וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה דנינו?

15.6.2014 / 12:43

הכישלון של מוקד 100 במחוז ש"י לזהות את השיחה של אחד הנערים החטופים משתווה רק לכישלון של מפכ"ל המשטרה, שמאז שפרץ המשבר, לא שב לארץ למרות עשר הטיסות שנחתו מניו יורק

כולנו מתפללים לשלומם של שלושת הנערים שנחטפו בלילה שבין הימים חמישי לשישי בשבוע שעבר. התקווה של כולנו היא שהם יימצאו בריאים ושלמים ויחזרו במהרה לבתיהם לחיק בני משפחותיהם. אבל כבר עכשיו ברור שיש לא מעט שאלות נוקבות על תפקוד מערכת הביטחון, ובעיקר על תפקוד המשטרה. האם ניתן היה לסכל את החטיפה מבעוד מועד והאם אחרי שהחטיפה יצאה לפועל לא היה ניתן לשבש את מהלכיה על ידי כוחות הביטחון?

מוקד 100 שמפעילה המשטרה הוא תעודת הביטוח של כל אזרח בישראל. שלוש הספרות במקלדת הטלפון הנייח או הנייד אמורים להיות גלגל ההצלה של כולנו אם נתקענו ללא בלמים בכביש בצפון הארץ והרכב מאיץ מבלי לעצור; שלוש הספרות הללו אמורות לסייע לנו כאשר אנחנו שומעים את השכן בשכונת התקווה מכה ואת זוגתו זועקת לעזרה; שלוש הספרות הללו הם הגורם שיסייע לאם מישוב ליד ערד שבעלה חטף את ילדיה הקטנים רגע לפני שירצח אותם ויברח לשטחי הרשות.

חטיפת הנערים - כל הכתבות

וכן, אנחנו מצפים שהשוטר שענה לשיחה שהגיעה למוקד 100 של מחוז ש"י בשעה 22:30 בין חמישי לשישי האחרון יהיה מספיק ערני כדי לשמוע את קולו של האדם מעבר לקו המדווח על חטיפה. גם אם הקול לא נשמע ברור, אם הוא לא מובן, לא בהיר, מוזר ומשונה. מוקד 100 לא אמור לשוב לשגרה אלא רק לאחר שביצע את כלל הפעולות המבצעיות, ורק לאחר שהתקבלה התשובה החלוטה כי לא היתה חטיפה והפונה או האדם שככל הנראה נחטף בריא ושלם.

לא מספיק לענות לקריאה

נכון, יש לא מעט אנשים משועממים, פסיכוטיים, עוינים, עבריינים, שמתקשרים פעם אחר פעם למוקד 100 ומדווחים דיווחי סרק, כלשון המשל: "זאב זאב". אבל אל לנו להסתתר מאחורי עניין זה כדי לחפות על התקלה האחרונה.

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, שם את מוקד 100 במרכז במהלך כהונתו שבעוד פחות משנה תסתיים. דנינו הבין שמוקד 100 הוא תעודת הביטוח של אזרחי ישראל שאליו אמורים לפנות בשעת מצוקה. דנינו הבין כי מוקדי 100 נוהל על ידי חובבנים, על ידי שוטרים ותיקים לפני הפנסיה שאיישו את העמדות. הוא הבין שלצדם יושבות נערות-חיילות חסרות כל ניסיון ובגרות. הוא עשה שם מהפכה אמתית כשהביא לעמדות המוקד את טובי השוטרים שגדלו בשטח ובחדרי החקירות. אלו שניחנים בחוש השישי. דנינו השקיע הרבה מאוד בהון האנושי ובטכנולוגיה במוקדי 100.

אבל דנינו עצמו, כמו מוקד 100 של מחוז ש"י, איבד בסוף השבוע מיכולות החוש השישי שלו. לצערו, האירוע תפס אותו בדיוק כשנחת בנמל התעופה קנדי בניו יורק שם אמור היה להשתתף בכנס השנתי של המפכ"לים. את המשטרה הוא הפקיד מראש בידיו הנאמנות והמקצועיות של סגנו - ניצב נסים מור, שהוא האיש הנכון לנהל משבר בטחוני שכזה. מור שימש בעברו כראש אגף מבצעים במשטרה ומפקד מחוז.

אבל האירוע שבא לנו בהפתעה בשיחת טלפון המומה למוקד 100 של מחוז ש"י הוא בגדר אירוע מכונן למערכת הביטחון ולמערכת המדינית הישראלית. סגן המפכ"ל יהיה מוכשר ככל שיהיה, זהו אירוע המחייב את המפכ"ל דנינו להיות כאן, לנהל את 30 אלף השוטרים שלו שעובדים בתורנויות של חצי יממה, שעזבו את הבית ביום שישי ועשו את השבת בשטח. מאז יום שישי ועד יום ראשון ב-10:00 בבוקר נחתו בישראל לא פחות מעשרה מטוסי נוסעים שיצאו מארה"ב - באף אחד מהם לא ישב הנוסע יוחנן דנינו, וכמה חבל.

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully