וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס במסר לארה"ב: "המשיכו להפעיל לחץ על חמאס"

הנשיא היוצא, שעורך בימים אלה ביקור פרידה בארצות הברית, התייחס בריאיון לוואלה! חדשות לחטיפת הנערים: "מזדהים אתנו כאן". לדבריו, "אין מדינה שדואגת לשלום יותר מארה"ב"

נשיא המדינה שמעון פרס נפגש עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בבית הלבן, וושינגטון.. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
פרס עם אובמה, השבוע בבית הלבן/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

נשיא המדינה שמעון פרס, השוהה בימים אלה בארצות הברית במסגרת ביקור הפרידה שלו לקראת סיום תפקידו בחודש הבא, ניצל את פגישתו האחרונה בוושינגטון והעלה לסדר היום כמה מהנושאים הבוערים בישראל. "עד עכשיו הפעילו לחץ על חמאס, וצריך להמשיך את זה", אמר פרס בריאיון לוואלה! חדשות בהתייחסו לעניין הנערים החטופים.

לדבריו, "החדשות הן בארץ, שם מחפשים אותם. אבל גם כאן מצאתי שבאמת מודאגים מהתופעה הזו. מזדהים אתנו בכל מקום שהייתי. ליותר מזה אני לא יכול לצפות כאן". שלשום פורסם כי פרס העלה בפגישתו עם ברק אובמה את סוגיית החנינה למרגל היהודי ג'ונתן פולארד, הכלוא בארצות הברית זה 30 שנה, אך הוא סירב לחשוף בפני התקשורת את פרטי הבקשה החדשה שהגיש לאובמה, וזאת לבקשת משפחתו של פולארד. ככל הנראה, מדובר במסלול משפטי חדש, בשיתוף פעולה עם עורכי הדין החדשים של פולארד.

עוד בוואלה! חדשות:
האיום מעיראק מתקרב: "ישראל תסייע צבאית לירדן אם תותקף"
בתגובה לירי הרקטות: צה"ל תקף 4 יעדים ברצועה
האו"ם: הטילים שנמצאו על ספינת הנשק הגיעו מאיראן

פרס הביע בריאיון התנגדות לחוק ההזנה בכפייה שאותו מקדם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "צריך לשאול את המומחים לדבר. כל הרופאים עמם דיברתי מתנגדים לכך – מצפונית ומקצועית. צריך לשמוע לקולם", אמר הנשיא. הוא הוסיף כי "הם כולם חד-משמעיים. אני מכבד את עמדתם. במשטר דמוקרטי צריך להתחשב בשיקולים מצפוניים".

שמעון פרס עם ג'ו ביידן במהלך ביקורו בארה"ב בפעם האחרונה כנשיא. רויטרס
פרס עם סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, השבוע בוושינגטון/רויטרס

הנשיא היוצא, ששמע את אובמה מבטיח בתום פגישתם האחרונה כי ארצו תמשיך לשים בראש מעייניה את הדאגה לביטחון ישראל ותשתף פעולה עמה, התייחס גם לתפקידה של בעלת הברית. "אין שום מעצמה אחרת כמו ארצות הברית שיש לה יכולת או נטייה לדאוג לאנשים אחרים, כמו לנסות ולפייס את העולם ולהביא אותו לדמוקרטיה אמיתית. תפקידה במזרח התיכון חיובי".

לדברי פרס, "כשמסתכלים על כך בפרספקטיבה בת 330 שנים של היסטוריה אמריקנית, אפשר לומר שאכפת להם מאנשים אחרים: הם עזרו, הם תרמו, זה ב-DNA שלהם. אני לא רואה מדינה אחרת שלאורך ההיסטוריה שלה דאגה לאחרים יותר מארצות הברית". הוא הוסיף: "אמרתי למחוקקים: הגדולה של ארצות הברית נובעת מנתינה ולא מלקיחה, מדאגה ולא מאדישות".

לבסוף, התייחס פרס גם למשבר בין רוסיה ואוקראינה, שחתמה על הסכם סחר עם האיחוד האירופי ופרסמה כי הפסקת האש עם הבדלנים הפרו-רוסים הוארכה בשלושה ימים. "זה התחיל בדרך אחת והמשיך בדרך אחרת. אני לא חושב שאנחנו בסוף. עדיין יש מתח, וזה עוד לא נגמר", העריך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully