וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ לשעבר אברהם שלום הלך לעולמו בגיל 86

שלום, שהתגייס לשב"כ אחרי שלחם בפלמ"ח ובמלחמת השחרור, היה סגן ראש הצוות שחטף את אדולף אייכמן, ונאלץ להתפטר מתפקידו בעקבות פרשת קו 300. הלווייתו תיערך ביום ראשון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלום בראיון לסרט "שומרי הסף"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש השב"כ לשעבר, אברהם שלום, הלך לעולמו הבוקר (חמישי) בגיל 86. שלום כיהן בתפקיד בשנים 1986-1980, ובמהלך כהונתו אירעה פרשת קו 300 שבעקבותיה נאלץ לפרוש מתפקידו.

עוד בוואלה! חדשות
חשד: ילדה בת 5 נאנסה בפרדס חנה; עבריין מין נעצר
הולילנד: לופוליאנסקי נידון ל-6 שנות מאסר בגין שוחד
"גם את המחבלים מאיתמר עצרו רק אחרי שבועיים"

שלום נולד ב-1928 בווינה, עלה ארצה בילדותו, שירת בפלמ"ח והשתתף בקרבות במלחמת העצמאות. לאחר קום המדינה גויס לשב"כ. ב-1960 שימש סגן מפקד מבצע החטיפה של הפושע הנאצי אדולף אייכמן והבאתו למשפט בישראל. בעקבות טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן מונה ב-1972 לראש אגף האבטחה בשירות הביטחון, ומיסד את מדיניות האבטחה הנוקשה עבור נציגויות ישראל בעולם. בהמשך הוא התקדם בדרגי השטח והפיקוד של הארגון עד למינויו לראש השב"כ.

שלום היה אחד מאנשי השב"כ שהיו בשטח בזמן הטיפול במחבלים שהשתלטו על אוטובוס קו 300 בשנת 1984. ועדת החקירה המיוחדת אמנם קבעה ששניים מהמחבלים הומתו, אך לא הוטלה אחריות אישית על אף אחד מאנשי השב"כ. עם זאת, נטען כי שלום נתן את ההוראה להרוג אותם.

לאחר פרישתו מהשב"כ שימש שלום כדירקטור בתעשייה האווירית והיה מעורב פוליטית. לפני כשנתיים הוא עורר סערה כשבראיון לסרט "שומרי הסף" השווה את הכיבוש בשטחים למצב בגרמניה הנאצית שלפני המלחמה. הוא גם יצא נגד גדר ההפרדה וטען שהיא מסוכנת יותר ממה שהיא מועילה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע היום צער על מותו של שלום, וביקש "לחזק את משפחתו" - כך נמסר בהודעת לשכתו. "מגיל צעיר פעל שלום למען ביטחונה של מדינת ישראל בשורה של מבצעים בתפקידיו השונים - בפלמ"ח, בחטיבת הראל במלחמת העצמאות, במוסד ובשב"כ", נכתב. "יהי זכרו יהיה נצור בביטחון ישראל", הוסיף נתניהו.

גם בארגון "יוזמת ז'נבה" הביעו צער על פטירתו של שלום, שהיה ממייסדי היוזמה וחבר הנהלתה. "אברהם שלום פעל להשגת הסכם שלום מתוך הבנה שזו הדרך הטובה ביותר לחיזוק ביטחון ישראל ודמותה הציונית והמוסרית", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully