וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבו מאזן סיכן את חייו כשיצא נגד החוטפים"

22.6.2014 / 0:33

הנשיא השתתף בכנס תקשורת יהודית ושיבח את יו"ר הרשות על ה"אמירה האמיצה נגד הטרור". נתניהו אמר בנאומו, בעקבות הירי בגבול, כי "אויבינו לא מבחינים בין יהודים ולא-יהודים"

צילום: דובר צה"ל, רויטרס, אלי מנדלבאום; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

נשיא המדינה שמעון השתתף אמש (ראשון) בכנס תקשורת יהודית בירושלים, והתייחס לאירועים הביטחוניים האחרונים, ובמרכזם המבצע לאיתור שלושת הנערים החטופים - איל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שער. על החוטפים אמר: "מדובר בפושעים שאינם מכבדים בני אדם, ושאינם מכבדים את החוק. חטיפת נערים היא מעשה נורא ואנחנו ממשיכים לעשות כל שאפשר בכדי להשיבם".

הנשיא נשאל אודות הצהרותיו האחרונות של יו"ר הרשות אבו מאזן בגנות החוטפים והכריז כי: "מחמוד עבאס הוא הפרטנר הכי טוב שהיה לישראל. אני מכיר אותו 20 שנה, הוא איש של מילה, אשר יצא באמירה אמיצה וברורה בכינוס הליגה הערבית בערב הסעודית בנוגע לשלום ונגד הטרור. איני מכיר מישהו אחר בעולם הערבי שהיה אומר זאת - ובאמירה אמיצה זו, אבו מאזן גם סיכן את חייו. אסור לפספס הזדמנות לעשות שלום בהקדם".

בכנס, שבו לוקחים חלק נציגי תקשורת מ-25 מדינות בעולם, השתתף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ויו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי. "האויבים של ישראל לא בוחלים באמצעים, בלתקוף אזרחים ובלהרוג ילדים", אמר נתניהו לנוכחים אחרי ששוחח עם פהמי קראקה, אביו של בן ה-13 שנהרג בגבול מירי טיל מכיוון סוריה. "הם לא מבחינים בין יהודים ללא יהודים ואנו כעם, לבנו נקרע על חטיפתו של כל נער, ועל רציחתו של כל נער".

"שובו אחים": כותרות אחרונות
שר החוץ הפלסטיני: ייתכן שישראל ביימה את החטיפה
עימותים ברשות, בוז מישראל: מחיר הסבלנות של אבו מאזן
"הצוות האדום" של צה"ל הופך את החור השחור מבפנים

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל בני גנץ, במסיבת עיתונאים על הנערים החטופים, 14 ביוני 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"האויבים של ישראל לא בוחלים באמצעים". ראש הממשלה בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

מוקדם יותר התייחס דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז לנושא החטיפה ואמר: "הנחת העבודה היא שהחטופים בחיים, שכן המידע שברשותנו מאפשר לנו להגיע להערכה הזו". בהצהרה לתקשורת הוסיף תא"ל אלמוז: "נמשיך ונהפוך כל אבן כדי להגיע אליהם, אני לא יכול להתייחס לכל פרטי הפעולה - אבל כמובן שהחיפושים נמשכים ובימים אלה אנחנו בוחנים את המשך הפעילות, בהתאם לתנאים בשטח".

מפקד יחידת העילית יהל"ם עדכן היום בפרטי הפעילות בגדה המערבית לאיתור הנערים, וסיפר כי בין היתר נחשפו עשרות מעבדות נפץ, מנהרות ומקומות מסתור.

"היחידה פרושה בכל גזרת יהודה ושומרון כדי לסייע בפריצה, בגילוי ובאיתור סליקים ומנהרות. מדובר במבצע רחב שבו מופעלים לחצים ממספר רב של כיוונים ואנחנו שמים דגש על פעילות תת-קרקעית ונטרול אמצעי לחימה מאולתרים", אמר. לדבריו, במסגרת החיפושים נמצאו מקומות מסתור תת-קרקעיים, ואחד מהם נחשף מתחת למכונת כביסה. "לא אפרט, אבל בהחלט מצאנו מקומות שלא הכרנו קודם לכן", אמר. "לא הופתענו, אך זו לא כמות שאנחנו רואים בכל יום. בכל זאת, בקומה הראשונה גרה משפחה ובקומה השלישית יש מעבדת נפץ. כמו כן, מצאנו עשרות מעבדות נפץ לייצור מטענים ורימונים, וכמה וכמה מנהרות", הוסיף.

עדכון ראשון: 20:25

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

מבצע מעצרים באזור חברון – 21 ביוני 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בחברון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully