וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: התחזה לרב והוציא הון מהורים לחולה סרטן

26.6.2014 / 15:06

פנחס מור, שתרמיתו האכזרית נחשפה בתכנית "כלבוטק", נעצר בפעילות שגרה של המשטרה ומעצרו הוארך. לפי החשד, הוא טען שביכולתו לרפא ילד מסרטן בתפילה, ונעלם עם מאה אלף שקל

פנחס מור החשוד כי רימה משפחה שהגיעה אליו על מנת לסייע לילדם במחלה סופנית.. מתוך תחקיר כלבוטק, צילום מסך
"הציע לתרום את קשריו עם רבנים מתים המופיעים בחלומותיו". פנחס מור/צילום מסך, מתוך תחקיר כלבוטק

חוקרי תחנת מוריה עצרו אתמול (רביעי) את פנחס מור, בן 54, החשוד כי רימה משפחה שהגיעה אליו על מנת שסייע לילדם החולה במחלה סופנית. לפי חשד המשטרה, מור התחזה לרב ול"הילר", מרפא, שיכול לסייע לילד להבריא באמצעות תפילות. בתמורה לשירותיו דרש מור סכום של יותר ממאה אלף שקלים. על פי החשד, קיבל מור את הסכום מבני הזוג ונעלם.

עוד בוואלה! חדשות:
אם, שני ילדיה וילד נוסף נהרגו בתאונה חזיתית בגליל
ארכיאולוג בן 46 נהרג בקריסת מערה בשומרון
עורכי הדין יחדשו את "משוב השופטים" מהשנה הבאה

הפרטים בנוגע למור ולסיפור קורע הלב של המשפחה תועד במצלמות תכנית התחקירים "כלבוטק". בני הזוג שנפלו קורבן לתרמית של מור הם זוג דתי, שגילו שבנם סובל מגידול סרטני ונמצא במצב אנוש. המשפחה ניסתה כל רפואה קונבנציונלית אפשרית, בישראל ואף בחו"ל. ההורים ניסו גם רפואה אלטרנטיבית ואף קבלה, אך לשווא. בניסיון נואש אחרון פנו בני המשפחה למור. לפי החשד, הוא טען שהוא יכול לרפא את הילד באמצעות תפילותיו ואף הציע לתרום את קשריו עם רבנים מתים המופיעים בחלומותיו. לצערם של ההורים, במהרה גילו כי מור דרש מהם עוד ועוד כספים ובסופו של דבר – נעלם עמם.

מעצרו של מור אירע באקראי, בעת פעילות שגרה של שוטרי משטרת קריית גת. בחקירתו קשר את עצמו למעשים המיוחסים לו, ובהם קבלת דבר במרמה. היום האריכה שופטת בית משפט השלום בירושלים, ענת זינגר, את מעצרו של מור בארבעה ימים נוספים. נציג המשטרה בדיון הארכת המעצר, רב-סמל ראשון שלומי בן דור, טען: "מדובר במשפחה שלה ילד חולה, והוריו פגשו את מור לפני כמה חודשים בירושלים. הוא פנה אליהם ואמר שיעשה כל שיוכל מבחינת תפילות וכדומה, על מנת לסייע בהחלמתו של הילד, ולצורך כך דרש מהם הרבה מאוד כספים".

בא כוחו של החשוד, עו"ד ארנון איתן, טען מנגד: "אם נשים את האירוע של ילד חולה בצד סרטן ונבחן את זה כמו תיק אזרחי, שמישהו עוקץ מישהו בכסף, דרך המלך הייתה להגיש תביעה ולא להידרש לעזרת המשטרה שנעשה באיחור ניכר". לדבריו, אפשר להגדיר תיק בנסיבות כאלה בזוי ומכוער, אך גם אם מור הוציא במרמה מאה אלף שקלים מבני הזוג, אין עילת מעצר של מסוכנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully