וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: "עוד 90 נשים ונערים נחטפו בידי מחבלים"

24.6.2014 / 13:03

מקורות רשמיים הכחישו את הדיווח, ברקע הכישלון המהדהד לשחרר את מאות הנערות שנחטפו לפני כחודשיים בידי "בוקו חראם". אתמול נהרגו 8 בני אדם בפיגוע בקולג' בעיר קאנו

שלוש נערות שנמלטו משבי "בוקו חראם" במפגש עם פוליטיקאים בעיר לאגוס - ניגריה, יוני 2014. רויטרס
שלוש מהנערות שנחטפו לפני כחודשיים והצליחו להימלט, החודש במסיבת עיתונאים בלאגוס/רויטרס

חמושים מארגונים קיצוניים חטפו כ-90 נשים ונערים בצפון-מזרח ניגריה, כך טענו הבוקר (שלישי) עדי ראייה במדינה. מקורות ביטחוניים בניגריה הכחישו את הדיווח, ברקע הכישלון המהדהד לשחרר את מאות הנערות שנחטפו לפני כחודשיים, ועדיין מוחזקות בשבי הארגון הקיצוני "בוקו חראם".

כלי תקשורת באזור לא הצליחו לאמת את הדיווחים על מעשי החטיפה, שהתבצעו לכאורה באזור קומאבזה, כ-150 ק"מ ממיידוגורי, מוקד העימותים עם מחבלי הארגון האיסלאמיסטי. במיידוגורי, בירת מדינת-המחוז בורנו, הוקם בסיס קדמי של צבא ניגריה, שממנו שוגר המבצע הכושל לשחרור הנערות החטופות.

לפי הפרסומים החדשים, החמושים חטפו כ-60 נשים ונערות מאחד הכפרים, ועוד 31 נערים משני כפרים סמוכים, בשורה של מתקפות בסוף השבוע האחרון. יש דיווחים סותרים לגבי זהות הנחטפים, וראשי הכפרים סירבו לדבר עם התקשורת.

אתמול נהרגו לפחות שמונה בני אדם בפיצוץ בקולג' בעיר קאנו שבצפון ניגריה. זה היה הפיגוע השלישי בארבעת החודשים האחרונים בקאנו, העיר השנייה בגודלה במדינה. ביום שבת פשטו עשרות לוחמי "בוקו חראם" על ארבעה כפרים ליד העיר צ'יבוק, שממנה נחטפו מאות הנערות בחודש אפריל. כ-30 אזרחים נהרגו.

לקריאה נוספת || למי באמת אכפת מהנערות החטופות בניגריה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully