וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 4 שנים התגלה: השודד שנמלט החזיק אקדח מים

11.6.2014 / 11:34

עומר סעיד ניסה לשדוד צעירה בביתה, החליק על עיתון והשאיר מאחור טביעות אצבע. משנעצר שנים אחר כך, הצליחו עורכי דינו להצביע על קשיים ראייתיים. הוא ייאסר לחודשיים בלבד

צילום: מצלמת אבטחה, עריכה: מתן חדד

הסדר טיעון יוצא דופן נחתם לאחרונה עם עומר סעיד, שנאשם בניסיון שוד לפני שש שנים. המשטרה הצליחה לפענח את המקרה כבר לפני שנתיים. כעת סוכם כי סעיד יישא עונש של שני חודשי מאסר בלבד.

עוד בנושאי משפט ופלילים:
חשד ל"פגע וברח": אישה כבת 40 נהרגה בתל אביב
בן 84 חשוד ברצח אשתו בצפון: "בוא, רצחתי את אמא"
שלמה למברגר מועמד לתפקיד פרקליט מחוז תל אביב

אחרי 4 שנים התברר - הפורץ השתמש באקדח מים. צילום מסך
החליק והשפריץ מים. השוד ב-2008/צילום מסך

את ניסיון השוד הכושל של סעיד תיעדו מצלמות אבטחה. בסרטון ניתן לראות אותו מגיע לבית מגורים בשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים בסביבות 7:30 בבוקר, בשעה שהמתלוננת, שגרה במקום עם בן זוגה, התכוונה לצאת מהבית. כשניגשה לפתוח את דלת הזכוכית שבמקום, סעיד ואדם נוסף שהפרקליטות אינה יודעת את זהותו רצו לעברה מכיוון הכביש כשפניהם רעולות והם נושאים אקדח שאותו כיוונו כלפיה.

על פי כתב האישום, הם ניסו לפתוח את הדלת, אולם הדיירת סגרה אותה מולם. אז החליק לפתע סעיד על העיתון שהיה מונח על מפתן הדלת וכתוצאה מכך נשארו טביעות אצבעותיו על דלת הזכוכית. כשהצליח לקום, נמלט מהמקום יחד עם שותפו והשניים נכנסו לרכב מילוט שהמתין להם ועזבו את המקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

עבירת נשיאת הנשק נמחקה

במשך ארבע שנים לא הצליחה המשטרה לפענח מי עומד מאחורי ניסיון השוד שהשתבש למרות טביעת האצבע שבידם. בשנת 2012 נעצר סעיד במסגרת תיק אחר ונמצאה התאמה. הוא הואשם בקשירת קשר לפשע, באיומים ובנשיאת נשק, על אף שנושא הנשק היה שותפו לפשע. זאת כיוון שהמעשים בוצעו בצוותא.

אלא שבמהלך המשפט הצליחו עורכי דינו של סעיד להוכיח כי הנשק שנשא שותפו היה אקדח מים, שהשפריץ בשוגג כאשר סעיד החליק על העיתון ושותפו שאחז באקדח ניסה לבלום אותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסנגורים בירכו על החלטת הפרקליטות. עורכי הדין שלמה וירון גיגי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפרקליטות החליטו לעיין מחדש בראיות לנוכח הטענה החדשה, ובשל העובדה שהנשק עצמו לא נמצא וכי אכן היה חשד ראשוני שאולי מדובר באקדח שאינו בהכרח אמיתי. בדיון האחרון אמרה נציגת הפרקליטות כי קיימים קשיים ראייתיים לא מבוטלים. סעיד הורשע במסגרת הסדר טיעון ועם כתב אישום מתוקן, כשעבירת נשיאת הנשק נמחקה, ונגזרו עליו חודשיים מאסר בפועל.

עורכי דינו ירון גיגי, שלמה גיגי ונטלי לוי אמרו כי הם מברכים את הפרקליטות שהשכילה לרדת מהעץ הגבוה שעליו טיפסה ולהגיע להסדר מקל עם סעיד, שכל חטאו היה ששהה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully