וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שובו אחים": 80 כלבי יחידת עוקץ הוקפצו לחברון

26.6.2014 / 2:40

כלבים שאולפו לאתר נעדרים באמצעות ריח בגדיהם הובאו לשטח ומסייעים בחיפוש קצה חוט שיוביל לנערים. אחד הכלבים נהרג במהלך הפעילות המבצעית. "מקפידים על כבודם של הפלסטינים"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: קשת סידי, קריינות: אביב אברמוביץ'

בין מאות הלוחמים, כוחות הביטחון והמתנדבים שסורקים את השטח בשבועיים האחרונים במסגרת מבצע "שובו אחים", מתרוצצים בשטח גם עשרות כלבים, מובלים על ידי לוחמים של יחידת עוקץ, שהוקפצו לשטח לאחר חטיפת הנערים. כעת מקויים כי הכלבים, אשר אולפו לאתר נעדרים, יצליחו לאתר קצה חוט שיוביל למציאתם של נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח.

הכלבים הצטרפו לכוחות צה"ל כמעט בכל פעילות מבצעית כלוחמים מן השורה. הם נכחו במעצרים של מבוקשים, בסריקות המבנים ובכל מקום שבו יוכלו לסייע במציאת הנערים – ואדיות, מערות, מטעים ומסתורי נשק. לצורך החיפושים, בני משפחתם של הנעדרים אף העבירו ליחידה פרטי לבוש של הנערים, כדי שריחם יסייע לכלבים למצוא רמז כלשהו למקום הימצאם.

מבצע "שובו אחים" - כותרות נוספות בוואלה! חדשות:
אם החטוף נגד נתניהו: "הסכם האסירים חסר אחריות"
בזמן שמחפשים: הגדר לכיוון חברון פרוצה. תיעוד
מקורות פלסטיניים: חמאס עצר משגרי הרקטות לעבר ישראל

יחידת עוקץ וגדס"ר נח"ל בפעילות בחברון. דובר צה"ל
פעילות עוקץ וגדס"ר נח"ל בחברון/דובר צה"ל

במהלך הפעילות המבצעית, אחד מכלבי היחידה סרק את הקומה השנייה של מבנה ונפל ממנה. הכלב קפץ על מנת להמשיך את הסריקה בחלק הבא של המבנה, אך נחבט בחומה שהייתה מתחתיו ונפל אל הקרקע. "כתוצאה מהנפילה הוא נהרג", סיפר קצין בכיר ביחידה לוואלה! חדשות.

בנוגע לפעילות השוטפת של היחידה, הוסיף הקצין: "יותר משמונים כלבים לקחו חלק במבצע. אנחנו למודי ניסיון בסריקות מבנים של פלסטינים. ביחידה מאוד מקפידים על כבודם ורכושם. זה לא נעים שסורקים לך את הבית עם כלב. עם זאת, לא נתקלנו בתגובות חריגות".

אתמול קראה בתקיפות בת גלים שער, אמו של גיל-עד, לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' להחזיר את הבנים. "יש מידע שהם חיים - חובתכם להחזירם", אמרה, בהתייחסות להסכם שהושג עם האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל, שהביא לסיום שביתת הרעב שלהם. "עם ישראל מאוחד בכאב למען שובם של הבנים, אבל לא נקבל מעשים חסרי אחריות. הגעה להסכם עם שובתי הרעב הוא מעשה של חוסר אחריות כלפי עם ישראל", אמרה.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully