וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת טרור בנמל תעופה בפקיסטן: לפחות 28 נהרגו

10 מההרוגים הם חמושים, שחדרו עם תעודות זהות מזויפות לטרמינל בעיר קראצ'י. הם ירו לכל עבר והשליכו רימוני יד, ובתום חילופי אש הם חוסלו. ארגון טליבאן בפקיסטן קיבל אחריות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי
מתקפת טרור בשדה התעופה בפקיסטן. AP
עשן מיתמר מעל נמל התעופה בקראצ'י, הלילה/AP

לפחות 28 בני אדם נהרגו הלילה (שני) ו-14 נוספים נפצעו במתקפת טרור בנמל התעופה הבינלאומי בקראצ'י שבפקיסטן. עשרה מההרוגים הם ככל הנראה המחבלים, שמוצאם מאוזבקיסטן. חילופי האש עם כוחות הביטחון נמשכו שעות רבות, והסתיימו רק הבוקר, עם טיהור המקום וחיסול החמושים שפרצו לטרמינל, אשר אינו משמש לטיסות מסחריות.

עוד חדשות מהעולם:
ארה"ב: הורי החייל המשוחרר קיבלו איומים על חייהם
קנדה: מצוד לילי אחרי שלושה אסירים שנמלטו במסוק
הדד-ליין מתקרב: פגישה בהולה בין איראן וארה"ב

מתקפת טרור בקראצ'י בפקיסטן. יוני 2014. רויטרס
פקיסטן סובלת במהלך העשור האחרון מפעולות אלימות של ארגוני טרור בשטחה/רויטרס

על פי דיווחים שונים, התוקפים נכנסו לשטח הטרמינל באמצעות תעודות זהות מזויפות. עם כניסתם, הם ירו לכל עבר באמצעות כלי נשק אוטומטיים והשליכו רימוני יד לעבר הנוכחים. שלושה מהם פוצצו עצמם ויתר התוקפים נורו למוות. ארגון טליבאן הפקיסטני טוען כי אנשיו הם שביצעו את הפיגוע.

מתקפת טרור בקראצ'י בפקיסטן. יוני 2014. רויטרס
שלושה מהתוקפים פוצצו עצמם והיתר נורו למוות/רויטרס

"עבדתי במשרדי ולפתע שמעתי כמה פיצוצים גדולים ולאחר מכן מטח יריות כבד", סיפר לסוכנות הידיעות אי-פי סרמד חוסיין, אחד מעובדי הנמל. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה מפי עד ראייה כי היורים הגיעו למסלול ההמראה, "ואז החלו חילופי אש בינם לבין כוחות הביטחון". בחלק מהדיווחים נאמר כי מטוס עלה באש, אך בתום האירוע שלל זאת הצבא ומסר כי אף לא כלי טיס אחד נפגע מהירי.

מתקפת טרור בקראצ'י בפקיסטן. יוני 2014. רויטרס
"עבדתי במשרדי ולפתע שמעתי כמה פיצוצים גדולים ולאחר מכן מטח יריות כבד"/רויטרס

פקיסטן סובלת במהלך העשור האחרון מפעולות אלימות של ארגוני טרור בשטחה, בעיקר של אנשי הטליבאן במדינה. קראצ'י, העיר הגדולה ביותר במדינה, נחשבת ליעד מרכזי לפעילותם. ראש הממשלה, נוואז שריף, אמר לאחרונה בראיון לרשת בי-בי-סי כי הוא עדיין מאמין שניתן להגיע להסדר שלום עם הטליבאן, שבחודש אפריל האחרון הודיע על סיום הפסקת האש עם השלטון, משום ש"הממשלה המשיכה לעצור את אנשינו ולהרוג אותם", לשון הודעת הארגון.

(עדכון ראשון: 04:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully