וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

הנשיא הנבחר מבקר את משפחת הנער שנהרג

הנער מוחמד קראקרה שנהרג אתמול בגבול סוריה מובא למנוחות בכפר עראבה, יוני 2014. שלומי גבאי
צילום: שלומי גבאי/שלומי גבאי

אתכם צריכים לדעת שהיום יבקר נשיא המדינה הנבחר ראובן (רובי) ריבלין את משפחתו של מוחמד קראקרה, הנער בן ה-12 שנהרג שלשום מטיל נ"ט שנורה מסוריה. אתמול מוחמד הקטן הובא למנוחות, אחרי שאף נציג מטעם הממשלה לא הגיע להלווייתו. לא ננסה לחשוב על מה היה קורה אילו שמו היה מתן, למשל. אביו של מוחמד, פהמי קראקרה שנפצע בינוני בתקרית הקשה, התייחס לתקיפת צה"ל בסוריה, לאחר הירי לעבר ישראל ואמר: "התגובה של צה"ל לא תחזיר את הבן שלי ואני נגד הרג חפים מפשע. בני מת כשהיד".

דוח נציב תלונות הציבור

הגשת דוח מבקר המדינה, מאי 2014. נועם מושקוביץ
צילום: נועם מושקוביץ/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום יוגש דוח נציב תלונות הציבור 2013 ליו"ר הכנסת. הנציב הוא מבקר המדינה, שמדי שנה מסכם את התלונות שלכם, והשנה זהו המבקר יוסף שפירא. בדוח הקודם לשנת 2012 התקבל מספר שיא של 15,123 תלונות, כמעט כפול ממספר התלונות שהתקבלו בשנת 2005 – 7,825, למרות שבתקופה הזו האוכלוסייה בישראל גדלה ב-14% בלבד. על מה אנחנו מתלוננים? על מה לא – על משרדי ממשלה, על קופות החולים, על חברות התקשורת, על הבנקים, על העיריות, על גופים שהנציבות מוסמכת לטפל בהם וגם על כאלה שלא. האם השיא יישבר, או שנרשום ירידה בכמות התלונות? בהמשך היום נדע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בוגי נולד

שר הביטחון, משה יעלון, במסיבת עיתונאים בנושא מבצע השתלטות על ספינת הנשק, מרץ 2014. יותם רונן
צילום: יותם רונן/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום משה (בוגי) יעלון חוגג 64 קיצים. בזמן שרובנו אוהבים לקחת יום חופש מהעבודה ביום ההולדת, לשר הביטחון שנולד ב-24 ביוני 1950 אין זמן לנוח ויש לו הרבה עבודה. מבצע "שובו אחים" נכנס ליומו ה-12, וכולנו עדיין מחכים להתפתחויות משמעותיות מלבד הצהרות כמו "חמאס ספג פגיעה קשה", או "הופכים כל אבן". השר יעלון מנהל מערכה גם בצפון עם ההתחממות בגבול הסורי, ונראה שלטפטופי הרקטות בדרום כולם כבר התרגלו.

מת ג'ורג' הבודד

ג'ורג' הבודד מת. איי גלאפגוס, אקוודור. 24.6.2012. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שנתיים מת ג'ורג' הבודד. ג'ורג' היה צב קשיש שגילו הוערך ב-90 עד 100 שנים, והדבר העצוב ביותר הוא שמותו הביא להכחדה סופית של תת המין של צב הגלאפגוס של האי פינטה, אחד מאיי גלאפגוס. במשך 20 שנה ניסו להרבות אותו, אך הוא סירב להזדווג. ב-2008, למרות גילו המופלג, הוא התעורר מינית ודווקא הסכים להזדווג, אך למרבה האכזבה הביצים היו עקרות, ואנחנו נותרנו עולם עם פחות תת-מין של צבי הגלאפגוס.

יום הולדת לאגדת כדורגל

שחקן נבחרת ארגנטינה ליאונל מסי חוגג. Ronald Martinez, GettyImages
צילום: GettyImages/GettyImages, Ronald Martinez

אתם צריכים לדעת שאחד מכוכבי הכדורגל הגדולים בכל הזמנים, חוגג היום את יום הולדתו ה-27. תגידו מזל טוב לליאונל מסי, כוכב נבחרת ארגנטינה שמנסה להוביל אותה כל הדרך לגמר המונדיאל. ואם כבר מונדיאל, אז ממש היום לפני 64 שנים נפתח מונדיאל 1950 בניצחון ענק של ברזיל על מקסיקו, 4-0. ואם אנחנו כבר במצב רוח ספורטיבי, אז הרבה הרבה קודם, ב-24 ביוני 1894 הוועד האולימפי החליט להחיות את האולימפיאדה בעידן המודרני ולקיים את המשחקים האולימפיים אחת לארבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully