וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: תושבי יצהר חושפים מארב של שוטרי יס"מ

12.6.2014 / 23:04

התושבים הבחינו אמש בג'יפ שעצר בהתנחלות. לטענתם, כשהתקרבו אליו הבחינו שה"חיילים" שיצאו ממנו הם בעצם שוטרים מחופשים שביקשו "לעורר פרובוקציה ולבצע מעצרים"

ערוץ היוטיוב של "הקול היהודי"

תושבי יצהר חשפו אמש (רביעי) מארב מבוים של שוטרי יס"מ שקיוו לתפוס על חם מבצעי פעולות "תג מחיר". בסרטון שהועלה ליוטיוב תיעדו המתנחלים את חשיפת השוטרים, שהוברחו מהמקום לאחר תפיסתם.

עוד חדשות מהארץ:
מחבלים חפרו מנהרה כדי להימלט מכלא שאטה
"עוזרת הבית הקליטה את שטרית: 'ניסית לגעת בי'"
מצפצפים על המדינה: בנייה אסורה במזרח ירושלים

לטענת התושבים, סביב השעה 21:00 עצר בכביש היישוב ג'יפ ובו כמה שוטרים לבושים מדי צה"ל. התושבים התקרבו לג'יפ על מנת לברר מדוע עצר ולדבריהם הם גילו עד מהרה כי נכנסו ל"הצגה של ממש". על פי תיאור התושבים, שני "חיילים" יצאו מהרכב, פתחו את מכסה המנוע והציגו מצג שווא כאילו הג'יפ נתקע.

תושבי יצהר חשפו שוטרי יס"מ במארב, 11 ביוני 2014. : ערוץ היוטיוב של "הקול היהודי", צילום מסך
התושבים הבחינו מיד שמדובר ב"שוטרים מחופשים"/צילום מסך, : ערוץ היוטיוב של "הקול היהודי"

התושבים סיפרו כי כבר בהתחלה הבחינו שמשהו אינו כשורה. לדבריהם, צוותי התצפיות הנוסעים בדרך כלל בג'יפ המיוחד מורכבים מחיילים סדירים, ואילו החיילים אשר יצאו מהג'יפ היו כבני 30, ללא נשק או אפוד, ומדיהם היו מרושלים בצורה יוצאת דופן. בנוסף, הם לא נעלו נעליים צבאיות ולחלקם "בצבצו" אקדחים מתחת לחולצת המדים. כעבור רגע נוסף הבחין אחד התושבים במצלמת GOPRO שהותקנה על חלון הג'יפ, ותושב אחר דיווח כי כוחות יס"מ התמקמו ברחוב שמעל הכביש.

הם הבינו כי השוטרים המחופשים התכוונו "לעורר פרובוקציה ולבצע מעצרים", והחלו לצלם מכל הכיוונים. במקום התאספו תושבים רבים אשר שרו שירים והבהירו לשוטרים כי משימתם נכשלה. כעבור דקות אחדות, הגיע למקום רכב יס"מ אשר ליווה את השוטרים המחופשים אל מחוץ להתנחלות, אז גם הסתבר כי כוחות משטרה נוספים המתינו בעלייה ליצהר. לאחר זמן קצר, עזב הג'יפ את המקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

צה"ל יישאר ביצהר עוד שלושה חודשים

היום החליט שר הביטחון משה (בוגי) יעלון להאריך את צו התפיסה של מבנה ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר שהיה אמור לפוג בעוד שלושה ימים, בשלושה חודשים נוספים. בהודעה מטעמו נכתב כי יעלון "קיבל היום את המלצת צה"ל וגורמי הביטחון להאריך את צו התפיסה החל על הישיבה ביצהר, בגינו השתלטו כוחות מג"ב על הישיבה והם שוהים בה מאז. תפיסת הישיבה על ידי הכוחות התבצעה בשל פעילות פשיעה לאומנית שהתקיימה באזור".

ביצהר מעריכים כי השוטרים ביקשו להוכיח את הצורך בהחלטת שר הביטחון. "בעבר אירעו כמה מקרים שבהם התחפשו שוטרים ממחוז ש"י לערבים וייצרו פרובוקציות", טענו התושבים. "אירועים כאלה התרחשו בחוות גלעד, סוסיא וגבעת רונן שבשומרון. חלקם נכשל וחלקם הוביל למעצרים של מתיישבים וגרר ביקורת ציבורית".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו מסר בתגובה לאירוע אמש: "לצערנו, מחוז ש"י אינו לומד מטעויות העבר וממשיך לבצע פרובוקציות כנגד המתיישבים היהודים במטרה להוביל למעצרים. מדובר בפעולה פסולה שבתי המשפט ביקרו אותה בעבר. אנו שמחים כי האירוע הסתיים כפי שהסתיים ולא במעצרי שווא של תושבים כפי שראינו במקרים אחרים".

במשטרה ובצבא דוחים את טענות התושבים ומהם נמסר כי "כוחות הביטחון פועלים במרחב יהודה ושומרון על מנת לשמור על החוק והסדר. מטבע הדברים לא נפרט אודות פעולות אלה".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully