וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע תשקיע המדינה מיליונים במלון במזרח ירושלים?

25.6.2014 / 4:00

”מלון הקשתות”, שהיה בבעלות ירדן עד 1967, ישופץ ב-18 מיליון שקל חרף הפסדיו הרבים. כדי לא לפגוע ביחסים עם הממלכה, שרואה בו נכס שלה, המדינה נמנעת מלמכור אותו

המדינה תשקיע 18 מיליון במלון הקשתות במזרח ירושלים. ויקיפדיה,
"מלון הקשתות" הוקם ב-1962 והיה בבעלות ירדנית עד ל-1967/ויקיפדיה

ועדת הכספים של הכנסת אישרה אתמול (שלישי) העברה של 18 מיליון לטובת שיפוץ "מלון הקשתות" שבמזרח ירושלים, השייך למדינה ונמצא בגירעון גדול. זאת, משום שהמלון היה בבעלות של ירדן עד למלחמת ששת הימים, וכל מכירה שלו או שינוי בייעודו עלולים לעורר מחלוקת עם הממלכה. הוועדה קיבלה את עמדת הממשלה שבשל המגבלות, יש להשקיע בשיפוץ המלון כדי למנוע צבירת הפסדים נוספים.

"הירדנים רואים במלון נכס שלהם, ומפרשים כל פעולה שמבצעת ישראל במלון כהפרת הסטטוס-קוו", מסרה סגנית מנהל מחלקת ירדן במשרדן החוץ, פרידה יובל. "היחסים עם ירדן, לפחות ברמה הגלויה, רגישים מאוד". לדבריה, בכל פעם שסוגיית המלון עולה על לסדר היום, ירדן מפרשת זאת כהפרה של הסטטוס-קוו ופונה למוסדות הבינלאומיים בנושא, והסוגיה אף נידונה בעבר במועצת הביטחון של האו"ם.

"מלון הקשתות" הוקם ב-1962, והיה בבעלות בית המלוכה הירדני עד מלחמת ששת הימים ב-1967. בתום המלחמה הוא הועבר לשליטת המדינה, ועד פרוץ האינתיפאדה השנייה היה המלון רווחי, אולם מאז החל לרשום הפסדים. המלון, שממוקם בהר הזיתים, מארח בשנים האחרונות בעיקר צליינים הפוקדים את האתרים הקדושים לנצרות בעיר.

עוד בוואלה! חדשות
הסתיימה שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים
לפיד מיישר קו עם נתניהו: יתמוך בחוק הזנה בכפייה
הפסקת האש בסכנה: מורדים הפילו מסוק במזרח אוקראינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully