וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחדל של המשטרה: "לא הגענו לנערות שעסקו בזנות"

24.6.2014 / 13:57

אחרי חשיפת וואלה! חדשות על נערות העוסקות בזנות תמורת כסף ואלכוהול, התכנסה הוועדה לזכויות הילד לדיון סוער. היו"ר לוי-אבקסיס האשימה: "פספסתם את הילדות, זו שערורייה"

צילום: עומר מירון

צפו בפרטי הפרשה כפי שנחשפה במהדורת וואלה! חדשות

דיון סוער בכנסת בנושא זנות בקרב נערות: מנהלת אגף הרווחה בעיריית ראשון לציון, גילה בן בסט, אמרה היום (שלישי) כי פנתה למשרד הרווחה ולמשטרה והתלוננה נגד אנשים המסרסרים בנערות תושבות העיר, אך לטענתה, דבר לא נעשה בעניין. בן בסט אמרה את הדברים בדיון מיוחד בוועדה לזכויות הילד, שכונס לאחר חשיפת וואלה! חדשות על נערות מראשון לציון העוסקות בזנות בעבור שקלים בודדים או תמורת משקאות אלכוהוליים.

במהלך הדיון פנתה יו"ר הוועדה, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (הליכוד-ביתנו), לבן בסט והאשימה אותה בכך שגורמי הרווחה לא עדכנו את הגורמים הרלוונטיים בתופעה. "אתם לא אמרתם שיש תופעה", אמרה לוי-אבקסיס. "עד שהייתה כתבה לא הכרנו את התופעה. הנערות מוכרות לשירותי הרווחה ועוסקות בזנות, הן מוכרות לך. איזה טיפול נתתם? פספסתם את הילדות האלה", אמרה.

עוד בוואלה! חדשות:
אמו של נפתלי פרנקל באו"ם: זכותו של כל ילד לחזור הביתה
נעצרו שני חשודים בניסיון החיסול הכושל בבת ים
אנדרטות נותצו ליד יד ושם, שמות החטופים נכתבו

זונות ממוצא אתיופי. צילום מסך
העירייה טענה כי מדובר ב"תופעה כלל-ארצית קשה". הנערות מראשון לציון/צילום מסך

בן בסט טענה מנגד כי מדובר ב"תופעה כלל-ארצית קשה". לדבריה, "פנינו ולא קיבלנו תגובה". לוי המשיכה בביקורת החריפה כלפי העירייה: "אתם לא עשיתם את תפקידכם. האם בטרם פרסום הכתבה פניתם ואמרתם שאין לכם כלים לטפל בילדות?". בן בסט השיבה על כך בחיוב: "מסרתי אינפורמציה מדויקת לרשויות מי אוסף אותן לכפרים בדואיים ולאילו מקומות. פניתי אלף פעם למשרד הרווחה וגם למשטרה. אני יכולה להראות לך את התכתובת", היא התגוננה. "אני יכולה לומר שמות של שוטרים שדיברתי איתם לפחות בשלוש סיטואציות שונות. לדוגמה, בפעם אחת ציינו שם של אדם בוגר שאוסף את הנערות האלה". לוי-אבקסיס הביעה תדהמה מהדברים ואמרה: "זו שערורייה. זו תסמונת הש"ג".

בשלב זה התפתח ויכוח בין נציגת המשטרה בדיון, דפנה רומן, לבין יו"ר הוועדה. רומן אמרה כי המשטרה לא קיבלה שום מידע בעניין. "לרווחה היו שמות והם בשום אופן לא היו מוכנים למסור לנו", טענה. "אנחנו צריכים מידע קונקרטי. אם עבר מידע כזה, נבדוק אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

תלמידות מספקות שירותי זנות בהפסקה

במהלך הדיון חשפה לוי-אבקסיס מידע שהגיע אליה בנוגע לבית ספר בבת ים, שלפיו תלמידות בנות 12 עד 14 יוצאות במהלך ההפסקות לספק שירותי זנות תמורת כמה שקלים ואז חוזרות לכיתה. הגורמים שפנו אליה פנו רשמית גם לגורמי החינוך ולגורמי הרווחה בעיר, אבל עד כה לא נעשה דבר בנדון. עובדת סוציאלית שנכחה בדיון אמרה: "השטח זועק לשמים, שירותי הרווחה פשטו רגל, לא ייתכן שנערות בנות 13 יגיעו למצב הזה. המקרה הזה זועק לשמים".

חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה (יש עתיד) שאלה את נציגת המשטרה כיצד נמנע הארגון מלפעול. "הייתה כתבה, איך לא ידעתם?", שאלה. "למשטרה נוח להתעלם מזה כי זו החצר האחורית של מדינת ישראל. 13 ילדות עוסקות בזנות ואתם לא רואים את זה?". רומן טענה מצדה כי המשטרה "עשתה פעילות אינטנסיבית, נכנסה לחמארות איפה שהעובדים הזרים שותים, אבל לא הגיעו לנערות. משרד המשפטים לא מעביר לנו מידע קונקרטי שנוכל לטפל בו".

גם לוי-אבקסיס תהתה: "עד אותה כתבה המשטרה לא ראתה משהו חריג?". רומן השיבה על כך בשלילה: "לא, וגם אחרי הכתבה אין לנו מידע קונקרטי. כשיש מידע אנחנו מבצעים חקירה. כמובן, מפנים את הקטינה למשרד הרווחה ועושים כל מה שאפשר. אי אפשר לפעול כשיש משהו אמורפי וכללי בלי מידע ספציפי". היא הוסיפה כי "המודעות עלתה, יש הטמעה של הנושא. אנחנו מחדדים את החשיבות וכמות התיקים עלתה מאוד".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully