וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

שרים לשובם

מסע"ת משפחות החטופים בהתנחלות נוף איילון, יוני 2014. נועם מושקוביץ
משפחות החטופים/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהערב ב-19:30 תתקיים בכיכר רבין בתל אביב עצרת הזדהות עם הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח שנחטפו בעת שעשו דרכם הביתה, לפני יותר משבועיים. אברי גלעד ינחה, ויופיעו אמנים ובהם דוד דאור, ליאור נרקיס, צביקה פיק, דודו פישר ורמי קלינשטיין. אימהות הנערים החטופים, ששבו מביקורן במוסדות האומות המאוחדות, ישתתפו גם הן בעצרת שנערכת תחת הכותרת "שרים יחד לשובם".

רמדאן כרים

אישה מוסלמית באינדונזיה בראשית חודש הרמדאן, יוני 2014. GettyImages
אישה מוסלמית באינדונזיה/GettyImages

אתם צריכים לדעת שחודש הרמדאן אמנם אמור היה להתחיל בסוף השבוע, אך ברוב העולם המוסלמי הוא נפתח רק היום. הסיבה - בערב שבת לא נראה סהר בשמיים. על פי הנוהג, רק מולד הירח הנראה מסמן את ראשית חודש הרמדאן. תימן לבדה מנתה את שבת במניין ימי החודש, ואילו תושבי סעודיה, איחוד האמירויות, מדינות צפון אפריקה, אינדונזיה ומלזיה, וכן שכנינו בירדן, במצרים וברשות הפלסטינית וכמובן הערבים המוסלמים אזרחי ישראל צמים מזריחה ועד שקיעה רק החל מהיום. שיעבור בקלות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הולנד ומקסיקו ראש בראש

אריאן רובן, נבחרת הולנד. AP
גם הערב? ההולנדים חוגגים/AP

אתם צריכים לדעת ששתיים מהנבחרות המרשימות של שלב הבתים במונדיאל, הולנד ומקסיקו, נפגשות הערב לקרב אדיר שבסיומו אחת מהן תלך הביתה. הולנד מחזיקה בהתקפה הפורייה ביותר עד כה במונדיאל (כבשה 10 שערים בשלושה משחקים), והדהימה כשדרסה ללא רחמים כבר במשחק הפתיחה את אלופת העולם היוצאת, ספרד, אבל מול המקסיקנים זו תהיה אופרה אחרת. החבורה של מיגל הררה עלתה לאחר 1:3 גדול על קרואטיה, ומשחקת ללא פחד מאף נבחרת. לא מאמינים? תשאלו את ברזיל שלא הצליחה להכניע אותה בשלב הבתים.

השבת השחורה

הנהלת הסוכנות היהודית נעצרה בשבת השחורה ונשלחה למחנה לטרון. יוני 1946. AP
מנהיגי היישוב/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מלאו 68 שנים לאירועי השבת השחורה או "מבצע אגאתה" – מבצע שערך השלטון הבריטי בארץ ישראל כדי לדכא את תנועת המרי של היישוב היהודי. הכותרת הראשית בעיתון "דבר" גרסה ביום למחרת כי מדובר ב"התקפה על ראשי היישוב, מוסדותיו, משקיו ומגניו"; בידיעה תואר כיצד "שחרו של בוקר שבת עלה על תל אביב הישנה בקול רמקולים מכריזים על עוצר, ביבבת צופרים וברעם התפוצצויות אדירות". אלפי חיילים ושוטרים פשטו באותו היום על בתי ציבור, בתי עסק ומשקים, החרימו מסמכים וכלי נשק ועצרו כ-2,700 בני אדם, ובהם חברי הנהלת הסוכנות היהודית.

הולדת האייפון

סטיב ג'ובס מציג את האייפון הראשון, 2007. AP
סטיב ג'ובס מציג את האייפון הראשון, ינואר 2007/AP

לא ייאמן איך שהזמן רץ, אבל אתם צריכים לדעת שהיום לפני שבע שנים יצא למכירה האייפון הראשון. אלפים התגודדו מחוץ לחנויות שמכרו את המכשירים בארה"ב, ובחודשים הבאים הם החלו לטפטף אט-אט ארצה. הישראלים נשבו בקסמי האייפון, אך לא לזמן רב - כעבור כמה שנים הכתירו תחתיו מלך חדש, סמסונג גלקסי. יש האומרים שהאייפון 6 מחכה בימים אלה שהדרקונים שלו יגדלו כדי לכבוש חזרה את הכס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully