וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

1. הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס פעם נוספת

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בישיבת הממשלה/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

אתם צריכים לדעת שהיום זה היום החמישי למבצע "שובו אחים", להחזרת שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, שנחטפו בגדה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר שהמבצע מורכב ויש להיערך לכך שהוא יימשך עוד זמן. "מדובר באירוע חמור ויהיו לו השלכות חמורות, אולם אנחנו פועלים באופן שקול, אחראי ונחוש", אמר. גל המעצרים בגדה המערבית צפוי להימשך וגם היום, והקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס פעם נוספת.

2. המשבר בעיראק יוביל לשיתוף פעולה מערבי עם איראן?

מתנדבים לצבא עיראק במצעד נגד הלוחמים הסונים בעיר סאדר. 14 ביוני 2014. רויטרס
מתנדבים לצבא עיראק במצעד נגד הלוחמים הסונים בעיר סאדר. 14 ביוני 2014/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום איראן תיפגש עם שש המעצמות בווינה בירת אוסטריה, ביומו השני של הדיונים שיימשכו עד יום שישי. אולם הפעם הדיון יגלוש לכיוון מפתיע: שיתוף פעולה בין המערב לאיראן בסוגיית המשבר בעיראק. אמנם האמריקנים מנסים להרגיע ואומרים שאין שום כוונה לתאם פעילות צבאית משותפת בין ארצות הברית ואיראן, אבל בישראל כבר מודאגים: השר יובל שטייניץ אמר כי אסור לסייע לאיראן להרחיב את השפעתה בעיראק, השפעה שעשויה להעניק לאיראן "קשת של שליטה" דרך סוריה ועד ללבנון, עם בעלת הברית חיזבאללה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

3. הורים שכחו את בתם ברכב - אשמים?

ילד באוטו. GettyImages
ילד באוטו/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום בבית משפט השלום בתל אביב, תתקיים הכרעת דין במשפטם של הורים המואשמים שהשאירו את בתם באוטו במשך 50 דקות. למה חשוב שתדעו את זה היום? כי אמנם הקיץ מתחיל רשמית רק בעוד מספר ימים, אבל כבר עכשיו הטמפרטורות עולות לאזורי ה-32-34 מעלות והלחות עולה. בתנאים האלה גם אדם מבוגר יתקשה לעמוד בתנאים הקשים של רכב סגור, בטח ובטח שפעוטות וילדים.

4. או. ג'יי. סימפסון נעצר – בשידור חי

או ג'יי סימפסון בזמן משפט הרצח שלו. Pool, Myung J. Chun, AP
או ג'יי סימפסון בזמן משפט הרצח שלו/AP, Pool, Myung J. Chun

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 20 שנה בדיוק, נעצר או. ג'יי סימפסון, אחד משחקני הפוטבול הטובים והמפורסמים בעולם. אתם בוודאי מכירים אותו מסרטי "האקדח מת מצחוק", אבל ה"סרט" המפורסם ביותר שלו הוא המרדף המשטרתי אחריו, שבסופו נעצר והואשם ברצח גרושתו ניקול בראון וחברה רונלד גולדמן. בתום משפט דרמטי הוא זוכה, אך ב-1997 הורשע במשפט אזרחי וחויב בפיצוי משפחות הקרבנות. היום סימפסון יושב בכלא בעקבות הרשעתו בשוד באיומי נשק ובניסיון חטיפה בלאס וגאס, ורק ב-2017 הוא יוכל לערער על העונש הכבד – 33 שנות מאסר.

5. ברזיל תנסה לנצח גם את מקסיקו במונדיאל

אוסקר שחקן נבחרת ברזיל (מימין) עם ראמירס. GettyImages
אוסקר שחקן נבחרת ברזיל (מימין) עם ראמירס/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהערב ב-22:00, ברזיל תעלה לדשא למשחקה השני במונדיאל אותו היא מארחת. אחרי שעברה את המשוכה הראשונה בדמות ניצחון על קרואטיה 1:3 במשחק הפתיחה, ונעזרה בשערוריית השיפוט עם פנדל לא מוצדק לזכותה, חלק מהלחץ על המארחת יורד והיא תנסה להשיג ניצחון שני מול מקסיקו. אגב, בדיוק היום לפני 52 שנים, ברזיל גברה במשחק הגמר 3:1 על צ'כוסלובקיה, במונדיאל 1962 שנערך בצ'ילה, והניפה את הגביע בפעם השנייה מתוך חמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully