וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנתיים: נפתרה תעלומת המפלצת הימית המסתורית

יצור מסתורי שצץ לו מול מצלמה תת ימית בעומק של כ-1,500 מטרים מתחת לפני הים הצליח לבלבל את החוקרים במשך שנתיים. אחרי שצפו שוב ושוב בסרטון הם הודיעו: אנחנו יודעים מה זה

מדוזה שלייתית שצולמה במפרץ מקסיקו. יוטיוב, צילום מסך
היצור הופיע מול המצלמה בהפתעה ואז נעלם אל מעמקי הים והופיע שוב./צילום מסך, יוטיוב

הוא הגיח ממעמקי האוקיינוס – יצור מוזר, מסתורי ומתנחשל צף בהפתעה וצולם במצלמה של אסדת קידוח נפט במפרץ מקסיקו בעומק של 1,500 מטרים מתחת לפני הים. היצור המסתורי צולם לפני כשנתיים ומאז ניסו ביולוגיים ימיים לזהות אותו - כשברשת רצות שלל שמועות וניחושים לגבי זהותה של ה"מפלצת הימית".

כעת, אחרי שנתיים של מאמצים הודיעו החוקרים כי ממבט במבנה המשושה של עורו המתנחשל של היצור ניתן לקבוע כי מדובר במדוזה ענקית ונדירה - placental jellyfish – מדוזת שליה.

צפו בתיעוד שבילבל את החוקרים

המדוזה הנדירה, שמסוגלת להגיע לגודל של כ-60 ס"מ, צצה מול המצלמה בהפתעה ואז נעלמה אל מעמקי הים והופיעה שוב. בדרך כלל המדוזה הזו חיה במים הקרירים של אנטרקטיקה ולא באזור מפרץ מקסיקו ולכן חשבו בתחילה החוקרים כי היצור המוזר הוא למעשה שליה של לווייתן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מדוזה שלייתית שצולמה במפרץ מקסיקו. יוטיוב, צילום מסך
נדירה שכמעט ומעולם לא תועדה בחיים/צילום מסך, יוטיוב

בצילום נראית המדוזה כבועה מוזרה ולכן כאשר פורסמו הצילומים לפני כשנתיים נפוצו שלל ניחושים ברחבי הרשת שניסו לגלות מהו היצור המוזר. כעת קבעו חוקרים מהמרכז לחקר ימי של האקווריום במפרץ מונטריי, כי מדובר במדוזה נדירה שכמעט ומעולם לא תועדה בחיים ולכן לצורך הזיהוי השתמשו החוקרים ברשימות של צוללנים שנתקלו בה בשנות ה-60 וה-80.

  • עוד באותו נושא:
  • מדוזות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully