וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיתם פעם מטוס קרב נוחת על דרגש?

טייס אמריקני שנקלע למצב חירום, נאלץ להנחית מטוס "הארייר" על מתקן מיוחד, תוך כדי שהוא מנמיך לעברו "על עיוור". אחרי הנחיתה סיפר: "שכחתי פתאום איך מכבים את המנוע"

צילום: חיל הנחתים האמריקני, עריכה: יאיר דניאל

טייס קרב אמריקני שנתקל בבעיה טכנית חמורה הצליח לנחות ללא הגלגל הקדמי של המטוס, כשהוא מניח את החרטום על... דרגש. תיעוד הנחיתה המוצלח הופץ בסוף השבוע בסרטון של חיל הנחתים האמריקני, וכבש בסערה את האינטרנט.

ב-7 ביוני, הטייס וויליאם מהאוני, המריא מספינת התקיפה "בטאן". כעבור זמן קצר, הטייס המנוסה הבחין בתקלה בכן הנחיתה הקדמי של המטוס, מדגם "הארייר", המסוגל להמריא ולנחות אנכית, והחליט לשוב לנחיתת חירום.

הוא יצר קשר עם מגדל הפיקוח של הספינה, ואנשי הצוות פינו את הסיפון ממטוסים. על הסיפון הוצב הדרגש המיוחד - מעין ספסל המיועד למקרים נדירים מסוג זה. "חיפשתי אותו (את הדרגש) ואני זוכר שחשבתי - אלוהים, זה הולך להיות מעניין", אמר מהאוני בסרטון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתקרב לנחיתה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ומונח בבטחה על הדרגש/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהאוני נאלץ להנמיך באיטיות עם המטוס לעבר הסיפון, כשהוא נאלץ להנחית את המטוס באופן אנכי, מבלי שיש לו קו ראייה לעבר הדרגש המיוחד. "ריחפתי בגובה 20 רגל (כ-6 מטרים) וייצבתי את המטוס", סיפר בסרטון. "אני זוכר שהגלגלים פגעו בסיפון, ופתאום האף של המטוס צנח. הוא צנח יותר ממה שחשבתי שיקרה".

לדבריו, אחרי שנחת בהצלחה, הוא היה שרוי בהלם, וחלפו כמה רגעים עד שנזכר כיצד מכבים את המנוע. "אני לא זוכר שקפצתי בתא הטייס כמו שרואים בסרטון", אמר. "אין כל דרך להתאמן למצב כזה".

חדשות נוספות מהעולם:
לעיני הילדים: טיגריס זינק לסירה, טרף דייג ונעלם
צפו: סרטון הבטיחות בדרכים שזיעזע את הרשת
סין: נגס בלבו הפועם של אדם - בגלל ריב על נודלס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully