וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגבות את המחיר מרמאללה

פרופ' אריה אלדד

1.7.2014 / 7:26

על רצח שלושת הנערים צריך להגיב בחריפות, כפי שכתב ראש הממשלה עצמו בספר בו הוא מסביר כיצד לנצח את הטרור. משהוקמה ממשלת האחדות הפלסטינית, אבו מאזן הוא הכתובת

איש לא הופתע באמת כאשר הגיעו הידיעות המרות כי נמצאו גופות הנערים. מי שהופתע כנראה לא חי בהוויית קיומנו בארץ הזאת במאה האחרונה.

מי שלמד רק עכשיו מי הם אויבינו - ראוי לו לידום. מי שחוזר לסורו גם בשעות קשות אלו ושב ומטיף ל"פתרון מדיני" עם הערבים, אולי ראוי לו להביט אל מעבר לבועתו, אל המזרח התיכון הבוער, אל בתי הקברות שלנו, אל דפי ההיסטוריה שלנו ולהבין כי המלחמה היא אחת במאה השנים האחרונות: או אנחנו או הם. מי שרוצה לראות מחר את ההו?נים של דאעש ביהודה ובשומרון - שימשיך להטיף להקמת מדינה פלסטינית.

בשעות שאני כותב שורות אלו עומד הקבינט להתכנס ולדון בתגובות ראויות לרצח. אך גם בשעה הקלה שנותרה עד לכינוס הקבינט ראוי לו לראש הממשלה נתניהו לשוב ולעיין בספרו "איך המערב יכול לנצח את הטרור". דברי אמת כתב שם, אולי לא התכוון אליהם באמת מעולם. אולי כתב רק כדי לעשות לעצמו קריירה פוליטית. אך אם האמין במה שכתב - ראוי לו לקום ולעשות מעשה.

להחיל את הריבונות עד הירדן

בספרו כתב נתניהו כי אסור לעולם לקיים משא ומתן עם טרור. אסור להיכנע לו. אסור לשחרר מחבלים. כשהגיע לשלטון עשה ממש ההיפך. נשא ונתן עם החמאס כדי לשחרר את גלעד שליט. שחרר אלף רוצחים. והמשיך להעביר כספים לאבו מאזן כדי שזה יעביר משכורות חודשיות לרוצחים שטרם שיחרר, ושעדיין נתונים בבתי הכלא שלנו. כסף כדי שחלילה לא ייפסק לרגע תשלום המשכורות למחבלי החמאס והג'יהאד בעזה.
הקבינט יעיין בוודאי בבנק המטרות של החמאס שיציגו לו מפקדי צה"ל וראשי השב"כ. אך נתניהו חייב לזכור בשעה הזאת כי מרגע שהוקמה "ממשלת האחדות" הפלסטינית - אבו מאזן קיבל עליו אחריות לכל מה שקורה ביהודה בשומרון ובעזה. ולפיכך אסור שבנק המטרות של צה"ל יתוחם לרצועת עזה. גם ברמאללה יש כתובת. היא הכתובת.

רצח הנערים - כל הכתבות

מהות הציונות היא בשיבת ציון, כל העם אל כל מולדתו, אחריות על גורלנו והבטחת קיומנו בלא תלות בחסדי הגויים. הטובים או הרעים או הרעים יותר. האכזריים הטובלים בדם או לובשי החליפות והעניבות. כדי ליישם את האחריות הזו של מדינת ישראל על אזרחיה צריכה ישראל להפסיק להשתעשע בהבדלים שבין טרור מתון לטרור קיצוני. כדי שנוכל באמת ובתמים להבטיח את שלום אזרחינו ואת קיומה של מדינת ישראל לאורך ימים ושנים צריכה ישראל לפרק את הרשות הפלסטינית, להחיל את החוק והמשפט הישראלי מהירדן לים. להודיע שהשאיפות הלאומיות הפלסטיניות צריכות למצוא להן ביטוי בירדן, שהוקמה על שלושה רבעים ממה שהובטח לעם ישראל כביתו הלאומי בהצהרת בלפור ואשר 70% אזרחיה "פלסטינים" על פי הגדרתם. וראוי להם למהר בעניין יישום שאיפותיהם הלאומיות בירדן לפני שסופת דאעש שוטפת גם את הממלכה הזאת, השריד האחרון לקולוניאליזם הבריטי במזרח התיכון.

הכאב על הנרצחים גדול. וכל מי שלב חי בקרבו ולא לב אבן. כל מי שמוח בקדקודו ולא עיסה שמאלנית מבולבלת - כואב בשעה הזאת ומחפש דרך להמשיך. הדרך קיימת. ברורה. ואסור שדם הנרצחים והרצון להראות תקיפים בפני אזרחי ישראל יעוור את עיני מנהיגינו מהתבוננות קרה באינטרסים הלאומיים האמתיים שלנו.

הכותב הוא יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully