וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: דרוזי מונה למפקד חטיבת גולני

2.6.2014 / 0:20

אל"מ רסאן עליאן נכנס היום לדפי ההיסטוריה כשהתמנה לפקד על החטיבה החומה. הוא ידוע כמפקד עתיר ניסיון ולחם בטרור במבצעים רבים. "נמשיך בעשייה למען שמירה על ביטחון ישראל"

טקס החלפת מפקד חטיבת גולני, יוני 2014. דובר צה"ל
אל"מ רסאן עליאן/דובר צה"ל

הפיקוד על חטיבת גולני הועבר אתמול (רביעי) לידי אלוף-משנה רסאן עליאן, שהפך למח"ט הדרוזי הראשון של החטיבה. בטקס רב משתתפים במעמד אלוף פיקוד צפון, יאיר גולן, העביר אלוף משנה יניב עשור את הפיקוד על חטיבת גולני לידי אלוף משנה רסאן עליאן. במעמד הטקס הודה עליאן לסובבים אותו ואמר: "אין לי ספק כי בזכות האנשים העומדים כאן היום ובזכות כל לוחמי ומפקדי החטיבה אנו נגלה אחריות, נעמוד מול כל אתגר, נמשיך לעסוק בעיקר ובעשייה החשובה למען שמירה על ביטחון מדינת ישראל".

המח"ט היוצא, אל"מ יניב עשור, הודה לנוכחים במילות פרידה ואמר כי "בהכרת תודה, חרדת קודש וגאווה אני ניצב היום במעמד זה". הוא הוסיף, "תחושת זכות להיות חוליה בשרשרת לוחמים ומפקדים בחטיבה מופלאה זו".

אל"מ עליאן מתגורר בשפרעם, הוא נשוי ואב לבן, וידוע כמפקד שדה עתיר ניסיון עוד מתקופת מלחמת לבנון הראשונה. הוא השתתף במבצעים רבים, ביניהם מבצע חומת מגן, ולחם בטרור ביהודה ושומרון וברצועת עזה. כמו כן, הוא פיקד בעבר על גדוד דוכיפת ועל גדוד הסיור של גולני. הוא היה סמח"ט גולני, מח"ט אלכסנדרוני, ועד לחודש אוגוסט בשנה שעברה כיהן כמח"ט מנשה (ג'נין). הוא גרף שבחים על תפקודו וזכה להערכה מהרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ.

עצם המינוי הפך את אל"מ עליאן לאחד הקציני הבכירים בעדה הדרוזית וכמי שמסומן כבעל פוטנציאל גבוה מאוד להפוך ביום מן הימים לאלוף במטה הכללי.

עוד בוואלה! חדשות:
צה"ל תקף ברצועת עזה: "פעיל טרור פלסטיני חוסל"
אין חסינות: עיראק מתפוררת, יחד עם המזרח התיכון
"עוזרת הבית של שטרית איימה בתביעה על הטרדה מינית"

(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully