וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה במזרח אוקראינה: "לסיים את הפסקת האש"

כוחות הממשל והבדלנים הפרו-רוסים מאשימים זה את זה בהפרת שביתת הנשק, על רקע איומים מצד האיחוד האירופי בסנקציות נוספות נגד רוסיה. מאות חיילים ביקשו מהנשיא לשוב ללחימה

בניין שהופצץ בעיר סלוביאנסק, מזרח אוקראינה. רויטרס
חייל מול הבניין שהופצץ בסלוביאנסק, היום/רויטרס

כוחות המשמר הלאומי האוקראיני והבדלנים הפרו-רוסים במזרח המדינה האשימו זה את זה בירי שבוצע היום (ראשון) לעבר מבנים בעיר סלוביאנסק. לא דווח על נפגעים, אולם המתקפה הוסיפה למתיחות סביב טענות הצדדים על הפרת הפסקת האש, עליה הכריז נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו, לפני יותר משבוע.

בתוך כך, מאות חיילים בצבא אוקראינה ופעילים התאספו היום מחוץ למשכן הנשיא בקייב, וקראו לסיום הפסקת האש בין הצבא לבדלנים. החיילים, מגדוד דונבאס, המוצב במזרח, קראו לפורושנקו לאפשר להם לחדש את הלחימה.

עוד בוואלה! חדשות
דיווח: נעצר אביו של אחד החשודים בחטיפת הנערים
8 התמונות שאתם חייבים לראות היום
ירי לדרום: שתי רקטות יורטו מעל נתיבות

בניין שהופצץ בעיר סלוביאנסק, מזרח אוקראינה. רויטרס
סלוביאנסק, היום/רויטרס

ביום שישי הייתה אמורה לפוג הפסקת האש לה הסכימו הצדדים, אך פורושנקו הודיע על הארכתה עד ליום שני בלילה, אז צפויים מנהיגי האיחוד האירופי לדון בהטלת סנקציות חדשות נגד רוסיה כתגובה למעורבותה במשבר באוקראינה.

פורושנקו ערך אתמול שיחת ועידה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נשיא צרפת פרנסואה הולנד וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, במסגרת המאמצים להגיע להסכם שלום עם הבדלנים. מלשכתו של נשיא אוקראינה נמסר כי במהלך השיחה, הדגיש פורושנקו את נכונותה של ממשלתו להמשיך את הפסקת האש.

עם זאת, פורושנקו הביע דאגה בנוגע למצב במדינה, וציין כי נרשמו כמה הפרות של הפסקת האש במהלך סוף השבוע האחרון. ביום שישי, הבהירה מרקל כי אם לא תהיה התקדמות מהירה ביישום תכנית השלום במזרח אוקראינה, האיחוד האירופי יגיב בהחלטיות ויטיל סנקציות נוספות על אישים רוסים. "אנחנו מוכנים לנקוט גם צעדים דרסטיים", ציינה מרקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בניין שהופצץ בעיר סלוביאנסק, מזרח אוקראינה. רויטרס
בניין שהופצץ בעיר סלוביאנסק, מזרח אוקראינה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully