וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא שהואשם באונס עובדת זרה זוכה מחמת הספק

30.6.2014 / 16:15

העובדת טענה כי לאוניד קושניר מפתח תקווה ביצע בה עבירות מין במהלך בדיקה רפואית. השופטים קבעו כי מעשיו מתיישבים גם עם בדיקה בתום לב, וזיכו אותו. "גרסתו עקבית ומהימנה"

לאוניד קושניר, רופא בן 51 מפתח תקווה שהואשם באונס של עובדת זרה במהלך בדיקה רפואית, זוכה מחמת הספק. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יהודית לייבה מפרקליטות מחוז תל אביב, המתלוננת הגיעה למרפאתו של קושניר בראש העין וביקשה ממנו מרשם לגלולות נגד הריון. אז, לפי כתב האישום, ביצע בה קושניר שורת עבירות מין בזמן שבדק אותה כביכול. קושניר, שיוצג על ידי עו"ד אפרת שוהם-דליות, טען כי ערך למתלוננת בדיקה וגינלית מקצועית וכי החדיר את אצבעותיו לאיבר מינה ללא כל כוונה מינית. הוא עוד טען כי אם נגע יותר מהנדרש בבדיקה – הדבר נעשה בטעות.

עדים מטעם המתלוננת הביעו תמיהה על כך שרופא משפחה ערך לה בדיקה גינקולוגית, ועל כך שעשה זאת בתנוחת כריעה, כל זאת לצורך קבלת גלולות. עם זאת, הרכב של שלושה שופטים, בראשות השופטת רות לורך מבית המשפט המחוזי בלוד, קבע כי כרופא משפחה היה קושניר רשאי במקרה זה לערוך את הבדיקה הגינקולוגית בעצמו.

"מעשיו של הנאשם במכלול הנסיבות מתיישבים גם עם האפשרות שכוונתו הייתה לבצע בדיקה רפואית גרידה בתום לב, וללא כל כוונה מינית", נכתב בהכרעת הדין. "התרשמותי היא שהמתלוננת אכן האמינה, בעת הגשת תלונה ובעדותה בבית המשפט, כי נעשו בה מעשים לא ראויים ומיניים. ואולם אין די באמונתה הסובייקטיבית לצורך הרשעה בעבירות המין המיוחסות לנאשם נוכח גרסתו העקבית והמהימנה".

בהכרעת הדין הביעו השופטים הבנה על כך שבדיקה גינקולוגית יכולה לעורר אסוציאציות מיניות אצל האישה. "אישה שאף פעם לא נבדקה על ידי גינקולוג גבר ועוברת בדיקה חריגה שאינה מורגלת בה, כאשר כל סביבה חוזרת וטוענת בפניה כי הרופא עשה בה מעשה שלא ייעשה, עשויה בהחלט להשתכנע שנעשה בה מעשה מיני. זאת אף אם הלך רוחו וכוונתו של הרופא היו שונים בתכלית", נכתב.

במהלך המשפט נטען עוד כי הנאשם נכנס לתיקה הרפואי של המתלוננת ומסר משם מסמכים לעורך דינו, כמו גם מסמכים של מטופלות אחרות שטופלו אצלו שלהן ערך בדיקה וגינלית. בשל כך, הואשם קושניר בעבירה על חוק הגנת הפרטיות והפרת חובת הסודיות. עם זאת, גם בעבירה זו הוא זוכה לאחר שהשופטים קבעו כי הדבר נעשה כחלק ממאבק להוכחת חפותו וכי לא נעשה במסמכים שימוש חריג.

עוד סיפורי משפט ופלילים:
הותר לפרסום: נעצר חשוד ברצח רינת רואס ב-2005
בג"ץ אישר: לא למול תינוק ללא הסכמת אמו
מסתמן: שולה זקן תיכנס לכלא כבר בחודש הבא

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully