וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח בבית האבות: בת 102 חנקה את השכנה בת ה-100

22.6.2014 / 12:26

שותפתה לחדר של לורה לונדקיסט נמצאה ללא רוח חיים במיטתה עם שקית פלסטיק סביב ראשה. אך מכיוון שלונדקיסט לוקה בשיטיון, לא ניתן להאשימה ברצח מדרגה ראשונה

אליזבת בארוו שנרצחה  בבית אבות מסצ'וסטס, 21 באוגוסט 2009. AP
הנרצחת אליזבת בארו ביום הולדתה ה-100/AP

כמעט חמש שנים לאחר שהואשמה ברצח שותפתה לחדר בת ה-100 בבית האבות במסצ'וסטס, כתב האישום נגד לורה לונדקיסט עדיין תלוי ועומד, גם בגיל 102. למרות ששותפתה לחדר, אליזבת בארו, נמצאה ללא רוח במיטתה עם שקית פלסטיק כרוכה סביב ראשה, לונדקיסט נמצאה לא כשירה לעמוד לדין לאחר שאובחנה כלוקה בשיטיון. מאז, הנאשמת ברצח הכי זקנה בהיסטוריה של המדינה, מוחזקת בבית חולים פסיכיאטרי.

בנה של הנרצחת, סקוט בארו, אמר שהוא מעולם לא הגיש תלונה או לחץ על הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד לונדקיסט, שרצחה את אמו. "זה כמו לתבוע ילד בן שנתיים", אמר בסוף השבוע. "זה פשוט דבר נורא שקרה. כיצד היא יכולה לשאת באחריות לרצח כשהיא לא צלולה בדעתה?".

בית האבות ברנדון וודס, דרטמות - מסצ'וסטס - 2009. AP
בית האבות ברנדון וודס במסצ'וסטס שבו אירע הרצח/AP

בשנת 2009, כשלונדקיסט הואשמה ברצח, התובע הכללי של מחוז בריסטול, סאם סאטר, אמר שהפרקליטות תאשים אותה ברצח ממדרגה שנייה, מכיוון שהתובעים אינם מאמינים שלנאשמת הייתה יכולת קוגניטיבית לתכנן מראש את הרצח, רכיב שחייב להיות מוכח בבית המשפט במדינה כדי להרשיע ברצח ממדרגה ראשונה.

דובר פרקליטות מחוז בריסטול, גרג מיליוט, אמר שהתיק נשאר פתוח. "גברת לונדקיסט נמצאה לא כשירה לעמוד לדין, ונמסר לנו הדבר אינו צפוי להשתנות", אמר מיליוט. "עם זאת, בית המשפט מקבל עדכון כל שלושה חודשים אודות כשירותיה, ובמידה ומצבה ישתנה וניתן יהיה להעמידה לדין - ההליך המשפטי נגדה יותנע מחדש".

עוד בוואלה! חדשות
פלסטיני חמוש ברימון ניסה לחדור ליישוב בנגב - ונתפס
בשל תקלה: שיבושים קשים בהמראות מנתב"ג
עיראק: המורדים הסונים בדרך לתקיפת בגדד ממערב

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"השתיים הסתדרו מצוין"

לפי כתב האישום, לונדקיסט, כנראה מתוך פרנויה, האמינה ששותפה לחדר ניסתה להשתלט על החדר שהן חלקו בבית האבות. לונדקיסט אמרה לשותפתה לחדר שבקרוב היא תקבל את מיטתה ליד החלון כיוון שהיא "תחייה יותר ממנה".

הבן, סקוט בארו, אמר כי פנה לצוות בית האבות וביקש להפריד בין אמו לבין לונדקיסט, אך הובטח לו שהשתיים מסתדרות מצוין. הוא סיפר שאמו לא רצתה לעזוב את החדר מכיוון שהיא ובעלה המנוח התגוררו שם יחדיו עד מותו ב-2007.

לאחר שלונדקיסט הואשמה, סיפר מנהל התפעול של בית האבות, סקוט פיקון, שבחודשים שקדמו למותה של בארו הוצע פעמיים לשתי הנשים להחליף חדרים אך שתיהן סירבו. לטענתו שתי הנשים היו מיודדות ונהגו לומר אחת לשנייה: "לילה טוב" ו"אני אוהבת אותך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully