וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה כוללת רפורמת הפרגולות: שאלות ותשובות

רפורמת הפרגולות שאושרה השבוע על ידי שר הפנים גדעון סער עשויה להקל על המעמסה הביורוקרטית בבנייה פרטית. מה כוללת הרפורמה? שירה ברנד עונה לשאלות הגולשים

ביום שלישי חתם שר הפנים, גדעון סער, על תקנות שיצמצמו את הסחבת הביורוקרטית, על ידי כך שיאפשרו מתן פטור מהיתר בנייה לשורה ארוכה של ביצוע עבודות בנייה בבתים פרטיים. הרפורמה זכתה לכינוי "רפורמת הפרגולות". על פי התקנות, שייכנסו לתוקפן ב-1 באוגוסט, יוכל מי שמבצע פעולת בנייה פרטית לשלוח טופס דיווח על תחילת העבודה אל הרשות המקומית ולהתחיל מיד בבנייה ללא הגעה פיזית לרשות והמתנה לתשובה.

"רפורמת הפרגולות" עברה

מה כוללת הרפורמה? אילו שינויים מציגות התקנות החדשות? ומה לגבי הליכים שכבר החלו בעקבות בנייה שבוצעה? הפננו מספר משאלות הגולשים לשירה ברנד, סגנית מנהלת במנהל התכנון שבמשרד הפנים, שהתארחה בעמוד הפייסבוק של וואלה! חדשות.

ניצנה דהן שואלת: מה ההגדרה המדויקת לפרגולה? האם ניתן גם לקרות את הפרגולה ברשת ועדיין לא נחויב בתשלום מיסים?

שירה ברנד, סגנית מנהל מינהל התכנון במשרד הפנים: ההגדרה למצללה (פרגולה) - מבנה ללא קירות, הבנוי מחומרים קלים, שתקרתו משטח הצללה ובלבד שהמרווחים בין החלקים האטומים של משטח ההצללה מחולקים באופן שווה ומהווים 40% ממנו. פרגולה מקורה = סככה ויש לסככה כללים אחרים. החיוב במסים נקבע על ידי הרשות המקומית ולכן יש לבחון ברשות המקומית הספציפית.

נועה צמח-קורלקר שואלת: אנחנו גרים באילת, בבניין בן 3 קומות ,בקומה העליונה. רוב הדיירים בשכונה בקומות האחרונות כבר בנו על הגג יחידות דיור או הרחיבו את הדירה לקומה 3+4, אנחנו רוצים לתחום את הגג מסביב בבטון (רק בחלק שלנו- 50 מ'ר) עד איזה גובה מותר? והאם מותר

שירה ברנד, סגנית מנהל מינהל התכנון במשרד הפנים: מכל הדברים שציינת רק הפרגולה והמחסן נכנסים בגדר הפטור מהיתר. יש לברר את הכללים של עיריית אילת לעניין פרגולות ומחסנים. ככל שמותר להקים שם מבנים כאלה על הגג, ותעמדי בהוראות שנקבעו - ניתן לבנות זאת ללא היתר. שימי לב שיש צורך לדווח לאחר ההקמה. החל מ-1 באוגוסט ניתן יהיה לדווח בדרך מקוונת באמצעות אתר משרד הפנים.

רחלי חדד שואלת: אני גרה בקומה 1, בקומת הקרקע יש תוספת בנייה של 35 מ"ר. קניתי את הגג, יש אפשרות לסגור את הגג למרפסת?

שירה ברנד, סגנית מנהל מינהל התכנון במשרד הפנים: אולי, אבל לא בפטור מהיתר. יש לברר ענין זה בוועדה המקומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מומי הרוש שואל: בעבר ביקשו ממני 30 שקלים לכל מטר בנייה של פרגולה כאשר ביקשתי להוציא היתר בנייה במועצה שלי - האם עכשיו גם צריך לשלם למועצה? האם יש לשלם ארנונה על פרגולה שרק הגג שלה מקורה והיא פתוחה מכל עבריה?

שירה ברנד, סגנית מנהל מינהל התכנון במשרד הפנים: פרגולה שניתן להקימה בפטור - פטורה גם מתשלום אגרת הבנייה. לעניין ארנונה חלות ההוראות שקבעה הרשות המקומית בה הנך מתגורר.

אבי שוקרון שואל: אנחנו גרים בשכונת הניצחון בדימונה והשכנה שלנו בקומה מתחתינו קנתה את הבית, שיפצה ונוצר גג. האם אפשר לבנות על הגג הזה חדר? הדירה שלנו לא קנויה.

שירה ברנד, סגנית מנהל מינהל התכנון במשרד הפנים: יש לברר את הנושא בוועדה המקומית. בכל מקרה אלו לא עבודות הפטורות מהיתר.

דניאלה אסתר ליזמי שואלת: פרגולה המחוברת לקיר הבית ומקיפה את כולו (בית פרטי) אין הפרעה לנוף כלל רוחב בערך 2.5 מטר דורשת רישיון?

שירה ברנד, סגנית מנהל מינהל התכנון במשרד הפנים: יש לברר את הכללים שנקבעו בוועדה המקומית. במידה ומותרת בנייה כזו - אז מותר לעשות זאת בפטור מהיתר אם השטח לא עולה על 50 מ"ר או 1/4 משטח הקרקע הפנוי ממיבנים - הגדול מביניהם (אם על כללי הועדה המקומית השטח קטן יותר - יש לפעול על הכללים של הועדה המקומית).

אורלי גרינברג שואלת: אם יש פרגולה מקורה, ובעיריה חייבו לשלם מסים , האם יבטלו את החיוב?

שירה ברנד, סגנית מנהל מינהל התכנון במשרד הפנים: לא. הפטור הוא מהיתר בלבד ולא משום דין אחר.

מיקי רביב שואל: לדירות הבניין שלנו מרפסות לא מדורגות בגודל של כ-12 מ"ר. לכל מרפסת הכנה להרחבה כך שתהיינה בשטח 24 מ"ר. לדירות ולבניין אין יותר זכויות בנייה. מה הנוהל (החדש?) שיאפשר לנו להסדיר את הגדלת המרפסות?

שירה ברנד, סגנית מנהל מינהל התכנון במשרד הפנים: הוספת והרחבת מרפסות אינן כלוליות בתקנות הפטור מהיתר. על פי החוק, רק לאחר 1 בינואר 2016 רשאי יהיה שר הפנים להתקין תקנות לענין עבודות שינתן להם היתר בתוך 45 יום (אם לא ניתנת החלטה או היתר רואים את הפניה עצמה כהיתר - אם היא ממלאת אחר כל הדרישות). אנו בוחנים את האפשרות לכלול בתקנות אלה גם הרחבת מרפסות ודירות.

סוזנה סנגרו שואלת: אנחנו גרים במעלה אדומים, בנינו פרגולה עם גג מאלומיניום והעירייה נתנה הוראה להרוס אותה, מה אנחנו צריכים לעשות אם כבר הרסנו אותה ומה אנחנו צריכים לדרוש מהעירייה?

שירה ברנד, סגנית מנהל מינהל התכנון במשרד הפנים: התקנות עדיין אינן חלות מחוץ לקו הירוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully