וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הדליף לאשכנזי מידע מסווג מלשכת ראש הממשלה

22.5.2014 / 0:23

פרשת הרפז: הממונה על הביטחון במערכת הביטחון, אמיר קין, נחקר במשך 10 שעות ושוחרר לביתו, תחת האיסור ליצור קשר עם גורמים נוספים בפרשה. החשד עלה מן ההקלטות מתוך לשכת הרמטכ"ל

דו"ח המבקר: אשכנזי אחראי לאיסוף המידע נגד ברק. גדעון צנטנר
הבכיר חשוד שהדליף מידע לאשכנזי מלשכת ראש הממשלה/גדעון צנטנר

הממונה על הביטחון במערכת הביטחון, אמיר קין, נחקר אתמול (רביעי) באזהרה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה במסגרת פרשת הרפז. על פי החשד, הוא העביר מידע מסווג מלשכת ראש הממשלה ללשכתו של הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, מבלי שתהיה לו הסמכות לכך - כך נודע לוואלה! חדשות. החשד עלה מן ההקלטות מתוך לשכת הרמטכ"ל שיש בידי המשטרה, והחשד המרכזי נגד הבכיר הוא ששיבש הליכי חקירה והפר אמונים בעת ששימש בתפקיד רגיש במשרד.

בכיר במערכת הביטחון נחקר באזהרה בקשר לפרשת הרפז

בתום חקירה שנמשכה עשר שעות, שוחרר הבכיר לביתו תוך שנאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים בפרשה. בימים הקרובים תיכנס החקירה ליישורת האחרונה, ולמשרדי היחידה יגיע גם אשכנזי שנדרש לחקירה. פרט אליו, צפויה להיחקר באזהרה גם רעייתו רונית, בחשד שהיא זו שסייעה באיסוף חומרים מכפישים על לשכתו של שר הביטחון דאז, אהוד ברק.

מבחינת חוקרי היחידה, חקירתו של הבכיר במשרד הביטחון היום היא קריטית, שכן מדובר באדם מקורב לאשכנזי, וכן למחבר המסמך המזויף, בועז הרפז. במשטרה הבטיחו כי שלב חקירת החשודים בפרשה יסתיים עד סוף החודש, כאשר בידיה עשרות אלפי שעות הקלטה.

(עדכון ראשון: 22:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully