וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: בת ה-14 מהצפון נרצחה בשל סכסוך בין משפחות

13.6.2014 / 12:04

לצד בחינת כיוונים פליליים נוספים, מתחזק החשד כי פטמה הייב מטובא זנגרייה נורתה למוות על רקע סכסוך בכפר. "זה רצח מזעזע. במקום אחר בכפר יחגגו היום חתונה, וכאן - אבל"

פאטמה הייב. אתר פאנט, מערכת וואלה! NEWS
"לבוש חושפני מדי". פאטמה הייב/מערכת וואלה! NEWS, אתר פאנט

כמה שעות חלפו מאז נורתה למוות פטמה הייב בת ה-14 בחצר ביתה בכפר טובא זנגרייה שבגליל העליון, ונסיבות מותה הן עדיין בגדר תעלומה. כוחות משטרה גדולים שכללו, בין השאר, את שוטרי משטרת ירדן (ראש פינה), ימ"ר (היחידה המרכזית) מחוז צפון, יס"מ ומשמר הגבול ערכו במהלך הלילה (שישי) מצוד אחר חשודים אפשריים בביצוע המעשה, ועצרו לבסוף שני צעירים תושבי הכפר בני 18 ו-20 בחשד למעורבות ברצח. על פי החשד, השניים ירו אמש בסביבות השעה 22:30 לעבר הנערה בעת שישבה בחצר הבית ונמלטו מהמקום. הייב, שנפגעה בפלג גופה התחתון ובבטנה, נפצעה באורח אנוש ופונתה לבית החולים זיו שבצפת, שם נקבע מותה.

בתחילה חשדה המשטרה כי המניע לרצח היה על רקע כבוד המשפחה, אולם כעת מתחזקת ההערכה כי המעשה בוצע בשל סכסוך בין משפחות בכפר. עם זאת, החוקרים עדיין בודקים מניע פלילי אחר. שני החשודים, שאינם בני משפחתה של הנערה, נחקרו לאחר מעצרם, אולם לא הודו במיוחס להם והם אינם משתפים פעולה עם החוקרים. מחקירת המשטרה עד כה עולה כי הייב הייתה מוכרת לרשויות הרווחה. עם או בלי קשר למותו של אביה, בחודשים האחרונים נהגה להיעדר מביתה לפרקי זמן קצרים. בפעם האחרונה נעדרה מביתה למשך 12 ימים, ושבה אליו רק ביום רביעי האחרון, יומיים לפני שנרצחה.

עוד בוואלה! חדשות:
כאוס בעיראק: הוצאות להורג, חטיפות ונקמת האסירים
עשרות אלפים במצעד הגאווה בתל אביב: "חגיגה של חופש"
לאחר חמש שנים בשבי טליבאן: בו ברגדאל נחת בארה"ב

"היא אמנם הייתה בת 14, אבל נראתה כמו בת 18", סיפר אחד מתושבי הכפר. "היא הייתה בחורה מאוד מושכת. אני אדם דתי, ורבים כמוני חשבו שהלבוש שלה היה חושפני מדי בשביל החברה הבדואית השמרנית". לדבריו, "גם אמא שלה ידועה כאישה ליברלית שלא דופקת חשבון לחברה".

"הרצח הזה הוא מזעזע", טען תושב אחר. "זה מאוד עצוב כי היום בערב תיערך חתונה קרוב לבית המשפחה. זה מצמרר שבמקום אחד תהיה משפחה שתחגוג את אחד מהאירועים המשמחים בחייה ובמרחק של מטרים ספורים משם תהיה משפחה שתתאבל על בתה".

ניצב זוהר דביר, מפקד משטרת המחוז הצפוני, התייחס הבוקר לאירוע הקשה ואמר כי "אנחנו משתתפים בצערה של המשפחה ורואים בחומרה אלימות לסוגיה". לדבריו ,"צפויים מעצרים נוספים. אנו נפעיל את מיטב החוקרים והאמצעים על מנת להגיע לחקר האמת ולמצות עם מבצעי הירי את הדין".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully