וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומצה נשפכה לבריכה בבית מלון בעכו, 9 נפגעו קל

24.6.2014 / 18:40

החומצה ההידרוכלורידית נשפכה לבריכה המחוממת במלון "חוף התמרים" ככל הנראה בעקבות תקלה במשאבה. הנפגעים, בהם שני ילדים בני 8 ו-6, סובלים מקשיי נשימה כתוצאה משאיפת כלור

הרעלת כלור בבריכה בבית המלון חוף התמרים בעכו. דוברות כבאות צפון, מערכת וואלה! NEWS
הבריכה שבה אירע המקרה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כבאות צפון

תשעה בני אדם נפגעו אחר הצהריים (שלישי) באורח קל מחשיפה לחומצה בבריכה בבית מלון בעכו. הנפגעים, בהם שני ילדים בני שש ושמונה, פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים לגליל בנהריה. כולם סובלים מקשיי נשימה בעקבות שאיפת כלור.

עוד חדשות מהארץ:
גנץ: "אנו ערוכים לכל תרחיש - בכל הגזרות"
אלה 10 משוחררי עסקת שליט שהיועמ"ש מבקש לכלוא
מומחה אישר את חשש המשפחה: "קבר חלל צה"ל נמצא ריק"

האירוע התרחש בבית המלון "רימונים חוף התמרים" שברחוב יהונתן החשמונאי בעיר. אל הבריכה המחוממת של בית המלון נשפכה חומצה הידרוכלורידית שגרמה לריכוז גבוה של חומציות. שישה צוותי כיבוי, כולל רכב לטיפול באירוע עם חומרים מסוכנים, הגיעו למקום.

מפעיל הבריכה טען בפני אנשי הכיבוי כי החומצה זרמה לבריכה כתוצאה מתקלה במשאבה שתפקידה להעביר חומצה מדוללת עם כלור לתוך מי הבריכה. הם בדקו את רמת הריכוזיות באוויר והורו לסגור הבריכה עד למתן אישור כי רמת החומציות ירדה למידת המותר.

מנהל חדר המיון בבית החולים, ד"ר ג'ק סטולרו, אמר כי במקרים כאלה "ישנן תופעות מוכרות כמו בחילות, רעידות והקאות בשל שאיפת חומר זר". לדבריו, "בכל מקרה שבו אדם שנמצא בבריכה חש בריח חריף יש לצאת ממנה מידית ולפנות למקום בו קיים אוויר פתוח ולאפשר לאנשי המקצוע לטפל באירוע".

הרעלת כלור בבריכה בבית המלון חוף התמרים בעכו. דוברות כבאות צפון, מערכת וואלה! NEWS
הבריכה נסגרה זמנית/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כבאות צפון

ג'ני רומנובסקי, שבנה רומן (8) נפגע באירוע סיפרה: "קיבלתי טלפון ממאמן השחייה שאבוא לקחת את רומן מהחוג כי יש בעיה בבריכה. איך שנכנסתי, הרגשתי ריח חזק של חומצה באוויר".

מירי קדורה, בת 32, נפגעה באירוע לאחר שחילצה את בנה אחמד (8) ואת רומן חברו מתוך הבריכה. "באמצע החוג היה ריח וראיתי כתם צהוב בבריכה", שחזרה. "הילדים אמרו שיש סחרחורת ואני, שהייתי בסמוך למים, הרגשתי בחילה. ישר משכתי את הילדים מהמים. היה כאן מחדל ומזל שיצאנו מזה בשלום".

חומצה הידרוכלורידית נוצרת כשגז מימן כלורי מתמוסס במים. היא משמשת בין היתר לניקוי מתכות, לעיבוד עורות ולייצור גומי ופלסטיק. חשיפה לחומצה עלולה לגרום לכוויות, בצקת בדרכי הנשימה ואף חנק. חשיפה ממושכת לחומצה עלולה לגרום לדלקת עור ולהפרעות בתפקוד הריאות.

מבית המלון נמסר: "מדובר בבריכה של הקאנטרי ולא של המלון. מדובר בתקלה שגרמה לעלייה בריכוז הכלור במים לרמה שהיא קצת יותר גבוהה מהמותר. התקלה תוקנה במקום ומחר יגיעו למקום נציגים ממשרד הבריאות והגופים הרלוונטיים כדי לבחון האם נוכל לשוב ולפתוח את הבריכה. חשוב להדגיש כי בקאנטרי יש שתי בריכות: פנימית וחיצונית. התקלה התרחשה בבריכה הפנימית והבריכה החיצונית ממשיכה לפעול כסדרה. אנחנו נעשה את כל המאמצים על מנת שתקלות מסוג זה לא יישנו".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully