וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

1. הארגון האיסלמי שכובש את עיראק

פעילי המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה, ארכיון. AP
צילום: AP/AP

אתם צריכים לדעת שהיום צפויים לנסות לוחמי אל-קאעדה בעיראק להגיע עד לבירה בגדד במסגרת מסע הכיבושים שלהם. הארגון הסוני הסלפי, הידוע בשם "ארגון המדינה האיסלמית בעיראק ובסוריה" (מוכר גם בראשי התיבות בערבית דאע"ש), נוסד בשנת 2006 ונשבע אמונים לאל-קאעדה. מנהיג הארגון, אבו בכר אל-בגדאדי, שוהה בעיראק והוא מפקד על "צבא" בן כ-50-60 אלף לוחמים. בשנים האחרונות צבר הארגון הקיצוני כוח עצום בעיראק ובסוריה, ובין השאר מיוחסים לו כמה מפיגועי התופת הגדולים בעיראק ובסוריה. מוסול נפלה לידיהם, גם תכרית נפלה. האם גם בגדד תיפול?

2. חגיגת הכדורגל מתחילה

העיר פורטאלזה, יום לפני פתיחת מונדיאל 2014. חולצות של נבחרת ברזיל. GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהערב אתם צריכים לרפד את הכורסאות בכריות נוחות, לצנן את הבירות, לפתוח את שקיות הגרעינים – ולהיכנס לאווירת הטירוף. כן, היום זה קורה: מיליוני אוהדי כדורגל ברחבי העולם כבר מוכנים לשריקת הפתיחה במשחק הראשון שייערך הערב במסגרת אליפות העולם בכדורגל בין המארחת ברזיל לקרואטיה. חווית הכדורגל שמתקיימת אחת ל-4 שנים צפויה להימשך כחודש ימים, ולוקחות בה חלק 32 נבחרות מכל היבשות. מסי או רונאלדו, ברזיל או גרמניה: מה ההימור שלכם?

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

3. 20 שנה למות הרבי מלובביץ'

שרון והחרדים. באדיבות חב"ד COL,
צילום: באדיבות חב"ד COL/באדיבות חב"ד COL

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 20 שנה הלך לעולמו רבי מנחם מנדל שניאורסון, המוכר יותר בכינויו "הרבי מלובביץ'". שניאורסון, אחד מהרבנים החשובים והמשפיעים במאה ה-20, עמד בראש חסידות חב"ד משנת 1951 ועד שנפטר. בשנותיו האחרונות ראו בו חסידיו את המשיח, ולמען האמת רבים מהם עדיין מאמינים בכך גם לאחר פטירתו. אל תצפו היום להילולה מיוחדת בקרב חסידיו לציון יום פטירתו: הם מקיימים אותה בתאריך העברי ג' בתמוז.

4. 20 שנה לטיסת הבכורה לבואינג 777

מטוס בואינג 777 של חברת מלזיה אירליינס. flickr / Aero Icarus, Creative Commons
צילום: flickr / Aero Icarus/Creative Commons, flickr / Aero Icarus

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 20 שנה, בדיוק ביום שבו הרבי מלובביץ' הלך לעולמו, נערכה גם טיסת הבכורה של המטוס הראשון מדגם בואינג 777. ה-777 הוא המטוס הדו-מנועי הגדול ביותר בעולם והוא אחד הפופולריים ביותר בקרב חברות התעופה. החברה הראשונה שהשתמשה בו היא "יונייטד אירליינס" בשנת 1995. הפעם האחרונה שבה מטוס מדגם זה עלה לכותרות היה לפני שלושה חודשים, ובנסיבות מצערות: "המטוס המלזי" - אותו מטוס שנעלם כלא היה במהלך טיסה מקואלה לומפור לבייג'ינג – היה מטוס מדגם 777. עד היום, אגב, שרידיו לא נמצאו.

5. לא רוצים מונדיאל? לכו לאופרה

אופרה במצדה. יוסי צבקר,
צילום: יוסי צבקר/יוסי צבקר

אתם צריכים לדעת שהיום, למרגלות המצדה ועל רקע הנוף המרהיב, ייפתח פסטיבל אופרה במצדה. ההפקה שתועלה היא "לה טרוויאטה" מאת ורדי. חובבי אופרה שלא יוכלו להגיע פיזית למצדה, יוכלו לצפות בשידור של האופרה הקלאסית על מסכי ענק בשידור חי ב-3 מוקדים: שדרות, ערד ועמק המעיינות. מזג האוויר במצדה הערב צפוי להיות מושלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully