וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חיילים הפיצו תמונות עירום של חיילת בווטסאפ

25.6.2014 / 11:32

המשטרה הצבאית זימנה לחקירה כמה חיילים מחיל התקשוב בחשד שהפיצו צילומים אינטימיים של חיילת המשרתת עמם, למרות שביקשה מהם להפסיק זאת. ההערכה בצבא: "יהיו כתבי אישום"

חיילות צה"ל. AP
החיילת ביקשה להפסיק להפיץ את התמונות, החיילים סירבו/AP

המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) בודקת חשד לכך שכמה חיילים מחיל התקשוב הפיצו ביניהם תמונות עירום של חיילת המשרתת עמם. במסגרת הבדיקה זומנו כמה חיילים לחקירה, שאחד מהם חשוד כי היה זה שקיבל את התמונות מהחיילת.

הצעירה, חיילת בשירות סדיר בחיל, התלוננה בפני מפקדיה על כך שחיילים המשרתים עמה מפיצים בווטסאפ תמונות בהן היא נראית בעירום. לטענתה, היא פנתה לאותם חיילים וביקשה שיחדלו ממעשיהם ושימחקו את התמונות המיניות, אולם נענתה בשלילה. מפקדי היחידה העבירו את המקרה לטיפול מצ"ח, שזימנה לחקירה את החיילים החשודים בהפצת התמונות, בהם החשוד המרכזי. אף שפיקוד היחידה הוא שפנה למצ"ח, נבדקת האפשרות כי מפקדים באגף התקשוב נחשפו לתמונות ולא בדקו את פרטי האירוע או פעלו למחיקת התמונות.

גורם צבאי המעורה בפרטים אמר לוואלה! חדשות כי הצבא רואה את המקרה בחומרה. "מדובר באירוע חמור ואין כוונה להקל ראש בנושא", אמר. "ההערכה היא שהפרשה תסתיים בהגשת כתבי אישום נגד המעורבים".

עוד בוואלה! חדשות:
סוריה מאיימת: "נכנסנו למצב של עימות עם ישראל"
מומחה אישר את חשש המשפחה: "קבר חלל צה"ל נמצא ריק"
אימהות החטופים: "לא יכול להיות שהעולם שותק"

בשנה האחרונה התגברה התופעה של הפצת תמונות אינטימיות ומביכות של חיילות באמצעות אפליקציות שונות בסמארטפונים. בחיל החינוך מנסים להילחם בתופעה באמצעות הסברה, ובצד המשפטי הנטייה היא להגיש כתבי אישום גם כשהחיילת היא האחראית להעברת תמונות שבהמשך הופצו ברבים.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל נוקט במדיניות מחמירה בכל הקשור להטרדות מיניות ופועל רבות על מנת להביא למיגור התופעה. בנושא המדובר נפתחה חקירת מצ"ח ועם סיומה יועברו ממצאיה לעיון וחוות דעת של הפרקליטות הצבאית". גורם צבאי הוסיף כי בהתאם לתיקון החוק למניעת הטרדות מיניות שהתקבל השנה, בצה"ל, כמו גם באזרחות, הפצה של תמונות עירום ברשתות חברתיות תיחשב כהטרדה מינית.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully