליד דודו. לדברי אלי בן שם, יו"ר ארגון יד לבנים, "שר הביטחון וראש הממשלה דנו בנושא ממושכות, אך הבינו כי מבחינה משפטית הדבר אינו אפשרי, כיוון שבבית עלמין צבאי נקברים אך ורק אנשים שנפלו בשירות המדינה".

רצח שלושת הנערים - סיקור מיוחד:
"אחד הנערים התנגד בצורה משמעותית לחטיפה"
סבא של גיל-עד שער: "קיווינו שהנערים יימצאו בחיים"
תיעוד ראשון: הנקודה שבה נמצאו שלושת הנערים

סבו של גיל-עד: "לא ניתן לרוצחים למוטט אותנו רגשית". מערכת וואלה!
"הייתה לנו תקווה שהנערים יימצאו בחיים". גיל-עד שער/מערכת וואלה!

"בבתי עלמין צבאיים יש חלקות של הורים שכולים הצמודות לבתי הקברות הצבאיים. המשפחה בדקה אם יש חלקה כזאת גם בהר הרצל. לאחר בדיקה נמצא כי אין", אמר בן שם והוסיף כי "מערכת הביטחון מקיימת לבני משפחות החטופים הלוויה משותפת ממלכתית וראויה בבית הקברות האזרחי במודיעין".

במשדר וואלה! חדשות, אליו התראיין הבוקר סבו של גיל-עד, עזרא, הוא סיפר כי את הבשורה הטראגית על מות נכדו קיבל כשחזר מבית העלמין ברחובות, שם נערכה אזכרה לאחיו שנפל במלחמת שלום הגליל. כמו כן, שער התייחס לתחושות הקשות שעוברות על המשפחה והודה כי "הייתה לנו תקווה שהנערים יימצאו בחיים". "מאז שנודע לנו, קשה מאוד גם למשפחה הקרובה, גם לחברים, לכל עם ישראל. התפללנו ונמשיך להתפלל לעילוי נשמתם. זו הייתה המטרה שלהם – לרצוח ולמוטט אותנו גם רגשית".

שער התייחס להתמודדות עם הבשורה הקשה ואמר: "אנחנו כאן אנשים מאמינים. חייבים להאמין בבורא עולם. חייבים. כך לימדונו אבותינו, כך למדנו, כך נלמד. יש אמונה". הוא הודה ש"מבחינה רציונאלית, היו מחשבות בגלל הזמן והפער הזה, של אי הודאות איפה הם. אבל איך אומרים? האמונה חיזקה אותנו והיא תחזק אותנו ואת כל עם ישראל".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully