וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התאונה: בכירים במשרד התחבורה יועמדו לדין?

23.6.2014 / 17:03

בפרקליטות בודקים אם בכירים במשרד התרשלו בכך שהתעלמו מהטענה ש"ציר המוות" בפתח תקווה אכן מסוכן עקב דריסתם של שני אחים למוות ב-2013. בשבוע הבא יתקיים דיון בנושא

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

פרקליטות מחוז המרכז בוחנת אם להורות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד בכירים במשרד התחבורה בגין תאונה שאירעה לפני שנה וחצי ובה נדרסו למוות האחים יואב ויותם חכם ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה, המכונה "ציר המוות" בשל ריבוי התאונות הקשות שקרו בו בשנים האחרונות. לוואלה! חדשות נודע כי בשבוע הבא צפוי להתקיים דיון בנושא, ובמהלכו יוצגו לפרקליטות המחוז עדכונים בנוגע להתקדמות בעניין זה.

פרקליטת המחוז רונית עמיאל מינתה באחרונה צוות פרקליטים בכירים כדי שיבחן את האפשרות לפתוח בחקירה פלילית נגד בכירי משרד התחבורה. זאת על מנת לבדוק אם אכן בוצעו עבירה של גרימת מוות ברשלנות.

שני הולכי רגל נהרגו מפגיעת אוטובוס ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה. נמרוד סונדרס
15 הרוגים בתוך שנתיים. מקום התאונה, ינואר 2013/נמרוד סונדרס

יואב בן ה-22 ויותם בן ה-26 נהרגו ב-10 בינואר 2013 מפגיעת אוטובוס של חברת אגד, עת חצו את נתיב התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי. בכביש נסללו שני נתיבי נסיעה נוספים לשימוש הרכבת הקלה, אך מאחר שזו לא עלתה על הפסים – הנתיבים עברו לשימוש תחבורה ציבורית.

עוד בוואלה! חדשות:
אישום: רצח את חברו בבית קפה הומה כי אמר "רבאק"
הטביעה ברדינג: נבדק חשד לרשלנות של חברת החשמל
דוח ועדת העוני: להגדיל את קצבת הבטחת ההכנסה

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

על פי פרסום בעיתון מעריב לפני שנתיים וחצי, נהרגו בכביש 15 הולכי רגל בתוך שנתיים וכן נפצעו אחרים. בעקבות הפרסום זכה הכביש לכינוי "ציר המוות". עם זאת, במשרד התחבורה דחו את הטענות שהכביש מסוכן.

למרות הביקורת הציבורית שהתעוררה, סירבו השר ישראל כץ ומנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי להורות לסגור את הנתיבים ולבחון מחדש את תכנון הציר. גם פנייתו של ראש עיריית פתח תקווה באותם ימים, שכתב לבכירי משרד התחבורה על הסכנה הנשקפת להולכי רגל ולנוסעים בכביש טרם התאונה נפלה על אוזניים ערלות. "אני כותב כדי להציל את ההרוג ה-16 וה-17", אמר. כמה ימים אחרי שהונח המכתב על שולחנות בכירי משרד התחבורה, אירעה התאונה שבה נהרגו האחים חכם.

מלכה חכם, אמם של יואב ויותם, סיפרה כי האחריות לתאונה מגיעה עד לדרגים הגבוהים בעירייה ובמשרד התחבורה. "פנינו לפרקליטות אחרי שניהלנו חקירה פרטית משלנו. ביצענו תחקיר יסודי והגענו למסמכים ולדוחות שמהם עולה כי הציר היה מסוכן. ביקשנו מפרקליטת המחוז להורות למשטרה להרחיב את החקירה ולכלול בגרימת המוות ברשלנות גם את בכירי משרד התחבורה. על המדינה לקבל את ההחלטה שמשרד התחבורה התרשל. אי אפשר להתייחס לארוע כזה בחקירה נקודתית בלבד, בייחוד כשהמקום הזה היה ידוע לאנשי העירייה ומשרד התחבורה כמקום מסוכן", אמרה.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בבדיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully