וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הרפז: מזכיר הממשלה מנדלבליט נחקר באזהרה

9.6.2014 / 13:53

אביחי מנדלבליט, שכיהן בעבר כפרקליט הצבאי הראשי, חשוד שהחזיק במסמך הרפז המזויף ולא דיווח על כך, ובביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים

מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט. מאי 2013. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
חשוד בביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

מזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, נחקר היום (שני) באזהרה במסגרת חקירת פרשת הרפז. מנדלבליט, שכיהן בעבר כפרקליט הצבאי הראשי, חשוד בביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים. בין היתר, הוא חשוד שהחזיק במסמך הרפז המזויף ולא דיווח על כך.

לפני כשבועיים נחקר במשך 10 שעות הממונה על הביטחון במערכת הביטחון, אמיר קין, בחשד לביצוע עבירות של שיבושי מהלכי משפט והפרת אמונים. הוא נחקר אחרי ששמו נקשר לבועז הרפז, והחוקרים ביקשו לדעת מה ידע על היחסים בין לשכת שר הביטחון דאז אהוד ברק והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי.

בכיר נוסף ששמו נקשר בפרשה באחרונה היה תת-אלוף (במיל') עימאד פארס, שהעניק עדות לפני כמה שבועות. פארס תושאל במשרדי להב 433 והתבקש לספר את הידוע לו בפרשת הרפז.

החקירה של המשטרה בפרשה המורכבת מתמקדת בחשד שגורמים בלשכת הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי אספו מידע מכפיש על אנשי צבא ועל פוליטיקאים. החקירה, שמכונה "חקירה 404", נפתחה כהרחבה לחקירת משטרה צבאית חוקרת בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין באוגוסט 2013, על רקע חומרים חדשים שהובאו בפני גופי אכיפת החוק.

פרשת הרפז - כותרות אחרונות:
מהרפז ועד לנמל אשדוד: גבי אשכנזי - מסתבך סדרתי
חשד: הדליף לאשכנזי מידע מסווג מלשכת ראש הממשלה
בכיר במערכת הביטחון נחקר באזהרה בקשר לפרשת הרפז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully