וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיפת הנערים: צה"ל הכריז מלחמה על חמאס

16.6.2014 / 9:33

נתניהו נחוש להגביר באמצעות צה"ל והשב"כ את הלחץ על הארגון, שהחליט "להרים ראש גם במחיר התלקחות". במקביל, הסיכוי לאתר את שלושת הנערים החטופים בחיים הולך ופוחת. פרשנות

צילום: עומר מירון, יוסי ציפקיס, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

המהלכים האגרסיביים של צה"ל נגד חמאס בגדה המערבית בעקבות חטיפתם של גיל-עד שער, איל יפרח ונפתלי פרנקל, נפתחו אתמול לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו נתן את האות והעביר הנחיות ברורות לצה"ל בנושא. "המטרה היא ריסוק התנועה, מלחמה נגד החמאס בגדה", אמר גורם ביטחוני בכיר. עם זאת, המהלכים יבוצעו בצורה שקולה ומדודה כדי לא לטלטל את האזור ולהביא להסלמה.

ביממה האחרונה נעצרו יותר מ-150 פעילים מהתנועה, בהם חברי המועצה המחוקקת ופעילים ברמות שונות. ההערכה היא כי גל המעצרים יימשך בימים הקרובים ובמסגרתו ייסגרו משרדים של התנועה, כלי תקשורת, מקומות מפגש, אתקים לחלוקת מזון ועוד. "המטרה היא לגבות כבר עכשיו מחיר מתנועת חמאס, שהחליטה להרים ראש נגד ישראל בגדה המערבית גם במחיר של התלקחות", הוסיף הגורם הביטחוני, והסביר כי מצבו של החמאס בעייתי מאוד. "הוא נתון ללחץ הציבור, הדורש ממנו לבצע פעילות לשחרור אסירים הכלואים בישראל".

חטיפת הנערים – כותרות אחרונות:
דיווח: פלסטיני נורה למוות בעימותים עם צה"ל
צה"ל כיתר בית בחברון: "2 אנשי חמאס נעצרו"
קרי גינה את החטיפה: "חמאס אחראי למעשה הבזוי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לחמאס יש אינטרס לשמור עליהם בחיים. החטופים - פרנקל/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל ממשיך להתנהל המבצע לאיתור שלושת הנערים החטופים. 72 שעות לאחר היעלמותם והפרשה עדיין לא הגיעה לסיומה. כוחות צה"ל בשטח, בהובלת שירות הביטחון הכללי, מנהלים מרוץ נגד הזמן על מנת לאתרם בעודם בחיים, אך ככל שחולפות השעות וחולפים הימים, קטן הסיכוי לסוף טוב.

עם זאת, גורמים בכירים בצבא מעריכים כי ייתכן מאוד שההכנות של חוליית החטיפה היו כל כך מקצועיות ואיכותיות, כפי שהגדיר אותן קצין בכיר בצה"ל, עד שהם עברו למצב של "דממת אלחוט" במקום מסתור. זאת, על מנת לאפשר לדרג המדיני של חמאס לנהל משא ומתן עם ישראל לשחרור אסירים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון בהערכת מצב בקריה, יוני 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
לא מן הנמנע שהסגר בגדה יתרחב/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

משישי בבוקר עסוק שב"כ, בסיוע אגף המודיעין ושאר זרועות הביטחון, בשחזור נתיב החטיפה, וכן בהערכת נתיבי בריחה והסתרה אפשריים של החטופים. ככל שחולף הזמן מספיקים הכוחות לסרוק יותר אזורים ולבצע עוד פעולות שנועדו לשבש את העברת החטופים מהגדה, ולמנוע מעבר של חברי החוליה ממקום למקום. לשם כך, צה"ל מבודד אזורים בנפת חברון ולא מן הנמנע שהסגר שהוטל ביום שבת יתרחב לאזורים נוספים בגדה, על מנת להרחיב את הלחץ על החוטפים ולצמצם מקומות שבהם הם יכולים להסתתר.

הגורם הצבאי העריך כי לחוטפים יש אינטרס מובהק לשמור את החטופים בחיים, מאחר שכך הסיכוי שלהם להפוך לקלפי מיקוח יקרים עולה. הגורמים הבכירים במערכת הביטחון מעריכים כי הזרוע הצבאית של חמאס פעלה בניתוק מהנחיות הדרג המדיני של התנועה ומהאווירה שנוצרה על רקע הפיוס עם פתח. הגורמים הללו מעריכים כי הזרוע הצבאית היא זו שהכתיבה את הפעולה. כעת הקושי של החמאס הוא כפול: לשמור על החטופים בחיים ולנהל משא ומתן עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully